Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Hvor får man kjøpt oksygen-flaske?


Ogalaton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har utviklet oss i denne atmosfæren, hvordan det var millioner av år før oss har lite å si.

Men det er jo ikke farlig heller, så kjør på.

 

Nettopp slike antagelser er det som skader dagens vitenskap. Hopp over i den andre tråden å se mine poster om hvor latterlig umulig slik "darwiniansk evolusjon" virkelig er. Vi har slett ikke utviklet oss på noen måte, vi har mye snarere "innviklet" oss ved tap av informasjon gjennom tiden.

 

Det er du som drar inn kreasjonism om du fortsetter den tråden.

Religions-kategorien er tingen for deg om du vil diskutere det

 

Skjønner du hvorfor jeg nevnte det nå ;)

Lenke til kommentar

Så, færre røde blodceller er utelukkende positivt? Om du får til å f.eks leve i 30% oksygen over tid kommer du til å bli utslitt av en spassertur til butikken da kroppen din ikke får nok oksygen ettersom kroppen din da har tilpasset seg det oksygenrike miljøet.

 

Men ser ikke for meg at du har råd til å puste slik at det får noen effekt verken positivt eller negativt, så som sagt, kjør på.

Lenke til kommentar

Skjønner du hvorfor jeg nevnte det nå ;)

Kjenner jo igjen tankegangen på flere mils avstand, men ser det nå ja :)

Men det er uansett ikke riktig sted å diskutere religiøse temaer, som jo kreasjonisme er.

 

Det er sant, kan ta det i tråden som handler om temaet. Er bare "sååå gøy" å dra en rutten spøk innimellom. TS har vel egentlig også fått svar på det han vil?

 

Billigste alternativet er vel elektrolyse? Da får du rent og fint oksygen også. Problemet er vel oppbevaring og at du vil bruke ca all fritid på å lage nok oksygen til at du kan puste det rent hele tiden.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Så, færre røde blodceller er utelukkende positivt? Om du får til å f.eks leve i 30% oksygen over tid kommer du til å bli utslitt av en spassertur til butikken da kroppen din ikke får nok oksygen ettersom kroppen din da har tilpasset seg det oksygenrike miljøet.

 

Men ser ikke for meg at du har råd til å puste slik at det får noen effekt verken positivt eller negativt, så som sagt, kjør på.

 

Du taler direkte mot en hel hær av analyser nå altså. Det er jo stikk motsatt, folk blir pigge, friske og mer uthvilt. De klarer mer, presterer mer og blir raskere friske.

 

Husker ikke hvor jeg så det nå, men jeg fant noe om at mange sykdommer ikke kan leve når oksygen-nivået stiger osv.

 

Mer oksygen er svaret på helse. Folk blir friske, ikke syke. Mye tyder på dette. Dette med lavere røde blod-celler er ikke nødvendigvis negativt. Ansvaret av å bære oksygenen til hjernen kan bli mindre stresset for eksempel. :)

Lenke til kommentar

du har tolket det du har lest tid du selv vil ser jeg :)

 

Ikke sikker på hva du mente nå, men vi kan nok alle tolke innimellom. Ser du to dyr som har en nese som ligner, tolker du kanskje at de kom fra samme fisken, mens jeg tolker det som at de kom fra samme skaper. :)

 

Tingen er den at lar man andre tolke for seg, som for eksempel blindt stole på hva enn vitenskapsmenn eller wikipedia sier, utsetter man seg for potensielt feilaktige antagelser som tukler til sannheten. Antagelser er farlige. Tar jeg ikke feil, antok folk at Jorden var flat i mange år, og nektet å utfordre den tanken.

 

(Å nei, det var ikke de kristne som kom med den "flat jord" greia, i Bibelen kan man lese "the circle of the earth" osv.)

 

Så ja basert på mine kilder, skal oksygen være veldig bra i større mengder enn dagens nivåer. :)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

 

Dette med lavere røde blod-celler er ikke nødvendigvis negativt. Ansvaret av å bære oksygenen til hjernen kan bli mindre stresset for eksempel. :)

 

Hva i svarte granskauen skal det bety?

 

 

Kroppen trenger kanskje ikke å lage så mange røde blod-celler fordi oksygenet er veldig høyt. Som gjør at kroppen kan fokusere på andre ting. Bare en tanke. Uansett er jeg slett ikke alene i disse tankene om oksygen. :)

Lenke til kommentar

Jeg stoler på de som kan noe om det og faktisk har forsket på det, du stoler på det du tror er riktig fremfor alt annet :)

 

Jeg også stoler på de som forsker på det og kan det, men om deres resultater ikke stemmer overens med realiteten i det hele tatt, tar jeg avstand. Hvorfor skal jeg gå rundt som en blind sau å bare tro på hva som helst, samme hvor dumt det er, bare fordi de har en utdanning bak seg. Historien viser til utallige svære feiler innenfor det som har blitt kalt vitenskap før, så da lærer jeg av historien. Du har ikke automatisk rett bare fordi du har en grad, bare spør newton, Aristoteles og de andre supersmarte som tok enormt feil gjennom hele historien.  :)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Jeg også stoler på de som forsker på det og kan det, men om deres resultater ikke stemmer overens med realiteten i det hele tatt, tar jeg avstand. Hvorfor skal jeg gå rundt som en blind sau å bare tro på hva som helst, samme hvor dumt det er, bare fordi de har en utdanning bak seg. Historien viser til utallige svære feiler innenfor det som har blitt kalt vitenskap før, så da lærer jeg av historien. Du har ikke automatisk rett bare fordi du har en grad, bare spør newton, Aristoteles og de andre supersmarte som tok enormt feil gjennom hele historien.  :)

 

 

Hva om du skader lungene dine og ender opp på sykehus resten av livet? Du har bare fått ett liv, og går inn for å skade deg permanent?

Ville du pustet inn store mengder blekemiddel, klorgass, eller karbonmonoksid? Nei? Så ikke misbruk store mengder O2.

Newton ville kalt deg en idiot. 

 

Dette er galskap... Eller "Darwin awards", den som gjør idiotiske ting overlever ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...