Gå til innhold

Hvordan lytter du til musikk?


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting slår vinyl. Men gidder sjeldnere og sjeldnere sette på plata. Det går på Flac, spotify, Yyube..

 

Mala: anlegget ditt var en fryd for øyet..  :yes:

Kjenner meg litt igjen. 

Kommer hjem fra jobb å bare slenger meg ned i sofaen er det mye enklere å bare dra fram mobilen å sette på noe.

Men har blitt en del søndager i det siste hvor jeg setter på noe vinyl mens jeg mekker frokost også plutselig er kl fire-fem og jeg har hørt X antall album, det er deilige og late søndager. 

Dama er også heldigvis også veldig glad i musikk.

 

Nå er det snart black Friday og da blir det en ny sak, spennende...

Å, hva skal du handle? 

Lenke til kommentar

Spotify så lenge det rekker, Soundcloud hvis artisten ikke finnes på spotify.

 

Utrolig irriterende hvordan noen band ikke er på spotify, enten at de aldri har vært der eller at de plutselig forsvinner. Føler meg som lytter ubetydelig i den kampen der. Hvor skal man ta kontakt for å høre hvorfor et band ikke er på spotify lenger? Kan de evt. komme tilbake?

 

Ofte er det kun i Norge de fraværer, også hører jeg med en kompis i et annet land og der finnes hele diskografien på spotify, men ikke én eneste singel på spotify i Norge. Rare greier.

Lenke til kommentar

Sånn ser Subwooferen ut, ferdig tatt opp av pose og eske og koblet til anlegg og justert med Yamahas mikrofon, og kalibrert.

 

Sub ble anbefalt av oppsettet å dele på 200 hz men synes det var altfor høyt, og senket til 80 hz som er THX standar.

 

Har testet litt med musikk på CD og godt fornøyd, gjenstår å teste med blurayfilmer og bluraykonserter...

P1010696_zps3vokdboy.jpg

P1010701_zpshcmskv9n.jpg

P1010699_zpsrzevjfym.jpg

 

Teit med skakk antenne på ruter da, men det så jeg ikke. Ble sikkert sånn når jeg koblet opp. Beklager er ikke flink til å ta bilder, med innstillinger og sånn. Bare et Panasonic Camera med Leica optikk...

 

Alle høytalerne er penere nakne og uten klær/deksel, men med barn i huset så tør jeg ikke å la de være... nakne.

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja nå får det være nok lyd kjøp fremover, neste år blir det kanskje på tide å opgradere Plasman til en UHD skjerm, men det får bli når det er storsalg igjen...

 

Kjempefin subwoofer som gir mye for pengene...

 

Ble full fart igår med masse pils og krabber og ribbemiddag, det gikk med en flaske Singleton 12 single malt også som jeg fikk i gave. Men vi var jo en kameratgjeng på 6 personer da som koste oss. Jentene drakk rødvin..

 

Var litt trøtt på morran, men i god form.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Takk for det...

 

Nå har jeg fått testet litt både film og musikk. Denne 10.17 titommeren er klart bedre enn min tidligere 12.16 på alle måter. Bedre element, bedre hurtighet, bedre dypbass, bedre sømløshet til resten av anlegget, og bedre wattstyrke. Den er solid, og stødig bygget men samtidig er Klasse D Ice mye lettere, for suben er lettere å flytte/bære enn den gamle.

 

Så 12.17 må være enda bedre igjen selvom det er samme klasse D 500 watts forsterker som min..

 

Men kjempefornøyd med 10 tommer i min stue.

 

Det eneste jeg er litt skeptisk til er always on switchen, og strømbryteren. Jeg liker å slå av strøm på natten, og er litt usikker på om det er lurt å slå av og på denne hver dag.

 

Jeg har mailet XTZ og spurt om råd, så får se hva de sier.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sånn ser Subwooferen ut, ferdig tatt opp av pose og eske og koblet til anlegg og justert med Yamahas mikrofon, og kalibrert.

 

Sub ble anbefalt av oppsettet å dele på 200 hz men synes det var altfor høyt, og senket til 80 hz som er THX standar.

 

Har testet litt med musikk på CD og godt fornøyd, gjenstår å teste med blurayfilmer og bluraykonserter...

P1010696_zps3vokdboy.jpg

P1010701_zpshcmskv9n.jpg

P1010699_zpsrzevjfym.jpg

 

Teit med skakk antenne på ruter da, men det så jeg ikke. Ble sikkert sånn når jeg koblet opp. Beklager er ikke flink til å ta bilder, med innstillinger og sånn. Bare et Panasonic Camera med Leica optikk...

 

Alle høytalerne er penere nakne og uten klær/deksel, men med barn i huset så tør jeg ikke å la de være... nakne.

Jo det var bedre bilder nå. :green:

Lenke til kommentar

 

Ny sak på gang, grunnet problem med et komponent og sef også nyttårssalg.

 

Veldig spent nå...

Å? Hva ble det? 

 

 

418120d1483096641-dankes-kombinerte-budg

En ny universal blurayspiller....

 

Sony UHP-H1, denne skal funke bra på både bluray, CD og Sacd/dvd audio.

 

Fikk et godt tilbud på CDON i Sverige, nær halv pris. Dette er Sonys toppspiller, som de kaller et premium audio og videoprodukt. Den har solid byggekvalitet.

 

Bra lyd, dacs, gode tilkoblinger to hdmi, deriblant en ren lyd hdmi, forgyllede analogkontakter, etc og god bildebrikke kan skalere opp fra vanlig bluray til 4K... Samt at den er 3D ready. Blåtann og Wifi..

 

Desverre har jeg ikke fått testet den ennå da jeg sliter med vond rygg for tiden, men skal få koblet opp og satt bort den gamle når formen blir bedre..

 

Grunnen til at jeg kjøper nytt er fordi Denon begynner å bli varm på blurayfilmer, så jeg tror jeg må fikse den, reparasjon etc.. Den er tross alt over 8 år gammel da...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Ny sak på gang, grunnet problem med et komponent og sef også nyttårssalg.

 

Veldig spent nå...

Å? Hva ble det? 

 

 

418120d1483096641-dankes-kombinerte-budg

En ny universal blurayspiller....

 

Sony UHP-H1, denne skal funke bra på både bluray, CD og Sacd/dvd audio.

 

Fikk et godt tilbud på CDON i Sverige, nær halv pris. Dette er Sonys toppspiller, som de kaller et premium audio og videoprodukt.

 

Bra lyd, dacs, gode tilkoblinger to hdmi, deriblant en ren lyd hdmi, forgyllede analogkontakter, etc og god bildebrikke kan skalere opp fra vanlig bluray til 4K... Samt at den er 3D ready. Blåtann og Wifi..

 

Desverre har jeg ikke fått testet den ennå da jeg sliter med vond rygg for tiden, men skal få koblet opp og satt bort den gamle når formen blir bedre..

 

Grunnen til at jeg kjøper nytt er fordi Denon begynner å bli varm på blurayfilmer, så jeg tror jeg må fikse den, reparasjon etc.. Den er tross alt over 8 år gammel da...

 

Kan du ikke teste bassen å høyttalerne på youtube videoen mot naboen din videoen heter den jævla naboen  :tease: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...