Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er selvsagt helt innenfor angrerettens bestemmelser og teste produktet når man har bestilt det via fjernsalg.

 

Tar man i bruk produktet som sitt eget, (noe man gjør når man pakker den opp og installerer spill på den) så frafaller angreretten.

 

Kjøper du klær over nett, så kan du jo se om det passer når det kommer, men du kan ikke ta deg ei runde på byen med de, for å så levere de tilbake...

 

 

I stedet for å synse hadde det vært fint om du kunne vise til at du har rett. I følge loven skal man kunne "fastslå varenes art, egenskaper og funksjon". Da er det helt innenfor å installere et spill på den. Anbefaler deg å lese loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

Lenke til kommentar

 

 

Er kjøp og salg (mellom private) tillatt på dette forum...?

Nei.

 

 

Riktig, men "bermen" går mot meg når jeg nevner det...

 

 

Er det ikke greier og bare rapportere det da? Istedenfor og syte over det, evt ta det privat. Det er jo like ot og driver og diskutere det som det er og være han som gjorde det i føste omgang. Nå bidarar jo jeg også til å havne langt uttafor alt som kan defineres som BF.

Lenke til kommentar

 

 

 

@henrikrox

 

Satt opp DAC'en igår og fikk trøbbel med at ingen lydkort ble gjenkjent. Fikk det heldigvis opp til slutt.

 

Bruker mest mot Spotify, da er det vel nok at den står på pcm, asio og 44.1 samplingrate for å unngå noe konvertering?

Ikke bruk spotify.

 

Eller prøv et flac album og hør forskjellen. Lover deg det er verdt det. Du får vel ikke brukt asio uten å bruke Audiogate. Ellers kjører det vel DirectSound (windows).

 

Husk at audiogate er en extension av dacen og bør brukes. Ihvertfall hvis man vil prøve dsd konverteringen. Men som sagt, det er vanskelig å høre god lyd når lyden er så komprimert som Spotify sin musikk er.

 

-----

 

Ække meninga å bli helt forelska. Men koblet opp de aktive audio pro t14 sammen med korg DACen. Og fatter seriøst ikke at det går an. Det låter jo helt fantastisk. For en dynamikk.

 

De spiler like bra som noe dali eller b&w stativ høyttalere jeg har hørt før, med god elektronikk. Skal parre disse med en brukt svs jeg har hos foreldrene mine så må dette bli bra som anlegg nr 2.

 

Jeg aner ikke om det er dacen eller om de audio pro t14 virkelig er så gode.

 

Ønske jeg hadde bra opptaksutstyr. Fordi dette er utrolig god lyd.

 

edit; Måtte bare, hørtes ut som det er bare er lyd i en kanal. Med et ok headset så kanskje man hører litt av godlyden, dog tvilsomt.

 

 

Nå skal jeg slutte å skrive om hvor forelska jeg er i den DACen :p

Videoen er blokkert! :ph34r:

 

Asio fungerer fint i Windows ellers, youtube osv, ikkje prøvd i spill muligens det blir problematisk og at den kun takler DirectSound...

 

Prøvde med sample-pakke fra HDtracks og var temmelig stor forskjell på high bitrate-materiale ja!

Men blir for dyrt å kjøpe musikk på nytt for min del i første omgang. Muligens det blir ny testing av Tidal HiFi, er så enkelt med streaming.

Rart den skulle være blokkert. Eller vent. Copyright ja

 

Men uansett. Du får mindre nytte av en DAC hvis kilde materiele er dårlig. Jeg forsår heller ikke hvordan du velger ASIO i windows. Går ut ifra at du velger da i Audiogate programmet. Men det er jo i programmet. Windows ellers er jo DS du får lyden fra.

 

Her en god beskrivelse av krav til kilde i DAC;

 

"If all of your digital content is stored in 128kbps MP3s, then your problem isn't your DAC. It is the file size compression you used to store you music. MP3 and other file size compression solutions reduce the size of your music files by removing content that the MP3 algorithm determines you cannot hear. If the original file was already of low quality (or already compressed), the MP3 conversion process can add all sorts of audible distortions to your music. To take advantage of an external DAC, you'll want content that is at least CD quality."

 

Nå er jo Spotify 320kbps, men dog ikke CD kvalitet allikevel.

 

Du har rett, trudde muligens at AudioGate styrte DAC'en direkte, men er jo avspilleren ja. Ellers så skal Win10 støtte Asio native, så må vel muligens installere noe sotfware alla O Deus ASIO Link Pro (http://odeus-audio.com.au/Odeus/AsioLinkPro) for å få rutet lyd via ASIO/WASAPI når programmet ikke har dette innebygd?

 

Prøver med Tidal HiFi, men ser ikkje ut som det er mulig å velge noe der heller...

 

Litt kjedelig at denne ikkje har av-knapp, blir nemmelig ikkje slått av når pc blir det.

 

Edit: Hm, klare ikkje å endre volumet i Windows sin lydmixer, betyr ikkje det at eg bypasser DS?

Kan bare endre volum i Tidal og på DAC'en.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Kjøpte denne dacen på fredag. 

 

Jeg har prøvd å installere drivere å koble den til på to forskjellige pcer, men får den ikke til å fungere. Lyser opp foran som en indikasjon på at den får strøm, men pcene ser ikke ut til å vite at noe har blitt koblet til. 

 

Første gang jeg koblet den til kom den "instalerer usb device" eller hva det nå er. Etter den forsvant har ikke datamaskinen kommunisert med dacen overhodet så vidt jeg kan se. 

 

Noen som kjøpte den samme og har fått den til å fungere, hva gjorde dere? 

 

Har også slitt en del med å få den til, men kom til slutt. Dette er det jeg gjorde som virket.

-Fjern alt som har med DACen å gjøre, avinstaller driver programmet, eventuelt gå inn i enhetsbehandling i kontroll panelet og avinstaller der og kobl DACen fra PCen. 

-Start PCen på nytt. Velg kun å Installere driveren fra det programmet du laster ned fra Korg siden. Fortsatt uten å koble DACen til PCen.

-Slå av PCen og kobl nå DACen til en USB 2.0 port IKKE 3.0. (Står på Korg siden at de er problemer med USB 3.0) Start PCen.

-Vent en stund og forhåpentligvis blir DACen riktig installert. Kontroller at du får lyd.

-Nå kan du installere resten av programvaren hvis du vil.

 

En annen ting jeg oppdaget var at hvis jeg ikke hadde valgt PCM mode i USB Audio Control Panel som installeres når Driveren installeres så dukket ikke DACen opp som en lydenhet jeg kunne velge når jeg trykket den Windows høytaleren.

 

Håper dette kan hjelpe. Også takk til bruker Ed Hunter som kom med tips til meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Hvor mye endte Mi Box på med tanke på at varen koster mer enn 350 kr? 

 

Den endte faktisk bare på 79USD med gratis frakt. 

De oppga bare 50% av verdien ser det ut som.

 

Testet den ut litt i går kveld. Grunnen til at jeg kjøpte den var for å få Kodi, har noen ulike strømmetjenester som har plugin til kodi. Samtidig for å erstatte chromecasten min, returnerte den på åpent kjøp hos lefdal - så betalte rundt 280 kr ekstra for denne.

 

Om du ikke har smart tv / smart tv med tregt system anbefales den, spesielt hvis du har noen eldre i huset som ikke er like flinke til å caste ting osv fra telefon. Enkelt med kontrollen som følger med. Minner veldig om apple tv, hadde den før også. Offisiell versjon av Android TV, ikke som mange andre "billige" bokser som kjører Android systemet, men ikke er en Android TV.

 

Hørt av andre at 4k strømming ikke er optimalt på den, men med tanke på summen klager jeg ikke - 4k Netflix ol bruker jeg Smart-TV appen til.

 

 

Har Nvidia Shield. Satt og vurderte Mi Box til den ekstra tven ;)

Lenke til kommentar

Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den).

Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av :)

Lenke til kommentar

Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den).

Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av :)

Kilde? Opplever bedre lyd i Tidal HiFi enn Spotify, så mulig det blir å beholde etter prøveperioden! Nesten blir vel å få ASIO til å fungere.

Lenke til kommentar

Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den).

Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av :)

 

Nå har ikkje den sangen noe særlig bass heller da :)

Lenke til kommentar

 

Korg 100 + Denon MH400 - nyyydelig lyd. Knocking on heavens door av Bob Dylan låter nydelig. Kunne kanskje vert LITT mer bass (den er så stram, men litt lite av den).

Tusen takk til den som tipset her i tråden! Gleder meg til å teste ut med X2 i morgen + 100m som ligger ved siden av :)

Kilde? Opplever bedre lyd i Tidal HiFi enn Spotify, så mulig det blir å beholde etter prøveperioden! Nesten blir vel å få ASIO til å fungere.

 

Bruker Apple Music. Ut av min erfaring/subjektiv mening, lyder den best. Men i grunn, det er vel "bevist" at alt over 256kbs lyder nokså likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...