Gå til innhold

Posediskusjonen


Solaris

Anbefalte innlegg

Nei. Problemet ditt er nemlig at du går ut i fra at du har rett. At ditt syn på saken stemmer. Du får spørre noen som jobber i kassa om hvor kjekt de synes det er å bli klagd på uansett hva de gjør. De får uansett beskjed om å spørre om det. På samme måte som de på klesbutikken får beskjed om å spørre om du skal ha sokker eller bensinstasjonmedarbeidere som skal selge deg boller.

 

Du har selvsagt rett til å bli irritert. Jeg blir irritert selv. Men å himle med øynene og svare slik til personen i kassa gjør at det er du som er idioten i anekdoten din. Ikke personen i kassa som bare gjør jobben sin.

 

Det går an å bare si "nei takk". Det kan du gjøre mens du betaler, så du taper ikke noe tid på det.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig feil policy å vente at kundene selv sier fra hvis de vil ha pose?

Ser ikke problemet med det. :hmm:

 

Problemet er at de da gjerne spør etter at de har betalt. Da må butikken gi ut poser de ikke budsjetterer med eller så må kunden betale enda en gang, noe som forstyrrer de andre kundene og oppfordrer til krangling. Det er det jo allerede mange som gjør.

Lenke til kommentar

Jeg bor i en liten by og har ikke selv opplevd noen spesielle problemer rundt posediskusjonen.

 

Jeg handler mest på Eurospar som ligger rett borti høgget fra der jeg bor, og de er vel eneste butikken her som har poser både i kassa og under båndet før kassa. Jeg ser av og til kunder som ikke legger merke til posene under båndet, men de har stort sett ikke så mye kø at folk blir hindret i å hente pose. Jeg regner med at det er derfor de har begynt å ha poser bak kassa også, for å slippe sånn trengsel hvis det skulle være mye kø en dag.

Jeg legger på de posene jeg trenger sammen med varene, og på andre butikker sier jeg bare ja eller nei når h*n i kassa spør.

 

Når jeg etter hvert ender opp med ganske mange poser liggende hjemme, pleier jeg også å pakke en pose full av andre poser og ha liggende i bilen, så kan jeg ta med pose inn når jeg skal handle. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jobber på Vinmonopolet, og der har vi poser både foran og bak disken. Jeg spør allikevel om kunden trenger pose, da det er mange som ikke legger merke til posene foran disken (selv om de er godt synlige).

 

Ser ikke problemet med at butikkansatte spurte TS om pose, selv om TS bare kjøpte 2 ting. Jeg pleier stort sett å ta med en pose som jeg bruker som pose i søppelkassa, selv om jeg kanskje bare kjøper 1 vare eller 2. Hadde jeg kjøpt det TS kjøpte hadde jeg allikevel tatt en pose, ettersom det er lettere å bære varene med en pose hvis jeg skulle ha spart godsakene til jeg kom hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...