Gå til innhold

Google Pixel


Cord

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er pixel fan, men hadde personlig ikke gått for en Pixel nå som følge av manglende støtte for tale over 4g fra både Telenor og Telia. Det betyr en hel del nå, og kommer til å bety mer og mer siden 3G legges helt dødt innen et år. Switching fra 4G og 3G/2G til tale funket dårlig med min pixel 3 på Telia i det minste. Hadde sett på P20 pro / P30 på salg og finn.no

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil denne støtten være fraværende når pixel 4 kommer også? Veldig spessielt hvordan et merke enkelt kan fryses ut av teleleverandørene på den måten. Er dette noe som burde vært spillt inn til konkurransetilsynet?

 

Hadde tenkt å handle Pixel 4 som nå endelig kommer med skikkelig ansiktsopplåsing. Manglende 4g tale er en dealbreaker nå som 3g stenges ned som du sier. . Talekvaliteten blir et hakk ned også fra 4g tale.

Lenke til kommentar

Hei. Det er ikke unikt for Pixel. Telenor og Telia har en liste tilgjengelig over hvilke modeller de støtter 4g tale på. Bare å Google 4g tale og feks Telia. Det er en jobb de må gjøre per modell/produsen som krever litt jobb. Google Pixel er ikke offisielt tilgjengel i Norge, så er forsåvidt forståelig at den ikke er på "listen"

Lenke til kommentar

Hei. Det er ikke unikt for Pixel. Telenor og Telia har en liste tilgjengelig over hvilke modeller de støtter 4g tale på. Bare å Google 4g tale og feks Telia. Det er en jobb de må gjøre per modell/produsen som krever litt jobb. Google Pixel er ikke offisielt tilgjengel i Norge, så er forsåvidt forståelig at den ikke er på "listen"

 

Jeg vet det, men dette gjelder såvidt jeg vet modeller som er tilgjengelig i Norge også som Oneplus7. Poenget var bare at det er konkuransevridende for merkene når tele leverandør kan velge å fryse ut enkeltmerker på den måten. Det blir jo en langt dårligere tjeneste dersom man ikke har 4G tale når 3G nettet er borte i sin helhet. 

 

Edit: jeg kontakter konkurransetilsynet så kan de vurdere saken :) Skader uansett ikke om det legges press på tele leverandørene. Dette er jo ikke et issue om man bruker iphone/samsung/huawei siden de raskt får støtte, men det ville vært kjedelig om pixel 4 ikke fikk støtte. 

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet det, men dette gjelder såvidt jeg vet modeller som er tilgjengelig i Norge også som Oneplus7. Poenget var bare at det er konkuransevridende for merkene når tele leverandør kan velge å fryse ut enkeltmerker på den måten.

 

Lurer på hvor mye jobb det er for produsent/operatør og gjøre 4G-tale tilgjengelig for en gitt modell i et gitt nett. Skulle ikke tro det var voldsomme greier.

Det er produsent, ikke operatør som må legge inn støtte i programvaren. Ser at mange misforstår hvordan dette fungerer: Når et nettverk har lansert en tjeneste, så er de lansert, den er ikke delvis lansert, eller kun for noen utvalgte produsenter, men tilgjengelig for alle telefoner som har den rette maskinvarespesifikasjonen (f.eks. krever bruk av EVS kodek maskinvare som foreløpig kun finnes på toppmodeller) og konfigurasjonen.

 

Det er stort sett den første implementasjonen som tar litt tid for en telefon- eller chipsetprodusent med kode, feilfiksing og telefon <> nett verifisering, for fremtidige modeller på samme plattform & OS er det mer eller mindre klipp og lim.

Lenke til kommentar

Tipper det er rett rundt hjørnet jeg. Fikk beta 6 på tirsdag som er den siste før release.

 

Ryktes forøvrig at Pixel 4 skal få 90Hz skjerm. Byebye iPhone :D

Bare så synd at den er middelmådig ellers. Lite batteri, lagringsplass og minne :( Hadde virkelig håp for denne nå som de endelig fikk skikkelig biometrisk opplåsing, men så lite batteri blir ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Bare så synd at den er middelmådig ellers. Lite batteri, lagringsplass og minne :( Hadde virkelig håp for denne nå som de endelig fikk skikkelig biometrisk opplåsing, men så lite batteri blir ikke aktuelt.

Pixel er litt mer optimalisert for Android og trenger derfor ikke stort batteri. Jeg har 3000mAh på min Pixel og ligger alltid på 4-7 timer skjermtid hver dag.

 

6gb ram holder i massevis og lagring får du i skyen.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Pixel er litt mer optimalisert for Android og trenger derfor ikke stort batteri. Jeg har 3000mAh på min Pixel og ligger alltid på 4-7 timer skjermtid hver dag.

 

6gb ram holder i massevis og lagring får du i skyen.

Ja de klarte seg før i tia også med fasttelefon, men det er ikke poenget. Skikkelig kjipt at Pixel nå var så nære på å lansere noe som kunne konkurere med toppmodellene og så sparer de på litt batteri, minne og lagring..

Lenke til kommentar

Ja de klarte seg før i tia også med fasttelefon, men det er ikke poenget. Skikkelig kjipt at Pixel nå var så nære på å lansere noe som kunne konkurere med toppmodellene og så sparer de på litt batteri, minne og lagring..

Hvorfor putter ikke Apple mer RAM og større batteri i iPhone? For jeg regner med at du mener at iPhone XS med 4gb RAM og 2600mAh batteri er en toppmodell?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Hvorfor putter ikke Apple mer RAM og større batteri i iPhone? For jeg regner med at du mener at iPhone XS med 4gb RAM og 2600mAh batteri er en toppmodell?

 

Trolig fordi de selger som hakka møkk uten å koste mer på hardware siden. En av grunnene til at jeg er på Android telefoner nå siden man må det for å få den beste hardwaren. Kommer det en iPhone nå i høst med 4000mah batteri så er det "morna" Android :D 

Lenke til kommentar

Trolig fordi de selger som hakka møkk uten å koste mer på hardware siden. En av grunnene til at jeg er på Android telefoner nå siden man må det for å få den beste hardwaren. Kommer det en iPhone nå i høst med 4000mah batteri så er det "morna" Android :D

Men det kommer aldri til å skje fordi iPhone er såpass bra optimalisert at de ikke trenger stort batteri.

 

Du ser jo toppmodellene med 3500-4000mAh batteri får 3-6 timers skjermtid. Mens Pixel 3a får 4-7 timer med 3000mAh.

 

Skjønner at det er vanskelig for en Apple fanboy å svelge at den eneste telefonen som kan konkurrere mot iPhone kommer til å slå iPhone på alle mulige fronter med unntak av prosessor :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo sant forsåvidt at iOS er bra optimalisert. De stiller litt i en egen klasse der spesielt på dvale. Men Ah er nå Ah om en skal bruke litt av kruttet som er i telefonen og skjermen er mye på. 

 

3-6? Mate 20 pro har nå fått 7-9 timer i div tester. P30 proen i testen under fikk 11,5 når pixel 3 fikk 6 timer.. Vanskelig å bruke mer penger på å kjøpe ny telefon og så nedgradere du ser den? Tenker det får bli Note 10+ eller Mate 30 pro siden det er samsung og huawei som topper hardware for tiden. Alle kjører nå uansett Android :) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=kgwdvdJlvJw

 

Vet ikke hvem du sikter til eller hvilken telefon du snakker om. Kan ikke være pixel 4 om ryktene om hardwaren stemmer ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...