Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Norge øker renta, USA senker den, Dette er dine egne amerikanske kapitalistiske spåmenn som sier at økonomien går dårlig.

"Dårlig" sier de ikke. At de mener det er på nedtur er sannt, men dårlig beskriver ikke økonomien idag. Blir det dårlig i 2020? Det vet vi ikke enda, det er mye som kan skje, både postivt og negativt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Dårlig" sier de ikke. At de mener det er på nedtur er sannt, men dårlig beskriver ikke økonomien idag. Blir det dårlig i 2020? Det vet vi ikke enda, det er mye som kan skje, både postivt og negativt.

En økonomi som går bra setter opp renta for å unngå inflasjon.

Usa setter ned renta. Hva er det omvendte av bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her oppsummeres det hvordan mange Trump støttere jeg kjenner støtter Trump:

 

that this ad appears to preview goes like this: Yes, he's a jerk. But he's a jerk who gets results!

The underlying argument here is that for too long, voters elected presidential-looking and sounding politicians. People who played nice with one another, who gave predictable speeches, who went to all the Washington dinners and made friends with the media. And look where that got us! It screwed the average Joe, while these so-called elites feathered their nests.

Trump's lack of manners, his bullying, his at-times outrageous and dangerous rhetoric are, under this formulation, simply proof points of how different he is than all of the failed politicians who have come before him

https://www-m.cnn.com/2019/10/31/politics/donald-trump-ad-world-series-2020/index.html?r=https%3A%2F%2Fwww.cnn.com%2F

Lenke til kommentar

Nå har han jaggu malt seg opp i et hjørne.

Dette er ikke min mening, men meninger til ekspertene (som bare bryr seg om aksjer og store bedrifter) og Trump folk har brukt denne definisjonen av en bra økonomi når de snakker om hvor bra Trump er.

Så naturlig skal man da holde Trump folk til deres definisjon.

 

Personlig driter jeg i aksjemarkedet, import og eksport og hvordan det går med milliard bedrifter. Slike ting betyr veldig lite for vanlige mennesker.

Vanlige mennesker sleit under Obama (som er grunnen til at Trump i det hele tatt vant)

Nå går det enda dårligere for vanlige folk. Store deler av den amerikansk befolkningen sliter veldig mye, mange av de stemte på Trump, de vil ikke stemme på han neste gang. De vet de ble lurt.

Lenke til kommentar

En urettferdig partisk prosess (jeg er delvis enig), og trumps oppførsel er dårlig men ikke impeachable

Nå skal Trump straffeforfølges for flere kriminelle handlinger med en gang han mister immuniteten.

Om ikke man skal fjerne en president som har fengsel ventende på seg -- når skal man fjerne ham da..?

 

Og er ikke utpressing av fremmede statsledere og forsøk på smøring og forsøk på å forfalske beviser for å sverte politiske motstandere impeachable..?

 

Er ikke det å stjele millioner av dollar fra statskassen impeachable..?

Det er det Trump gjør når han plasserer Secret Service og militære på sine egne hoteller.

 

Om noen politiker jeg stemte på viste seg å være så inkompetent som Trump, så ville jeg stemt for å fjerne vedkommende, simpelthen fordi vi trenger kompetente mennesker til å lede landet.

---

 

I tillegg så motarbeider Trump og hans utnevnte i Department of Justice enhver lovlig kontrollmekanisme som brukes for å undersøke om Trump har gjort noe kriminelt.

 

De nekter å utlevere Trump sine skattemeldinger, selv om denne i følge Trump vil frikjenne ham.

Department of Justice hjelper Trump.

 

Dommere har erkjent at tilbakeholdelsen er ulovlig og at representantenes hus SKAL få skattepapirene.

 

Trump og co har forsøkt å få skattepapirene overlevert til Bill Barr sin datter sitt kontor, og selv om det er rettslige kjennelser for å utlevere skattepapirene til Trump så er de enda ikke utlevert.

 

Dommere har krevd sensurerte deler av Mueller-rapporten utlevert til kongressens etterretningskommite.

Den kommer ikke til å bli utlevert av Department of Justice, selv om loven krever det.

 

...

 

Hva mer kan Trump gjøre for å fortjene impeachment..?

 

Sånn seriøst;

Hva må Trump gjøre for at du skal støtte impeachment og erkjenne at prosessen mot ham har vært normalt gjennomsiktig og helt lovlig så langt..?

 

 

Her oppsummeres det hvordan mange Trump støttere jeg kjenner støtter Trump:

 

that this ad appears to preview goes like this: Yes, he's a jerk. But he's a jerk who gets results!

The underlying argument here is that for too long, voters elected presidential-looking and sounding politicians. People who played nice with one another, who gave predictable speeches, who went to all the Washington dinners and made friends with the media. And look where that got us! It screwed the average Joe, while these so-called elites feathered their nests.

Trump's lack of manners, his bullying, his at-times outrageous and dangerous rhetoric are, under this formulation, simply proof points of how different he is than all of the failed politicians who have come before him

https://www-m.cnn.com/2019/10/31/politics/donald-trump-ad-world-series-2020/index.html?r=https%3A%2F%2Fwww.cnn.com%2F

Så, de argumenterer på samme måte som mennesker som prøver homøopati for å kurere selvpåført fedme.

 

Blir det 4 år til, så er det et par her i tråden som må kjøpe nytt tastatur.

Meh.

 

Når dollaren havner tilbake på 6.5 kroner, så bryr ikke jeg meg så mye. USA har seg selv å takke, og jeg har mange til jeg har lyst å kjøpe derfra.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

På hvilken måte mener du at folk som prøver homøopati for å kurere selvpåført fedme argumenterer tilsvarende argumentene i jjkoggans innlegg? Eller var dette bare helt tilfeldige tabu-ord kastet ut for å angripe spilleren istedenfor ballen?

Republikansk side har stemt på korrupte mennesker i mange mange år -- og så stemmer de nå på Trump, fordi de har gitt opp korrupte politikere, og vil ha en korrupt realitystjerne i stedet.

...

 

I stedet for å forsøke å stemme på ikke-korrupte politikere.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er ikke argumentasjonsrekken presentert i jjkoggans innlegg. Ei heller har det noe med hvordan mennesker argumenterer for å prøve homøopatiske produkter.

Folk stemmer på politikere som ikke virker for dem.

Folk prøver slankemetoder som ikke virker for dem.

 

I stedet for å faktisk forsøke å gjøre det riktige, så forsøker de å gjøre noe enda mer ekstremt og enda dummere.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

"Det riktige".

 

"Politikere som ikke virker for dem".

 

Les jjkoggans innlegg på nytt igjen. Dine politiske meningsmotstandere er ikke enig med deg i hva som er riktig eller hva som virker. Få hodet opp av sanden.

The underlying argument here is that for too long, voters elected presidential-looking and sounding politicians. People who played nice with one another, who gave predictable speeches, who went to all the Washington dinners and made friends with the media. And look where that got us! It screwed the average Joe, while these so-called elites feathered their nests.

Dette høres helt ut som mennesker som stemmer på korrupte politikere, og ikke liker resultatene de korrupte politikerene gir.

 

Trump's lack of manners, his bullying, his at-times outrageous and dangerous rhetoric are, under this formulation, simply proof points of how different he is than all of the failed politicians who have come before him

Og så faller de for kvakksalveri.

 

---

 

Og ja -- jeg er klar over at de har dårligere etikk og moral enn meg, og er virkelighetsfjerne;

De er for urett og ønsker å fortsette å forsøke ting som ikke virker, selv etter at det ikke har virket i 40 år.

Og nei, det er ikke bare politisk uenighet.

Jeg er politisk uenig med fornuftige konservative.

Høyrepopulistiske idioter som Trump er simpelthen på feil side både av rett og galt, og politikken for ideer som faktisk virker.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Dette høres helt ut som mennesker som stemmer på korrupte politikere, og ikke liker resultatene de korrupte politikerene gir.

 

 

Og så faller de for kvakksalveri.

 

---

 

Og ja -- jeg er klar over at de har dårligere etikk og moral enn meg, og er virkelighetsfjerne;

De er for urett og ønsker å fortsette å forsøke ting som ikke virker, selv etter at det ikke har virket i 40 år.

Og nei, det er ikke bare politisk uenighet.

Jeg er politisk uenig med fornuftige konservative.

Høyrepopulistiske idioter som Trump er simpelthen på feil side både av rett og galt, og politikken for ideer som faktisk virker.

Det kan du godt mene og mange er enige med deg, men du har misforstått hovedmålet blant disse støttere. Kanskje dette fra artikkelen gjør det klarere.

 

The desire for radical change in Washington trumped -- ahem -- absolutely everything else in these critical voters' mind. They were so sick of the status quo that they were willing to vote for someone in Trump who they neither liked nor trusted.

 

Det var også grunnen til at Bernie nesten slo Clinton og faktumet at en god del Bernie støttere stemte på Trump (ja, det finnes også folk på venstresiden som ville stemme på noen som ville rive huset ned, selv om den som river huset ned er korrupt og forkastelig)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal Trump straffeforfølges for flere kriminelle handlinger med en gang han mister immuniteten.

Om ikke man skal fjerne en president som har fengsel ventende på seg -- når skal man fjerne ham da..?

 

Og er ikke utpressing av fremmede statsledere og forsøk på smøring og forsøk på å forfalske beviser for å sverte politiske motstandere impeachable..?

 

Er ikke det å stjele millioner av dollar fra statskassen impeachable..?

Det er det Trump gjør når han plasserer Secret Service og militære på sine egne hoteller.

 

Om noen politiker jeg stemte på viste seg å være så inkompetent som Trump, så ville jeg stemt for å fjerne vedkommende, simpelthen fordi vi trenger kompetente mennesker til å lede landet.

---

 

I tillegg så motarbeider Trump og hans utnevnte i Department of Justice enhver lovlig kontrollmekanisme som brukes for å undersøke om Trump har gjort noe kriminelt.

 

De nekter å utlevere Trump sine skattemeldinger, selv om denne i følge Trump vil frikjenne ham.

Department of Justice hjelper Trump.

 

Dommere har erkjent at tilbakeholdelsen er ulovlig og at representantenes hus SKAL få skattepapirene.

 

Trump og co har forsøkt å få skattepapirene overlevert til Bill Barr sin datter sitt kontor, og selv om det er rettslige kjennelser for å utlevere skattepapirene til Trump så er de enda ikke utlevert.

 

Dommere har krevd sensurerte deler av Mueller-rapporten utlevert til kongressens etterretningskommite.

Den kommer ikke til å bli utlevert av Department of Justice, selv om loven krever det.

 

...

 

Hva mer kan Trump gjøre for å fortjene impeachment..?

 

Sånn seriøst;

Hva må Trump gjøre for at du skal støtte impeachment og erkjenne at prosessen mot ham har vært normalt gjennomsiktig og helt lovlig så langt..?

 

 

 

 

Jeg støtter impeachment  men jeg mener prosessen hittil gir inntrykket at det har vært for partiske.  De burde ha stemt på å legitimisere Impeachment Inquiry tidligere og ingen demokrater burde ha lekket informasjon etter de hemmelige avhørene. 

 

Den eneste måten å avsette Trump er å vise at prossessen er rettferdig og at det ikke er bare partiske.    

Lenke til kommentar

Jeg støtter impeachment  men jeg mener prosessen hittil gir inntrykket at det har vært for partiske.  De burde ha stemt på å legitimisere Impeachment Inquiry tidligere og ingen demokrater burde ha lekket informasjon etter de hemmelige avhørene. 

 

Den eneste måten å avsette Trump er å vise at prossessen er rettferdig og at det ikke er bare partiske.

Nå gjengir du bare propaganda.

 

Selv Fox News -- som har hatt nok en person slutte denne uken fordi de ikke er flinke nok til å fortelle sannheten når sannheten er skadelig for konservative -- har erkjent, via Judge Napolitano, at huset har rett, og republikanerene feil:

https://www.realclearpolitics.com/video/2019/10/31/andrew_napolitano_congressman_schiff_is_in_my_opinion_following_the_rules_of_the_house_of_representatives.html

 

De konservative sin egne ekspert på deres egne propagandakanal er uenig med republikanerene sin rettsforståelse, selv om Fox er villige til å gå langt i å lyge på vegne av konservative.

 

Impeachment inquiry er som en etterforskning av mulig kriminalitet.

Både demokrater og republikanere er tilstede under avhørene; det er husets etterretningskomité, ikke demokratenes.

Republikanerene i huset har VALGT å ikke være tilstede under noen av avhørene, mens republikanerene klager på at de ikke får være med.

De som har rett og plikt til å være med får være med, og begge partier har kandidater med på avhørene.

 

Det er avhør som republikanerene krever skal være totalt åpne -- selv om de kan inneholde sensitivt materiale som ikke kan slippes ut.

Det kan finne kriminelle forhold som den anklagde, Trump, ikke må finne ut at varslerene har fortalt om.

Politiavhør skjer ikke i full offentlighet, nettopp fordi det blir vanskelig eller umulig å samle inn beviser om den som etterforskes får muligheten til å sabotere etterforskningen.

Impeachment inquiry er som en etterforskning, og avhørene er som politiavhør.

 

At uttalelser fra avhørene frigis er ikke moralsk galt.

Tvert i mot gir det Trump muligheten til å forberede forsvaret sitt mot sannheten.

Begynne å komme på løgnene han skal servere folket.

At ikke alt frigis er også åpenbart:

En eventuell komplett anklage kommer når etterforskningen er ferdig.

Først da får Trump muligheten til å forsvare seg;

Når det er konkrete anklager påtalemyndighetene er klare til å anklage ham for.

 

Menneskene som avgir forklaringene risikerer fengsel om de lyger, og transkriptene Trump gjemmer på høysikkerhetsservere ville bevist at de lyger.

 

Trump kunne frigitt transkriptene for å gi alle varslerene fengselsstraffer -- om det ikke var sant at han drev utpressing.

Altså forteller de sannheten, mens Trump lyger.

 

Utpressing er grov kriminalitet i ethvert oppegående demokrati.

Å sabotere for politiske motstandere gjennom utpressing i et forsøk på å skape illegitime rettslige kjennelser mot dem er grov kriminalitet i ethvert oppegående demokrati.

 

At republikanerene ikke forstår det er helt ufattelig:

Tenk deg om demokratene betalte milliarder til Venezuela for å forfalske en sak mot Trump sine barn som ville betydd at de ville fått fengselsstraff i landet, og implisert var kriminelle -- bare rømlinger i stedt for sonende.

 

Videre så har flere av disse varslerene først gått til Department of Justice, som forsøkte å stanse dem fra å gå til kongressen og avgi forklaringer til Huset.

Department of Justice er komprimert, og arbeider ikke for folket, demokratiet eller rettferdighet -- de arbeider bokstavelig talt for Trump.

 

Versjonen til republikanerene kunne ikke være mer pervertering av både sannheten og rettferdighet:

Demokratene hopper over listen som republikanske lovgivere allerede har lagt -- ikke over den imaginære listen som lovgiverene skulle ønske fantes og mener skulle fantes for demokratiske politikere å hoppe over, men som de ikke ville hatt for republikanske politikere mot en demokratisk lovbryter.

 

---

 

Og angående bestikkelser:

Trump samler inn penger til republikanere som ikke allerede er mot impeachment, og impliserer at alle republikanere som ønsker å beskytte ham mot impeachment skal få sine gaver fra Trump sine lojale donorer.

Pengegaver fra anonyme donorer i bytte mot å stemme for å la ham fortsette som president.

 

https://www.politico.com/news/2019/10/31/trump-impeachment-senators-donor-062084

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...