Gå til innhold

Posediskusjonen


Solaris

Anbefalte innlegg

Jeg lar meg irritere av spørsmålet «Pose?» når man småhandler i matbutikken.

 

Eksempel: I går var jeg innom Coop Prix Postgirobygget, handlet en iskaffe og en mini-muffin, og ble spurt om "Pose?". Jeg himlet med øynene og svarte vel noe slik som; "Nei takk. Det lille her klarer jeg fint å bære med meg i hånden..." :hrm:

 

L0hMHDO.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he! Tydeligvis flere som er lei spørsmålet.

Utrolig rart butikkene ikke kan legge en kasse bæreposer før kassen. Eller endatil ta seg betalt for posen via matprisene og la de ligge fritt tilgjengelig ved pakkeplassen i andre enden av båndet.

 

Uansett, burde være åpenbart at en med to slike småting ikke trenger pose. :huh:

Lenke til kommentar

Jeg lar meg irritere av spørsmålet «Pose?» når man småhandler i matbutikken.

 

Eksempel: I går var jeg innom Coop Prix Postgirobygget, handlet en iskaffe og en mini-muffin, og ble spurt om "Pose?". Jeg himlet med øynene og svarte vel noe slik som; "Nei takk. Det lille her klarer jeg fint å bære med meg i hånden..." :hrm:

 

L0hMHDO.jpg

Trur butikkansatte får beskjed om å spørre om kunden skal ha plastikkpose, jeg sier nei å noen ganger sier jeg gi meg 10 eller 20 plastikkposer da vet de ansatte ikke trenger spørre meg om jeg trenger plasikkposer. å får besjed di som jobber på Rema 1000 du har jo ryggsekk da trenger ikke da plastikkpose. 

Lenke til kommentar

Butikkansette blir visst lei av å spørre også, og finner nye løsninger..

 

Men de kunne jo gjort som noen butikker gjør, ha posene tilgjengelige på utsiden. Hvorfor har ikke alle det?

Går gjerne automatisk, har hatt kunder som på forhånd sier at de ikke skal ha pose/kvittering for å så allikevel spørre de fem sekunder senere.

 

Har forøvrig posene på utsiden, men er mange som ikke ser eller er klar over det så må spørre en del i løpet av en arbeidsdag

Lenke til kommentar

 

He he! Tydeligvis flere som er lei spørsmålet.

Utrolig rart butikkene ikke kan legge en kasse bæreposer før kassen. 

 

Dette var veldig vanlig før i tiden. Det er fortsatt enkelte butikker som gjør det. Egentlig enig i at det er irriterende at de ikke gjør det slik, men tipper det har noe å gjøre med svinn.

 

 

Statens egen butikk, Vinmonopolet, har plastposene før kassen. IKEA også, og garantert flere.

Men uansett posenes plassering bør ekspeditøren skille mellom de som gjør storhandel til helgen og en som kjøper en iskaffe i forbifarten..

Lenke til kommentar

 

 

He he! Tydeligvis flere som er lei spørsmålet.

Utrolig rart butikkene ikke kan legge en kasse bæreposer før kassen.

Dette var veldig vanlig før i tiden. Det er fortsatt enkelte butikker som gjør det. Egentlig enig i at det er irriterende at de ikke gjør det slik, men tipper det har noe å gjøre med svinn.

Statens egen butikk, Vinmonopolet, har plastposene før kassen. IKEA også, og garantert flere.

Men uansett posenes plassering bør ekspeditøren skille mellom de som gjør storhandel til helgen og en som kjøper en iskaffe i forbifarten..

Hvorfor det? Det finnes garantert folk som blir sure om de ikke blir spurt om pose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som irriterer med ved hele posegreiene er at de alltid spør helt til sist, når du skal betale. Og så ser de surt på deg når du bruker tid på å pakke varene og de trenger plassen til neste kunde. Spør først - send posene i forkant, og la kunden pakke mens du biper varene - og betale så snart alle varene er registrert. Spart tid for alle sammen. Så slipper jeg og stå å se på at kassemedarbeideren biper varene i tur og orden også. Win-win.

Lenke til kommentar

Er en "utlendingsjappe" på Svinesund der de har ansatte som står og pakker for deg, helt fantastisk bra greier :love:

 

På MaxiMat så er posene under rullebåndet og det er veldig mange som ikke ser dem som da må "gå tilbake" så neste kunde må flytte seg litt, hele poenget med å ha posene tilgjengelig vekk. De spør om man skal ha pose når de er ferdig med å slå inn for så å si at "de ligger foran der". :realmad:

Lenke til kommentar

 

 

Statens egen butikk, Vinmonopolet, har plastposene før kassen. IKEA også, og garantert flere.

Men uansett posenes plassering bør ekspeditøren skille mellom de som gjør storhandel til helgen og en som kjøper en iskaffe i forbifarten..

Hvorfor det? Det finnes garantert folk som blir sure om de ikke blir spurt om pose.

 

 

Tror du at flertallet av de som handler i størrelsesorden det jeg postet bilde av ovenfor ønsker bærepose?

Lenke til kommentar

 

Jeg lar meg irritere av spørsmålet «Pose?» når man småhandler i matbutikken.

 

Eksempel: I går var jeg innom Coop Prix Postgirobygget, handlet en iskaffe og en mini-muffin, og ble spurt om "Pose?". Jeg himlet med øynene og svarte vel noe slik som; "Nei takk. Det lille her klarer jeg fint å bære med meg i hånden..." :hrm:

Trur butikkansatte får beskjed om å spørre om kunden skal ha plastikkpose, jeg sier nei å noen ganger sier jeg gi meg 10 eller 20 plastikkposer da vet de ansatte ikke trenger spørre meg om jeg trenger plasikkposer. å får besjed di som jobber på Rema 1000 du har jo ryggsekk da trenger ikke da plastikkpose. 

 

 

 

Da jeg jobbet i butikk for ti år siden hatet jeg å både spørre om og trykke inn poser, så jeg delte egentlig ut poser gratis.

Helt til sjefen en gang konfronterte meg med at jeg hadde hatt 578 kunder og at det kun var registrert 13 poser en dag.

 

Da begynte jeg å trykke inn poser samtidig som jeg scannet varer for at det ikke skulle dukke opp på det enlinjers displayet som viste alt jeg slo inn. Jeg jobbet jo tross alt på sunnmøre og jeg prøvde å unngå sutring og surmuling fra kundene samtidig som jeg anslo at når de handler en heelt full handlevogn så har de sikkert behov for iallefall to, kanskje tre, poser. Samtidig gav jeg de 6-7 poser.

 

I dag ber jeg alltid eksplisitt om poser når jeg handler for å ikke være den typen som ber om poser etter betaling, samtidig som betjeningen skal slippe å spørre noe de kanskje ikke synes er like kult å spørre om.

 

 

edit: fjernet bilde i sitering

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

 

 

Statens egen butikk, Vinmonopolet, har plastposene før kassen. IKEA også, og garantert flere.

Men uansett posenes plassering bør ekspeditøren skille mellom de som gjør storhandel til helgen og en som kjøper en iskaffe i forbifarten..

Hvorfor det? Det finnes garantert folk som blir sure om de ikke blir spurt om pose.

Tror du at flertallet av de som handler i størrelsesorden det jeg postet bilde av ovenfor ønsker bærepose?

Nei?

 

Tror du det er irriterende for de i kassen å ikke være hjernelesere slik at de vet hvem de skal spørre eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...