Gå til innhold

Sjekk denne nye mobilskjermen fra Sharp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne ha tynn ramme, men det må være noe ramme der for å unngå at man trykker på skjermen når man bare holder den langs sidekantene. Videre så skjønner jeg ikke hva som er poenget med å bue selve skjermflaten ved kantene. Det gir jo bare unødvendige refleksjoner i kantene når man er utendørs eller i et opplyst rom, noe man vel stort sett er. Det gir også et noe forvrengt bilde ut på kantene. Helt meningløst spør du meg.

 

Ellers, når jeg tenker på drømmeskjerm så er det en som gir minimum FullHD til hvert øye når man bruker den i et VR-sett. Drømmeskjermen har også høy oppfriskningsrate, HDR og er kalibrert med riktige farger, ikke overpimpet fargemetning. Med andre ord, jeg føler meg lurt når jeg har lest artikkelen. Jeg trodde jeg skulle få lese om drømmeskjermen, men dette er jo ikke i nærheten.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først skal Samsung ødelegge bildet jeg ser på med vinkel/astandsforskyvning pga buede sider, og nå skal Sharp kutte vekk hjørnene på bildet jeg ser på? Hva f*** er det som skjer på markedsavdelingene til mobilprodusentene for tida?

wow... Du får det til å høres ut som at Sharp kutter (pun intended?) vekk ekstremt mye fra hjørnene.. Det er jo kun en liten avrunding, så du kommer ikke til å gå glipp av noe vesentlig uansett. Dagens standard/mote er jo at alt skal være avrundet, bare se på vinduer i diverse operativ systemer, ikoner, knapper, profil bilder etc.. reagerte du også når alt dette skjedde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en liten feil i artikkelen her. Sharp eier ikke IGZO. Det er en patent som kommer fra et universitet i Japan. Det blir lisensiert til alle som betaler for det. Eksempelvis bruker både Samsung og LG IGZO. LG selger sannsynligvis mer IGZO enn Sharp, men Sharp har reklamert mye med navnet IGZO. Det betyr ikke at de eier IGZO, hvem som faktisk eier patentet kan dere muligens finne ut og putte i artikkelen istedenfor Sharp :)

Lenke til kommentar

Men Sim-kort skal alle fremdeles prakke på oss, burde vert faset ut for flere år siden, å gjort operatørbytte til en 5 minutters affære, da hadde vi kanskje sett litt reel konkurranse i markedet også.

 

Simkort er litt utenfor tema kanskje, men jeg tar gjerne sim kort fritt om det ikke går utover fleksibiliteten man har med simkort.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke poenget med avrundede skjermkanter. Man kommer lett borti skjermen med deler av hånden når man holder den - det gjør buede skjermer mindre ergonomiske å bruke, siden man ikke kan holde mobilen på den mest naturlige måten. Det er vanskeligere å beskytte skjermen mot fall med et godt deksel. Hvis skjermen hadde vært helt flat hadde man fått større effektiv utnyttelse av størrelsen på telefonen. Den eneste fordelen må være design, men det er en smakssak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...