Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Hvor får man kjøpt oksygen-flaske?


Ogalaton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du det? Effekten av det er nok ganske liten, blodet ditt er normalt mettet med oksygen uansett (99%), så det vil nok gi begrenset effekt. Jeg har prøvd ren oksygen, uten at jeg merket noe særlig effekt av det.

 

Dette føler jeg at jeg vil rette på.... Det er veldig lite oksygen i atmosfæren vår, mindre enn hva det virker ut som om det var før. I fossiler har man funnet veldig høye nivåer av oksygen, som igjen kan forklare hvorfor insekter vokste seg kjempestore før i tiden. For ikke snakke om alle "kjempe skjelettene", altså svære menneskeskjeletter. Jeg tviler sterkt på at vi tar opp så mye som 99% oksygen i blodet vårt altså.

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Hvor mye da?

Opp til 36 prosent kan du få på de fleste dykkesentere, mulig de kan fylle mer også om de vil. En flaske koster vel en rundt 3k.

 

Men hvorfor vil du ha mer oksygen? Jeg har ofte 36% når jeg dykker, merker ingenting når man puster det...

 

Takk.... dykkerplasser altså. :) Som sagt, det er litt interessant. Idrettsstjerner bruker oksygen for å restituere kjappere osv. Utallige positive grunner til å bruke mer oksygen. :)

Lenke til kommentar

 

Det er 21%, akkurat det vi er laget for å leve i :)

På hvilke grunnlag tror du at man ikke tar opp 99%?

 

Laget for å leve i? Ikke dra inn kreasjonisme nå :p

 

 

Sannheten er velkommen i denne tråden, så ikke kom med slike eventyr som at vi kom fra en fisk :)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Takk.... dykkerplasser altså. :) Som sagt, det er litt interessant. Idrettsstjerner bruker oksygen for å restituere kjappere osv. Utallige positive grunner til å bruke mer oksygen. :)

Hvilke grunner da, som du kan dra nytte av?

Etter min mening er du helt på villspor med det du snakker om...

Lenke til kommentar

Tror ikke det er problem å få tak i det brukes jo i brenneapperat, Aga selger sikkert sånne flasker du finner nermeste butikk på hjemmesiden deres

Ja, men disse er laget for industrielt bruk - ikke for å puste inn. Oksygen for medisinsk bruk (dvs for å puste) er laget med helt andre krav mht innhold av forurensning i form av andre gasser etc. Ting som ikke er noe problem i industrien kan bli et stort problem i lungene dine.

 

Rent oksygen ment for innånding kan du f.eks finne i førstehjelpskits for dykkebruk, mot dykkesyke. Jeg husker vi hadde slikt i dykkeklubben jeg var med i, men slike ting er ikke billige.

Lenke til kommentar

 

Takk.... dykkerplasser altså. :) Som sagt, det er litt interessant. Idrettsstjerner bruker oksygen for å restituere kjappere osv. Utallige positive grunner til å bruke mer oksygen. :)

Hvilke grunner da, som du kan dra nytte av?

Etter min mening er du helt på villspor med det du snakker om...

 

 

Jeg er nysgjerrig og interessert. Kall det gjerne vitenskapelig nysgjerrighet.

 

Jeg er kanskje på villspor etter mange sin mening, men etter mine analyser, observasjoner og research, finner jeg liten grunn til å tro at jeg tar feil. Jeg tror mer oksygen kan være svaret på mange helseproblemer. De bruker jo en høyere del oksygen i sykehus og til annen behandlig. Funker strålende. :)

Lenke til kommentar

 

Tror ikke det er problem å få tak i det brukes jo i brenneapperat, Aga selger sikkert sånne flasker du finner nermeste butikk på hjemmesiden deres

 

Ja, men disse er laget for industrielt bruk - ikke for å puste inn. Oksygen for medisinsk bruk (dvs for å puste) er laget med helt andre krav mht innhold av forurensning i form av andre gasser etc. Ting som ikke er noe problem i industrien kan bli et stort problem i lungene dine.

 

Rent oksygen ment for innånding kan du f.eks finne i førstehjelpskits for dykkebruk, mot dykkesyke. Jeg husker vi hadde slikt i dykkeklubben jeg var med i, men slike ting er ikke billige.

Aga selger også små hvite flasker som brukes for medisinsk bruk men kjenner ikke styrken på dem da.

Lenke til kommentar

Hvorfor, hvilke mekanismer i kroppen drar nytte av det? Har du studert biologi, eller er det synsing?

Har du tenkt på at du får mindre røde blodceller av å være mye i oksygentrikt miljø, som gjør at du takler vanlig miljø dårligere?

Motsatt av høydetrening.

 

Vi har utviklet oss i denne atmosfæren, hvordan det var millioner av år før oss har lite å si.

Men det er jo ikke farlig heller, så kjør på.

Lenke til kommentar

Hvorfor, hvilke mekanismer i kroppen drar nytte av det? Har du studert biologi, eller er det synsing?

Har du tenkt på at du får mindre røde blodceller av å være mye i oksygentrikt miljø, som gjør at du takler vanlig miljø dårligere?

Motsatt av høydetrening.

 

Mer oksygen er medisinsk fantatsisk. Mange analyser har funnet dette. Jeg hevder ikke å vite alt, men som sagt, jeg er interessert i å se nærmere på hvor bra høyere oksygen kan være for oss. :)

 

 

Vi har utviklet oss i denne atmosfæren, hvordan det var millioner av år før oss har lite å si.

Men det er jo ikke farlig heller, så kjør på.

 

Nettopp slike antagelser er det som skader dagens vitenskap. Hopp over i den andre tråden å se mine poster om hvor latterlig umulig slik "darwiniansk evolusjon" virkelig er. Vi har slett ikke utviklet oss på noen måte, vi har mye snarere "innviklet" oss ved tap av informasjon gjennom tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...