Gå til innhold

Hvordan lytter du til musikk?


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Kan du ikke teste bassen å høyttalerne på youtube videoen mot naboen din videoen heter den jævla naboen  :tease: 

 

Hehe jeg har greie naboer, stort sett. Dersom man ikke spiller bass hele tiden, og dersom man holder seg innenfor 2200 regelen så går det bra.

 

Jeg hører nok mer på klassisk og akustisk, jazz osv enn heavy, eller metall. Men bass er veldig kult å ha på film, og det er nok der samt bluraykonserter at bassen blir mest brukt.

 

Konserter får jeg bare sett når jeg har helt fri fra familie etc...

 

 

Jeg liker Prima Vera, Politiet er bla ringetonen min.. Synes det er en veldig spesiell og morsom melodi....

 

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører mest til og fra jobb. Mobil og Jabra REVO Wireless.

 

Hjemme står det et lite Yamaha Mcr-755. Liten leilighet med begrenset plass, dette gjør jobben enn så lenge. Bruker det uansett ikke så mye, det blir liksom aldri tid til å sette seg ned med musikk lenger. Har godt over 300 cder, de står fremme, men jeg merker at jeg bruker Spotify mye oftere enn skivene.

 

http://www.lydogbilde.no/test/yamaha-pianocraft-mcr-755

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Liten og koselig tråd. Kan sikkert bidra litt.

 

Hører musikk nesten konstant når jeg er hjemme såfremt arbeidet ikke innebærer at jeg må høre på annen lyd.

 

Har Sennheiser HD 800 og HD 650 for hjemmebruk. Er koblet til SPL Phonitor og Abrahamsen V6.0 DAC. Bruker hovedsaklig FLAC, og kjøper blant annet fra Bandcamp, og ripper iblant CDer som jeg typisk bestiller over amazon.

 

Bruker Foobar2000 til musikkavspillingen, noe jeg har gjort i sikkert mer enn 10 år nå.

 

Ute bruker jeg Sennheiser Momentum Over Ear og AK100, også med FLAC. Det gir jo ikke i nærheten av lyden jeg har hjemme, men det funker greit nok.

 

post-185029-0-10567300-1483978584_thumb.jpgpost-185029-0-91467000-1483978591_thumb.jpgpost-185029-0-04462900-1483978599_thumb.jpgpost-185029-0-76247100-1483980098_thumb.png

Endret av Palewing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sonyen er veldig bra. God lyd og gøy med SACD, Wifi, Spotify og Netflix...

Har igjen å prøve CD med Dac i phonoutgangene, får se hvem av Yamaha og Sony som er best...

Hva skjer med bilder på forum? Masse som er borte...

 

Nå har jeg fått prøvd Dac en i Phono utgangene. Den var slett ikke værst med CD. SACD er utrolig kult, skulle bare ønske det var lettere å skaffe skiver.

 

Når det gjelder lydprossesering av filmer så er nok Yamaha bedre på bitstream Dts HD og Dolby Truhd, enn hva Sony er på samme lyd sendt som PCM, men det hadde jeg nesten også regnet med.

 

Syns alltid det er best å sende rett til Yamaha, sånn at det står DTS HD i displayet, men lyden virker også bedre når man gjør dette. Lyden i PCM var helt ok, men mer punch og tydeligere effekter med Bitstream til Yamaha...

 

Edit prosesseringen av Spotify og digital musikk er helt utrolig, aldri hørt så bra Spotify premium før....

 

Beste Flac avspilleren jeg har hatt også, gjør en formidabel mye bedre jobb enn feks Laptop hdmi til anlegg...

Dette er en boks som hele familien liker, det er vel best å kalle det en mediaboks, multispiller som klarer å gjøre alt veldig bra.

Prosesseringen av lydfiler som mp3 og flac er fantastisk, det samme er streaming og spotify premium. CD dac er litt bedre enn Yamahas jeg likte lyden godt...

 

Hele lyden i anlegget har fått et løft, lyden er mye mer tilstede og engasjerende, og instrumentene er lettere å finne i lydbildet. Detaljer er også bedre, veldig imponert av hva jeg fikk for prisen på salg.

 

Når det gjelder bluray så er bildet veldig rått, og til dvd følger det med avansert bildebehandling og tweaks.. Jeg merker meg på min plasma at dvd ser best ut i native oppløsning, og 1080p ser bedre ut som det er enn å nedskalere til 720P, som er originaloppløsning på skjermen min.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Denonen var full av støv, jeg har prøvd å tørke støv jevnlig, men synes det er tungt å koble fra og løfte ut hvert komponent.

 

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg trykkluftpistol og skru opp og rense selv, eller ta den med for rens hos en tv/radioreperatør...

 

Innsuget til vifta var helt tett av støv...

Lenke til kommentar

Jeg er kronisk avhengig av musikk og bruker Spotify og YouTube mest til dette. YouTube på pc og tv for å høre på / se på musikkvideoer og se på musikkvideoer fra genrer og grupper jeg ikke kjenner så godt. Spotify brukes på telefon, pc og tv. Da går det mest i spillelister jeg allerede har. 

 

stort sett går det i øretelefoner eller pc-høytaler hjemme. Surround-anlegget brukes til Spotify og YouTube på tv. 

 

Lenke til kommentar

Har lest litt her og det virker som om det er fult av folk her med peiling på lyd og diverse utstyr.

 

Jeg har Beyerdynamics DT770 pro 80ohm og et Creative Sound Blaster X-Fi HD Lydkort.

Er dette noe tess? eller er det noe annet dere ville anbefalt til rundt samme pris?

 

Har mulighet for å bytte det, men det går ut snart.

Hører på musikk bare via spotify.

Og bruker dette til å spille FPS og RPG spill.

Lenke til kommentar

Jeg er kronisk avhengig av musikk og bruker Spotify og YouTube mest til dette. YouTube på pc og tv for å høre på / se på musikkvideoer og se på musikkvideoer fra genrer og grupper jeg ikke kjenner så godt. Spotify brukes på telefon, pc og tv. Da går det mest i spillelister jeg allerede har. 

 

stort sett går det i øretelefoner eller pc-høytaler hjemme. Surround-anlegget brukes til Spotify og YouTube på tv. 

 

 

Hvis du ser mye musikkvideoer, har du vurdert Tidal? De har en del musikkvideoer og andre type videoer/filmer, alt musikkrelatert så klart.

Lenke til kommentar

Har lest litt her og det virker som om det er fult av folk her med peiling på lyd og diverse utstyr.

 

Jeg har Beyerdynamics DT770 pro 80ohm og et Creative Sound Blaster X-Fi HD Lydkort.

Er dette noe tess? eller er det noe annet dere ville anbefalt til rundt samme pris?

 

Har mulighet for å bytte det, men det går ut snart.

Hører på musikk bare via spotify.

Og bruker dette til å spille FPS og RPG spill.

 

Jeg har ikke prøvd de du har, men til spilling burde det vel være bra eller greit nok?

 

Kjenner til både Creative og Beyer, Creative er vel mest fokusert på spill, og enkle musikkløsninger..

 

Creatives musikk og hjemmekino utstyr ellers er vel helt greit iforhåld til veldig lav pris. Man får klart mye for hundrelappene, men jeg ville ikke hatt et sånt system selv..

 

Jeg mener å huske at Creative skal ha en high end hodetelefon som er veldig bra på musikk, og som koster ekstra, men jeg husker ikke hva den heter...

 

Kan det være disse?

 

http://www.creative.com/headphones/products/aurvana.aspx

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må si meg fornøyd av kundeservicen hos Audeze !

 

Kjøpte ett nærmest mint EL-8 fra en trivelig kar rett er nyåret, men viste seg kort tid etter at jeg fikk det at noe ikke stemte. Kontaktet Audeze angående problemet og opplyste i klartekst om at jeg hadde kjøpt dette brukt...fikk grei beskjed tilbake om at det var bare å sende mitt defekte på service, så skulle jeg få ett helt bytt tilbake! Det jeg mottok har kommet rett i fra produksjon og er av siste revisjon, helt topp!

Og det kom på døren i går :) Er vel det nærmeste jeg har kommet til HIFI-lyd på min iPhone for å si det sånn. Brukes optimalt sett rett i lightning utgangen og har egen DAC på cipher-kabelen fra Audeze! Det medfølger selvsagt vanlig 3.5mm jack kabel også. Er svære greier dette her, og pakker inn ørene salig godt og pumper nydelig lyd inn i skallen! :wee:

post-12640-0-39282400-1486571531_thumb.jpgpost-12640-0-46199200-1486571548_thumb.jpgpost-12640-0-22119800-1486571596_thumb.jpgpost-12640-0-11973300-1486571607_thumb.jpg

 

EDIT: Bildene havner rett vei om man trykker på de.

 

Og før det igjen så handlet jeg meg ett Bowers & Wilkins P7 Wireless som jeg i mellomtiden har blitt fantastisk glad i. Hadde egentlig tenkt å returnere dette etter EL-8 kjøpet, men etter en break-in periode sitter det som ett skudd på hodet og gir meg den trådløse friheten over blåtann når jeg ønsker det! Kan også bypasse elektronikken i headsettet og bruke det med kabel. Utrolig morsom lydsignatur og kanon byggekvalitet aluminium og nydelig saueskinn! Lukter godt!

 

(bildet er lånt i fra google)

 

P7-Wireless-Gallery-4.jpg

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det meste spotify premium via mobil. Av og til Youtube. Headsett 90% av tiden, med unntak av fest og sånt. Hører på musikk når jeg er alene og ganske ofte. 

 

Har planer om å konvertere til vinyl, men foreløpig ikke råd som fattig student. 

Ser den, men når det tid kommer er det ingen skam å handle brukt. Har kjøpt og solgt flere platespillere uten problemer.

Den jeg har i dag er brukt, kjøpt for ca 5 årsiden.

Det eneste man må huske på at stiften (pickup) bør byttes ved jevne mellomrom. Skal handle ny selv om en måneds tid, skal bare flytte først. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...