Gå til innhold

Google Pixel


Cord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enkleste blir USA-Scandinavia.com

 

Har du VPN så kan du alltids spoofe deg til USA og bestille til en jetcarrier adresse for å så få sendt en til Norge.

 

Om du tenker på Pixel XL 128GB så er den utsolgt.

 

Jeg har regnet på mva. osv. og man ender på rundt 9 000,- for å importere en Pixel XL 32GB.

 

I tillegg så er laderen kun for USA så man mister hurtigladefunksjonen, inntill man får kjøpt den her også. Og man har ikke akkurat noen garantier, i forhold til Norge.

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg så er laderen kun for USA så man mister hurtigladefunksjonen, inntill man får kjøpt den her også. Og man har ikke akkurat noen garantier, i forhold til Norge.

Er laderen kun Pixel laget kun for 110 V og 60 Hz? De fleste ladere er for 100-250 V og 50-60 Hz, og man trenger dermed bare en overgang fra US-stikk til EU-stikk for å kunne bruke den her, inkl hurtigladefunksjon.

 

Garantien er nok den samme uansett hvor man kjøper, forskjellen er kjøpers rettigheter gjennom nasjonal lovgivning (som reklamasjonsrett).

Lenke til kommentar

 

I tillegg så er laderen kun for USA så man mister hurtigladefunksjonen, inntill man får kjøpt den her også. Og man har ikke akkurat noen garantier, i forhold til Norge.

Er laderen kun Pixel laget kun for 110 V og 60 Hz? De fleste ladere er for 100-250 V og 50-60 Hz, og man trenger dermed bare en overgang fra US-stikk til EU-stikk for å kunne bruke den her, inkl hurtigladefunksjon.

 

Garantien er nok den samme uansett hvor man kjøper, forskjellen er kjøpers rettigheter gjennom nasjonal lovgivning (som reklamasjonsrett).

 

jada, er nok bare å ha en overgang, men kjipt er det uansett. Men, som jeg kan se på bildene så er ihvertfall 18W laderen dems fast plugg på, har ikke de fleste som er universale i utgangspunktet utbyttbar stikk?

 

Beklager, blandet garanti og reklamasjonsrett.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

...har ikke de fleste som er universale i utgangspunktet utbyttbar stikk?

Nei, av alle ladere jeg har er det kun de for Apple iPad og MacBook som har utbyttbar plugg. De for iPhone, Apple Watch og alt jeg har av Android må jeg ha overgang. For PC-laderen (HP) kan jeg bytte ut ledningen til en med US eller UK kontakt, selve laderen er for 100-240 V.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Noen som har en andels hva den vanlige Pixel vil koste?

Er ikke interessert i XL versjonen.

Tipper det blir kjøp via jobben så må nok vente til den dukker opp på markedet her hjemme.  

 

Cdon har listet den til 6990.- prisguide.no

Lenke til kommentar

enkleste blir USA-Scandinavia.com

 

Har du VPN så kan du alltids spoofe deg til USA og bestille til en jetcarrier adresse for å så få sendt en til Norge.*

 

Om du tenker på Pixel XL 128GB så er den utsolgt.

 

Jeg har regnet på mva. osv. og man ender på rundt 9 000,- for å importere en Pixel XL 32GB.

 

I tillegg så er laderen kun for USA så man mister hurtigladefunksjonen, inntill man får kjøpt den her også. Og man har ikke akkurat noen garantier, i forhold til Norge.

 

*Rettelse til meg selv:

 

Er ikke bare å spoofe seg til USA, selvfølgelig må man ha amerikansk VISA/MC m.m for å få gjennomført kjøpet...

Lenke til kommentar

 

enkleste blir USA-Scandinavia.com

 

Har du VPN så kan du alltids spoofe deg til USA og bestille til en jetcarrier adresse for å så få sendt en til Norge.*

 

Om du tenker på Pixel XL 128GB så er den utsolgt.

 

Jeg har regnet på mva. osv. og man ender på rundt 9 000,- for å importere en Pixel XL 32GB.

 

I tillegg så er laderen kun for USA så man mister hurtigladefunksjonen, inntill man får kjøpt den her også. Og man har ikke akkurat noen garantier, i forhold til Norge.

 

*Rettelse til meg selv:

 

Er ikke bare å spoofe seg til USA, selvfølgelig må man ha amerikansk VISA/MC m.m for å få gjennomført kjøpet...

 

Hva er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om?

En del amerikanske nettbutikker aksepterer bare amerikanske kredittkort. Fant ut dette selv for 3-4 år siden, da jeg skulle handle MacBook på amerikansk Apple Store mens jeg var der borte. For å få den med norsk tastatur måtte jeg handle på nett og få den levert til en fysisk Apple Store i nærheten (som collect@store hos Elkjøp). Jeg fikk ikke betalt i nettbutikken med mine norske kort. Måtte gå innom en fysisk Apple Store og kjøpe gavekort på det beløpet jeg skulle bruke på nett. I butikken kunne jeg betale med norsk kort, og på nett kunne jeg betale med gavekortene.

Lenke til kommentar

 

Hva er det du snakker om?

En del amerikanske nettbutikker aksepterer bare amerikanske kredittkort. Fant ut dette selv for 3-4 år siden, da jeg skulle handle MacBook på amerikansk Apple Store mens jeg var der borte. For å få den med norsk tastatur måtte jeg handle på nett og få den levert til en fysisk Apple Store i nærheten (som collect@store hos Elkjøp). Jeg fikk ikke betalt i nettbutikken med mine norske kort. Måtte gå innom en fysisk Apple Store og kjøpe gavekort på det beløpet jeg skulle bruke på nett. I butikken kunne jeg betale med norsk kort, og på nett kunne jeg betale med gavekortene.

 

Dette er ikke apple, og jeg vet det er flere som setter spørsmål ved utenlandske kredittkort noe du ofte lett kan avklare ved å ringe de. Og hva i alle dager har det med visum til usa å gjøre?

Lenke til kommentar

Dette er ikke apple, og jeg vet det er flere som setter spørsmål ved utenlandske kredittkort noe du ofte lett kan avklare ved å ringe de. Og hva i alle dager har det med visum til usa å gjøre?

 

Jeg har ikke sagt at dette er Apple, men at dette gjelder Apple og en del andre amerikanske nettbutikker. Jeg kontaktet Apple direkte, og bruk av ikke-US kredittkort lot seg ikke avklare ved å ringe de, bare så det er sagt. Det var pre-sale support som tipset meg om å kjøpe gavekort i fysisk butikk for bruk i nettbutikken.

 

Hvorfor blander du inn visum til USA her?

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke apple, og jeg vet det er flere som setter spørsmål ved utenlandske kredittkort noe du ofte lett kan avklare ved å ringe de. Og hva i alle dager har det med visum til usa å gjøre?

Jeg har ikke sagt at dette er Apple, men at dette gjelder Apple og en del andre amerikanske nettbutikker. Jeg kontaktet Apple direkte, og bruk av ikke-US kredittkort lot seg ikke avklare ved å ringe de, bare så det er sagt. Det var pre-sale support som tipset meg om å kjøpe gavekort i fysisk butikk for bruk i nettbutikken.

 

Hvorfor blander du inn visum til USA her?

 

Har du lest innlegget svarer spørsmålet mitt er rettet mot som du av en eller annen grunn har forsøkt å svare på?

Lenke til kommentar

 

Har du lest innlegget svarer spørsmålet mitt er rettet mot som du av en eller annen grunn har forsøkt å svare på?

I dette tilfelle tror jeg det er bare du som vet hvorfor du snakker om visum. Visum til USA har ikke noe med et amerikansk VISA-kort å gjøre.

 

Ahhh. Åja. Okey, bruk Neteller, problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...