Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Hennes jobb er ikke religiøse, hun skal høre på liketroende og støtte deres politiske interesser

 

Obama ansatt prekenen Joshua Dubois. Han tror på pentecostalism (speaking in tongues, faith healing Osborne)

Bare fordi Obama gjorde det betyr det ikke at at det er mer rett. Og for ordens skyld, denne dama taler også i tunger. Du vet, i tillegg til å fordømme demokratene og kalle dem demoner.

 

Det jobber altså en dame i det hvite hus som mener Trump er Guds utvalgte og alle som jobber mot han er demoner fra helvete. Du ser virkelig ikke et problem med det? Hun har ansvaret for religiøse outreach-program, så det er langt mer enn bare sine egne hun taler til. Hun har en offentlig funksjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump er dømt til å betale 2 millioner dollar i erstatning, til veldedige formål, for misbruket av veldedigheten sin Trump Foundation, som etter dommen skal avvikles, etter at det i fjor ble tvunget til å stanse innsamlingn på grunn av misbruk.

 

Trump brukte pengene samlet inn til å betale gjelden bedriftene hans samlet opp og som personlig lommebok for ham og hans barn.

 

Dette hindrer ham åpenbart ikke fra å motta personlig donasjoner fra republikanere og russere fra andre kilder.

 

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-ordered-to-pay-2-million-to-charities-over-misuse-of-foundation-court-documents-say/2019/11/07/b8f804e2-018e-11ea-9518-1e76abc088b6_story.html

 

Det mest oppsiktsvekkende med saken er at Trump har erkjent skyld, i stedet for å benekte all skyld, true eller bestikke aktor eller jury, og/eller anke dommen.

Erkjent skyld.

 

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1192594646691729408?s=19

Lenke til kommentar

Fantastisk.

Men sånn seriøst, pengene Trump samlet inn gikk i alle fall til psykisk utviklingshemmede.

---

In other news, som alle som ikke har bodd under en stein har fått med seg:
Trump og co har presset på for offentlige høringer.

Etter den første offentlige høringen har nå Trump og Co begynt å be om lukkede høringer.

Forbannede lavpannede knehøner av noen idioter;
Hvorfor trodde de at mennesker som er sverget under ed til å fortelle sannheten og som risikerer fengsel for å lyge kom til å si noenting som helst positivt om Trump sin oppførsel da han drev utpressing og bestikkelser..?


Jeg synes ikke memes passer seg i politikken, fordi dette er seriøse saker -- men Trump og hans medsammensvorne har blitt en syk parodi på politikk.
Som å se barn leke, bare at voksne passer på at deres forslag medfører ekte konsekvenser.
EI3iE4rW4AMIaSL.jpg

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Bare fordi Obama gjorde det betyr det ikke at at det er mer rett. Og for ordens skyld, denne dama taler også i tunger. Du vet, i tillegg til å fordømme demokratene og kalle dem demoner.

 

Det jobber altså en dame i det hvite hus som mener Trump er Guds utvalgte og alle som jobber mot han er demoner fra helvete. Du ser virkelig ikke et problem med det? Hun har ansvaret for religiøse outreach-program, så det er langt mer enn bare sine egne hun taler til. Hun har en offentlig funksjon.

Hun preker ikke. Hun jobber med andre religiøse som har felles mål med henne/Trump, det er en politisk stilling, ikke en religiøs stilling.

 

Hva er det du egentlig frykter? Jeg frykter mye mer andre sykofanter og talsmenn Som lyver for Trump som har reel makt. Jeg skjønner at mange nordmenn er ateister og ikke er velinformerte om religion i USA.

Lenke til kommentar

Hun preker ikke. Hun jobber med andre religiøse som har felles mål med henne/Trump, det er en politisk stilling, ikke en religiøs stilling.

 

Hva er det du egentlig frykter? Jeg frykter mye mer andre sykofanter og talsmenn Som lyver for Trump som har reel makt. Jeg skjønner at mange nordmenn er ateister og ikke er velinformerte om religion i USA.

 

Jeg skjønner ikke helt ditt forsvar av denne kvinnen?

 

At Trump lytter til denne kvinnen gir henne reell makt - at hun har en stor følgerbase gir henne også reell makt. Slike mennesker som denne kvinnen gir mange svært mye lidelse.

 

Nordmenn er rimelig godt informerte om religion, både i USA og ellers. Ikke på tross av, men fordi, vi er hovedsaklig sekulære.

 

Her i landet har vi Jan Hanvold som har enorm makt over svake mennesker som han lurer til å gi bort svært mye penger de egentlig ikke har råd til å gi bort. Slike sjarlataner har svært mye makt - at "verdens mektigste mann" har en slik i sin nære krets er hverken ufarlig eller irrelevant.

 

Vi kjenner desverre meget godt til denne typen "religiøse" her i landet også.

 

 

 

 

 

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt ditt forsvar av denne kvinnen?

 

At Trump lytter til denne kvinnen gir henne reell makt - at hun har en stor følgerbase gir henne også reell makt. Slike mennesker som denne kvinnen gir mange svært mye lidelse.

 

Nordmenn er rimelig godt informerte om religion, både i USA og ellers. Ikke på tross av, men fordi, vi er hovedsaklig sekulære.

 

Her i landet har vi Jan Hanvold som har enorm makt over svake mennesker som han lurer til å gi bort svært mye penger de egentlig ikke har råd til å gi bort. Slike sjarlataner har svært mye makt - at "verdens mektigste mann" har en slik i sin nære krets er hverken ufarlig eller irrelevant.

 

Vi kjenner desverre meget godt til denne typen "religiøse" her i landet også.

 

 

 

Hva frykter du hun gjøre?
Lenke til kommentar

Hva frykter du hun gjøre?

 

Som jeg tror jeg tidligere har sagt deg (jeg har ihvertfall sagt det til andre i denne tråden uten at jeg orker gå gjennom den for å se om du er en av dem), har jeg liten interesse av å gå inn i den typen debatter hvor noen (du) kun stiller korte retoriske spørsmål for så å forvente at motparten skal lekse ut av seg lange tirader for så (igjen) å kun få en one-liner spørsmål tilbake.

 

Om du ser det som uproblematisk at verdens mektigste mann ansetter slike mennesker så er det lite å diskutere. Det betyr i så fall enten at vi har såpass ulike ståsteder at vi uansett aldri kan komme til en enighet (selv ikke om å være uenige) eller at du kun er ute etter å meningsløst kverulere rundt dette.

 

Mennesker som henne sprer kun negativitet. Noen få av dem er så forvridde at de tror på det de gjør - de fleste av dem er fullstendig klar over at de kynisk utnytter andre og lever godt med det. Uansett er det ikke mennesker en oppegående leder vil være i nærheten av.

 

En svak og lett manipulert person som Trump er et perfekt offer for slike som henne.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg tror jeg tidligere har sagt deg (jeg har ihvertfall sagt det til andre i denne tråden uten at jeg orker gå gjennom den for å se om du er en av dem), har jeg liten interesse av å gå inn i den typen debatter hvor noen (du) kun stiller korte retoriske spørsmål for så å forvente at motparten skal lekse ut av seg lange tirader for så (igjen) å kun få en one-liner spørsmål tilbake.

 

Om du ser det som uproblematisk at verdens mektigste mann ansetter slike mennesker så er det lite å diskutere. Det betyr i så fall enten at vi har såpass ulike ståsteder at vi uansett aldri kan komme til en enighet (selv ikke om å være uenige) eller at du kun er ute etter å meningsløst kverulere rundt dette.

 

Mennesker som henne sprer kun negativitet. Noen få av dem er så forvridde at de tror på det de gjør - de fleste av dem er fullstendig klar over at de kynisk utnytter andre og lever godt med det. Uansett er det ikke mennesker en oppegående leder vil være i nærheten av.

 

En svak og lett manipulert person som Trump er et perfekt offer for slike som henne.

Jeg støtter ikke kvinnen. Jeg mener det er problematisk men jeg frykter de andre sykofantene (cabinet, senate,House, Hannity) mye mer enn White

 

Jeg mener også at mange nordmenn misforstår amerikanernes komplisert og nyanserte forhold til religion men det blir ennhelt annen off topic sak

Lenke til kommentar

Hva frykter du hun gjøre?

Samler inn titalls millioner til ondskap, og hennes evner til å svindle mennesker kan kanskje overføres fra religiøse grunnlag til konservative grunnlag, med samme strategi;

Frykt og tomme løfter om storhet på økonomisk og konspiratorisk grunnlag i stedet for religiøst.

 

Da kan hun hjelpe dem å samle inn hundrevis av millioner, hvis svindel-strategiene hennes virker på andre lettpåvirkelige.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Samler inn titalls millioner til ondskap, og hennes evner til å svindle mennesker kan kanskje overføres fra religiøse grunnlag til konservative grunnlag, med samme strategi;

Frykt og tomme løfter om storhet på økonomisk og konspiratorisk grunnlag i stedet for religiøst.

 

Da kan hun hjelpe dem å samle inn hundrevis av millioner, hvis svindel-strategiene hennes virker på andre lettpåvirkelige.

.

Jeg tror ikke du vet hva hennes jobb er. Hun samler ikke inn penger, hun prøver å skaffe dem penger når de jobber for eksempel mot fattigdom, og helse problemer.

Lenke til kommentar

.

Jeg tror ikke du vet hva hennes jobb er. Hun samler ikke inn penger, hun prøver å skaffe dem penger når de jobber for eksempel mot fattigdom, og helse problemer.

Det er kanskje det jobb beskrivelsen sier. Men det er ikke det hun kommer til å gjøre.

Hun kommer til å bruke sin stilling til å utnytte svake mennesker, spre pro Trump propaganda, demonisere Trump motstandere .

Lenke til kommentar

.

Jeg tror ikke du vet hva hennes jobb er. Hun samler ikke inn penger, hun prøver å skaffe dem penger når de jobber for eksempel mot fattigdom, og helse problemer.

Og jobben til Bill Barr ved Department of a Justice er ikke å reise rundt i verden for å forsøke å overbevise høyrepopulistisk ledere om å hjelpe å sabotere for Trump sine politiske motstandere og inngå hemmelige politiske allianser, samtidig som at han arbeider som Trump sin personlige forsvarsadvokat, og forteller Trump-administrasjonen om forsøk på å varsle om kriminelle handlinger og hvem som gjør det, mens han også anbefaler varslere om å ikke stå frem til kongressen eller medier...

 

Men here we are.

 

Du må se hva menneskene han ansetter er flinke til, ikke jobbeskrivelsen.

 

Hun ble ansatt for å skaffe Trump penger og blindere støtte enn ham allerede får.

 

-

 

Se på Pam Bondi, som Trump ansatte til å beskytte seg fra impeachment nå.

 

Hun frikjente som attorney General i delstaten Florida Trump for Trump University sin ulovlig drift, etter at Trump donerte 250 000 dollar til hennes valgkampanje.

 

Nå som ikke er attorney General, vil hun motta millioner for å fortsette å jobbe for Trump.

 

Like korrupt som Barr og ansettelsen av ham.

Hvorfor ble hun ansatt?

Fordi hun er flink med lover?

Eller fordi hun er moralsk korrupt?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Og jobben til Bill Barr ved Department of a Justice er ikke å reise rundt i verden for å forsøke å overbevise høyrepopulistisk ledere om å hjelpe å sabotere for Trump sine politiske motstandere og inngå hemmelige politiske allianser, samtidig som at han arbeider som Trump sin personlige forsvarsadvokat, og forteller Trump-administrasjonen om forsøk på å varsle om kriminelle handlinger og hvem som gjør det, mens han også anbefaler varslere om å ikke stå frem til kongressen eller medier...

 

Men here we are.

 

Du må se hva menneskene han ansetter er flinke til, ikke jobbeskrivelsen.

 

Hun ble ansatt for å skaffe Trump penger og blindere støtte enn ham allerede får.

 

-

 

Se på Pam Bondi, som Trump ansatte til å beskytte seg fra impeachment nå.

 

Hun frikjente som attorney General i delstaten Florida Trump for Trump University sin ulovlig drift, etter at Trump donerte 250 000 dollar til hennes valgkampanje.

 

Nå som ikke er attorney General, vil hun motta millioner for å fortsette å jobbe for Trump.

 

Like korrupt som Barr og ansettelsen av ham.

Hvorfor ble hun ansatt?

Fordi hun er flink med lover?

Eller fordi hun er moralsk korrupt?

Det er mulig Paula White deltar i valgkampen, men detville skje med eller uten å bli ansatt. Jobben hennes egentlig hindrer denne arbeid. Uansett samler hun ingen penger igjennom jobben sin for administrasjonen.

 

Pam Bondi blir ansatt nettop til å forsvare Trump, det er noe annet enn det White skal drive med.

Lenke til kommentar

Å. Demokratene betaler dem for å gjøre det?

Yup!

 

Pentacostal (tungetalere som Paula White) lederen Joshua Dubois jobbet for Obama før og etter han ble president. Det er normalt å ansette folk fra forskjellige interessegrupper til å tiltrekke andre med felles interesser

 

After watching Barack Obama's speech to the 2004 Democratic National Convention on television, DuBois decided to work for Obama, then a candidate for the U.S. Senate. Eventually, Obama hired him as a Senate aide. In 2008, DuBois was religious affairs director for the Obama presidential campaign.

http://content.time.com/time/nation/article/0,8599,1877501,00.html

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hun preker ikke. Hun jobber med andre religiøse som har felles mål med henne/Trump, det er en politisk stilling, ikke en religiøs stilling.

 

Hva er det du egentlig frykter? Jeg frykter mye mer andre sykofanter og talsmenn Som lyver for Trump som har reel makt. Jeg skjønner at mange nordmenn er ateister og ikke er velinformerte om religion i USA.

Mener du selv at du er velinformert om religion i USA? Med tanke på responsen dette har fått i USA tror jeg virkelig ikke du er det.

 

Det er farlig når en regjeringsansatt sier at alle som står i opposisjon til presidenten er demoner, og alle demoner skal utryddes. Er du virkelig uenig i dette? Er du virkelig det? Helt ærlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener du selv at du er velinformert om religion i USA? Med tanke på responsen dette har fått i USA tror jeg virkelig ikke du er det.

 

Det er farlig når en regjeringsansatt sier at alle som står i opposisjon til presidenten er demoner, og alle demoner skal utryddes. Er du virkelig uenig i dette? Er du virkelig det? Helt ærlig?

Du mistolker mine innlegg. Jeg støtter ikke kvinnen men ikke mener er like farlig som dere(det betyr ikke jeg mener hun er ufarlig)

 

Det Trump og andre med mye mer makt og innflytelse som er mye farligere enn kvinnen som bare likesinnede folk ville tro på.

Lenke til kommentar

Du mistolker mine innlegg. Jeg støtter ikke kvinnen men ikke mener er like farlig som dere(det betyr ikke jeg mener hun er ufarlig)

 

Det Trump og andre med mye mer makt og innflytelse som er mye farligere enn kvinnen som bare likesinnede folk ville tro på.

 

 

Hvordan vet du bare "likesinnede" vil tro på henne? Hun gjorde et intervju på Fox News der hun hevdet flere delstater har bannlyst bibelen for "hate speech". Hvor mange amerikanere tror du ikke går på det og sluker det rått?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...