Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kravstor kjæreste, eller ikke?


Anbefalte innlegg

Er sammen med ei dame på femte året. Vi bor ikke i sammen, begge har barn, men eier hver vår bolig. Min kjæreste er den type menneske som hele tiden må ha noen prosjekter gående og dette opptar mye tid. Vel og bra det, men hun forventer at jeg skal stille opp og hjelpe henne til stadighet. Noe som jeg ofte også gjør. I løpet av disse årene har jeg gjort mye for henne, men hun viser liten takknemlighet tilbake. Det er som at hun forventer at jeg skal gjøre alt dette nærmest som en plikt. Hun hjelper aldri meg noe, ikke at jeg forventer noe heller. Dog forslår jeg ofte at vi kan gjøre andre ting sammen men dette blir også som regel avslått, vi har jo tross alt så mye som skal bli ferdig. Jeg jobber masse, og når jeg har fri har jeg lyst til å slappe av og gjøre hyggelige ting sammen. Ikke bare jobb på hennes eiendom. Hun skjønner ikke dette, vi krangler svært ofte om dette og det virker som hun ikke vil se min side av saken. Istedenfor slenger hun dritt om hvor lat jeg er, at jeg er gjerrig og det som blir gjort er dårlig utført. Slike kommentarer er ikke med på å øke lysten til å hjelpe henne mer. Jeg er klar over at man skal hjelpe sin kjære når det trengs, men hun setter i gang svære prosjekter som jeg ikke har noen bestemmelse over. Jeg merker at jeg mister listen til å hjelpe, jeg gleder meg til kvelder jeg kan komme hjem til meg selv og slappe av. Slippe mas om ting som skal gjøres. Dog har jeg ikke lyst til å miste henne, siden vi har det også bra sammen. Skulle bare ønske at hun kunne se at hun må moderere sine prosjekter, tilby seg å hjelpe meg litt og gjøre noen som jeg har lyst til. Finnes det håp?



Anonymous poster hash: 6f96a...c3a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ditt tilfelle finnes det ikke 2 sider av saken. Du beskriver din side, og hva du lider under. Du ser det nok selv;at det etter dine normer er en kravstor kjerring. Nei, det finnes ikke håp, dere er jo voksne. Et av poengene i et forhold er ikke at man skal endre på hverandre, men at man endrer seg selv, fordi man vil det. Du verken kan eller vil endre deg, med rette.

Man kan ikke ha grisen på kjøkkenet bare fordi man har det bra sammen.

 

Nå skal du reise hjem til'a og gjøre det slutt.

 

Lykke til!

Endret av Skandinav
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er aldri et bra tegn når du ønsker deg bort i fra kjæresten og skjønner ikke hvorfor du er sammen med henne vis du syns om hun behandler deg så dårlig. Begynn å stil krav og se om det blir bedre vis ikke gjør det slutt nå før dere flytter sammen og får feles barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er sammen med ei dame på femte året. Vi bor ikke i sammen, begge har barn, men eier hver vår bolig. Min kjæreste er den type menneske som hele tiden må ha noen prosjekter gående og dette opptar mye tid. Vel og bra det, men hun forventer at jeg skal stille opp og hjelpe henne til stadighet. Noe som jeg ofte også gjør. I løpet av disse årene har jeg gjort mye for henne, men hun viser liten takknemlighet tilbake. Det er som at hun forventer at jeg skal gjøre alt dette nærmest som en plikt. Hun hjelper aldri meg noe, ikke at jeg forventer noe heller. Dog forslår jeg ofte at vi kan gjøre andre ting sammen men dette blir også som regel avslått, vi har jo tross alt så mye som skal bli ferdig. Jeg jobber masse, og når jeg har fri har jeg lyst til å slappe av og gjøre hyggelige ting sammen. Ikke bare jobb på hennes eiendom. Hun skjønner ikke dette, vi krangler svært ofte om dette og det virker som hun ikke vil se min side av saken. Istedenfor slenger hun dritt om hvor lat jeg er, at jeg er gjerrig og det som blir gjort er dårlig utført. Slike kommentarer er ikke med på å øke lysten til å hjelpe henne mer. Jeg er klar over at man skal hjelpe sin kjære når det trengs, men hun setter i gang svære prosjekter som jeg ikke har noen bestemmelse over. Jeg merker at jeg mister listen til å hjelpe, jeg gleder meg til kvelder jeg kan komme hjem til meg selv og slappe av. Slippe mas om ting som skal gjøres. Dog har jeg ikke lyst til å miste henne, siden vi har det også bra sammen. Skulle bare ønske at hun kunne se at hun må moderere sine prosjekter, tilby seg å hjelpe meg litt og gjøre noen som jeg har lyst til. Finnes det håp?

 

Anonymous poster hash: 6f96a...c3a

Har hatt det EKSAKT sånn som du. Dessverre for min del tok jeg ikke signalene tidsnok. Dama var ikke frisk. Og hun var helt lik den beskrivelsen du har kommet med her. Hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg holdt meg langt unna. Hun gikk også på antidepressiva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil nok finne at manger damer er som det der, etter min erfaring har de fleste kvinner til en grad tro på at mannen deres er en supermann som fikser alt og aldri trenger pause.

 

En kammerat av meg har ett skrekk eksempel av en dame når det kommer til dette, ho fikk litt ekstra penger i hendene og bestemte seg for å kjøpe ett hus "for å tjene penger på å leie det ut"(hun bor i dag sammen med kammeraten min i hans hus). Men ikke noe innflytningsklart hus men ett oppussingsprosjekt hvor stort sett alt måtte gjøres noe med. Lånet ble så dyrt at hun ikke har råd til å leie inn håndverkere og nå forventer hun at kammeraten min skal gjøre alt(bortsett fra å male, det sa hun stolt at hun skulle klare). Hva hun gjøre for at han ikke sparker henne ut lurer jeg veldig på.

 

Min egen dame har også tendensen, men hun har med tiden lært seg å spørre meg før hun starter på noen prosjekter. Hvis ho starter ett prosjekt uten min godkjenning kan hun bruke håndverkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det er best å snakke med hun om det? Fortelle hvordan du opplever situasjonen?
Du stiller ikke opp - du er lat. Hun stiller ikke opp - hun er sliten/masse å gjøre. Et forhold bør handle like mye om å "gi", som om "å få". Ut i fra det du beskriver, så er ikke det slik med dere. 

Evt så kan du prøve "å gi faen" i å hjelpe hun med alt. Berre si "nei, jeg kan ikke/vil ikke". Tross alt, du må ikke bruke din tid, på å utbedre hennes bolig.
Starte din egen prosjekt "løpe maraton" eller noe. Og avslå ho ved å si "du må trene".
Du kan avslå og si "du blir aldri fornøyd, eg bestemte meg for å ikke gjøre noe der mer. Eg trur det vil gjøre forholdet vårt bedre".
Dvs - kose deg, nyte forholdet, uten å jobbe for ho. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er sammen med ei dame på femte året. Vi bor ikke i sammen, begge har barn, men eier hver vår bolig. Min kjæreste er den type menneske som hele tiden må ha noen prosjekter gående og dette opptar mye tid. Vel og bra det, men hun forventer at jeg skal stille opp og hjelpe henne til stadighet. Noe som jeg ofte også gjør. I løpet av disse årene har jeg gjort mye for henne, men hun viser liten takknemlighet tilbake. Det er som at hun forventer at jeg skal gjøre alt dette nærmest som en plikt. Hun hjelper aldri meg noe, ikke at jeg forventer noe heller. Dog forslår jeg ofte at vi kan gjøre andre ting sammen men dette blir også som regel avslått, vi har jo tross alt så mye som skal bli ferdig. Jeg jobber masse, og når jeg har fri har jeg lyst til å slappe av og gjøre hyggelige ting sammen. Ikke bare jobb på hennes eiendom. Hun skjønner ikke dette, vi krangler svært ofte om dette og det virker som hun ikke vil se min side av saken. Istedenfor slenger hun dritt om hvor lat jeg er, at jeg er gjerrig og det som blir gjort er dårlig utført. Slike kommentarer er ikke med på å øke lysten til å hjelpe henne mer. Jeg er klar over at man skal hjelpe sin kjære når det trengs, men hun setter i gang svære prosjekter som jeg ikke har noen bestemmelse over. Jeg merker at jeg mister listen til å hjelpe, jeg gleder meg til kvelder jeg kan komme hjem til meg selv og slappe av. Slippe mas om ting som skal gjøres. Dog har jeg ikke lyst til å miste henne, siden vi har det også bra sammen. Skulle bare ønske at hun kunne se at hun må moderere sine prosjekter, tilby seg å hjelpe meg litt og gjøre noen som jeg har lyst til. Finnes det håp?

 

Anonymous poster hash: 6f96a...c3a

 

 

Det er faktisk bare å si nei, såklart har du andre ting å bruke tiden din på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...