Gå til innhold

Vegvesenets HentMEG-app kostet 45,5 mill. Nå skrinlegges prosjektet


Anbefalte innlegg

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Drømmen til terroristen, at flere vil kjøre med "han".

Terroristen investerer i minibussertifikat  :ohmy:

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Drømmen til terroristen, at flere vil kjøre med "han".

Terroristen investerer i minibussertifikat  :ohmy:

 

 

Ja, det er jo supervanskelig å finne et sted med 9 folk for en terrorist, uante muligheter her...

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Drømmen til terroristen, at flere vil kjøre med "han".

Terroristen investerer i minibussertifikat  :ohmy:

 

 

Ja, det er jo supervanskelig å finne et sted med 9 folk for en terrorist, uante muligheter her...

 

AtW

 

 

Koordinerte angrep øker vel antall gissler/ofre proporsjonalt med antall terrorister. Nå er jeg ikke så skarp i matematikk nødvendigvis, men tror at jeg har brukt begrepet proporsjonalt helt riktig her. De kan dessuten gjøre som lastebilsjåføren i Nice gjorde, altså forsøke å meie ned ytterligere antall ofre på gaten, før bensinbomben går av.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

hva i allverden er det som skjer ....

45 millioner for en app? uferdig?

Det offentlige i Norge vet du.

Pengesløsingen, inkompetansen og ineffektiviteten kjenner ingen grenser.

Hadde det vært en privat bedrift ville de vært konkurs for lenge, lenge siden.

 

 

De har vel antakelig leid noen til å lage appen, kanskje fra det private tilogmed?

 

AtW

Problemet er ikke om de har sølt bort disse millionene innad i vegvesenet eller på private konsulenter eller hvem som helst.

 

Selve problemet er at offentlige etater i det hele tatt skal vurdere å lage en slik app.

 

Når det er både dyrt og tregt å kjøre alene i bilen så er det nok av kreative hoder på markedet som finner på å lage slike apper som du kan laste ned og bruke helt eller nesten gratis!

 

Hadde offentlige ansatte og virksomheter bare forstått og kjent sine begrensinger på hva de overhodet IKKE skal bruke tid og ressurser på å "løse" og "tilby" borgerne så hadde vi frigjort enorme beløp til å f.eks utdanne folk godt nok til å forstå så innlysende saker :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

Ikke bare umulig å få til i praksis, men også helt på jordet. Har du prøvd å levere barna i barnehage før jobb uten bil? Lykke til!

 

 

Vi leverte ungene våre uten bil halvparten av dagene. Sykkelhenger er en kjekk oppfinnelse.

 

Uansett så skal over 90% av bilistene ikke levere unger i barnehage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte le når Amundsen satt på TV for litt siden under "Folkeopplysningen" og fortalte at Canabis åpenbart var farligere enn Alkohol... Mens han støtter seg på "sikre" kilder som viste seg å være ikke uteksaminerte avgangselever.

 

Det er faktisk umulig (i følge verdens fremste forskere) og ta en overdose med Canabis. Med Alkohol så er dette en lett match og det drikkes helt lovlig fra man er 18 år gammel. Møter man politiet mens man sitter å spyr på fortauet etter å ha inntatt enorme mengder alkohol så blir man kjørt hjem hvis man ikek er til fare for noen andre. Blir man tatt med en canabis i lommen mens man sitter og hygger seg så bærer det rett inn...

Lenke til kommentar

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Er det ikke i USA og Japan de har et sånt system med automatiske bomsystemer m/kamera. -Det mange gjør er å blåse opp en Realdoll/mannekeng, Vips fylt opp bilen, og kan kjøre billigere til og fra arbeid. ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Drømmen til terroristen, at flere vil kjøre med "han".

Terroristen investerer i minibussertifikat  :ohmy:

 

 

Ja, det er jo supervanskelig å finne et sted med 9 folk for en terrorist, uante muligheter her...

 

AtW

 

 

Koordinerte angrep øker vel antall gissler/ofre proporsjonalt med antall terrorister. Nå er jeg ikke så skarp i matematikk nødvendigvis, men tror at jeg har brukt begrepet proporsjonalt helt riktig her. De kan dessuten gjøre som lastebilsjåføren i Nice gjorde, altså forsøke å meie ned ytterligere antall ofre på gaten, før bensinbomben går av.

 

 

Joa, koordinerte angrep øker ofre, og? Hva er tanken din+ Et koordinert minibuss-angrep der man kidnapper flere minibusser? Kan sikkert skje, men det kan skje i dag også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Herregud de kunne leid meg inn for et par 100 Tusen for å fått vite det at de fleste hater fremmende I bilen. Å har de tatt til seg at det kunne jo Vært en gal snøsokk som satt på med deg I hensikt til å gjøre mørkemann ting akuratt med deg. Var en fin tanke sikkert på 60 og 70 tallet men nå...mhe folk har blitt for særegne med åra?

 

Blir dette på samme måte som at det ville vært utenkelig for "folk flest" å leie ut rom og leiligheten sin til totalt ukjente de har møtt på internet?

Appen er jo en god ide.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Ikke bare umulig å få til i praksis, men også helt på jordet. Har du prøvd å levere barna i barnehage før jobb uten bil? Lykke til!

Så lenge du kjører med barna i bilen har du jo full bil og trenger ikke betale så mye i bompenger, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at dette forslaget hindrer deg i å kjøre til barnehagen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett forslag om en modell for Oslo der man tar f.eks 200 kroner i bompenger pr. bil og så trekker fra en stor sum pr. person som er med i bilen sånn at en helt full bil slipper gratis igjennom. Vanskelig å få til i praksis, men en veldig god idé. 

 

Hva med å gi bombrikken blåtann, og så mekke sammen en app der a) eier av bilen kan linke telefonen sin til sin bombrikke, og b) passasjerene kan "sjekke" inn i hans bil.

Lenke til kommentar

Det ligger vel i kortene at dette måtte stoppes. Ingen har lyst til å frakte rundt på andre helt gratis. Og hvis noen begynner å dele kostnadene så vil det bli overføring av penger fra en passasjer til en sjåfør - da er man over på en Uber-modell, som myndighetene dessverre ikke tillater.

Lenke til kommentar

Da vil du få mange telefonnumre som er sjekket inn på bombrikker uten at det er virkelige folk tilstede.

 

Neida, bare å hindre innsjekk dersom man er over 100 m unna sjåførappen, samt sjekke at de er på samme sted med jevne mellomrom. Uansett hvilken modell man legger seg på vil det alltid være måter å omgå dem, det handler bare om å lage noe som er tungvint nok å omgå, samt praktisk nok i bruk. Nå er ikke jeg der at man på død og liv MÅ ha alt som apper på mobilen, men med unntak av BTmodul på bombrikken, er jo dette noe som bare krever software for å fungere. En ny bombrikke til 2-300 kr er fort inntjent om man sparer 100 kr dagen i bruk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...