Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

hva skjer med WiiU, skal den fases ut eller konkurrere med Switch?

 

Vurderer å kjøpe en brukt U så jeg kan kose meg med titlene som allerede er ute. Det er fortsatt en stund til mario, nytt DK spill?, bomberman, dukker opp på Switch

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

 

Noe de sannsynligvis ikke kommer til å gjøre, siden de har sagt de har som mål å ha 1080p/60fps.

 

 

DigitalFoundry har allerede skutt ned denne drømmen. Så let it go :p 

 

Spillet kjører på stabile 30 fps og kan falle ned nærmere 20 tallet i en situasjon som DF opplevde. Spillet var 900p docked og 720p undocked. Mener jeg har linket videoen om det bak her en plass. 

Lenke til kommentar

 

 

Noe de sannsynligvis ikke kommer til å gjøre, siden de har sagt de har som mål å ha 1080p/60fps.

 

 

DigitalFoundry har allerede skutt ned denne drømmen. Så let it go :p

 

Spillet kjører på stabile 30 fps og kan falle ned nærmere 20 tallet i en situasjon som DF opplevde. Spillet var 900p docked og 720p undocked. Mener jeg har linket videoen om det bak her en plass. 

 

Det er jo mer eller mindre katastrofe egentlig. På bærbar fronten er 720P helt innafor, men på stor tven i stua er dette en gedigen skuffelse. Hvis konsollen ikke engang klarer mer enn 900P i et slikt spill, hvordan i all verden skal den håndtere lokal flerspiller da? Hvis Switch ikke er slik at man MÅ ha flere switcher for å spille sammen.

 

Splitscreen i Mario kart 8 deluxe edition kan jo ikke love bra for hverken framerate eller oppløsning slik det ser ut nå.

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Wii u grafikken er helt nydelig, men lokal flerspiller på feks mariokart er helt krise.

 

Ikke bra om det er samme leksa på switch. Nintendospill er jo skapt for lokal flerspiller!!

Helt enig! Nintendo er helt på bærtur spør du meg. Spilte du noen gang co-op i hyrule warriors? Der har du KRISE.

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns egentlig det er ganske lavmål å gi oss 900P@30fps i et single player spill på en konsoll som gis ut i 2017.

Hvis det har holdt helt frem til nå i stua til folk, så tror jeg det fremdeles holder til folk som sitter med den på bussen.

 

CRT kassetv holdt også lenge i stua til folk. Prøv å tvinge noen til å bruke det idag.

Lenke til kommentar

Det er jo mer eller mindre katastrofe egentlig. På bærbar fronten er 720P helt innafor, men på stor tven i stua er dette en gedigen skuffelse. Hvis konsollen ikke engang klarer mer enn 900P i et slikt spill, hvordan i all verden skal den håndtere lokal flerspiller da? Hvis Switch ikke er slik at man MÅ ha flere switcher for å spille sammen.

 

 

Splitscreen i Mario kart 8 deluxe edition kan jo ikke love bra for hverken framerate eller oppløsning slik det ser ut nå.

 

 

XBO har flere spill i både 720p og 900p. Endel på PS4 også. Om Switch hadde vært en vanlig stasjonær konsoll så hadde jeg vært enig med deg. Spesielt om prisen hadde vært den samme. Men dette er tross alt en håndholdt konsoll som har muligheten til å kobles til et TV. 

 

Og det er ironisk at Nintendo igjen roter til markedsføringen av enda en konsoll. For så fort en tenker på Switch som en håndholdt konsoll så blir den umiddelbart så mye mer imponerende...

Lenke til kommentar

Det ER jo en håndholdt konsoll.

 

Problemet er at den presenteres mye mer som en stue konsoll med mulighet til å bli en håndholdt. Ikke den andre veien. For som stue konsoll så er Switch overhode ikke imponerende. Den er rett og slett elendig. Men som en håndholdt konsoll er den i en liga for seg selv.

 

Om Nintendo hadde markedsført den som en 3DS på steroider som du kan også koble til TV ved å bare sette den i docking stasjonen. Så tror jeg mottakelsen hadde vært mye mer positiv. For alt for mange virker det som henger seg opp i at det er en stasjonær konsoll og sammenligner den da mot alternativene. 

 

Når det er når en ser på den som en håndholdt og alternativene at Switch blir spennende. Ser flere på bla Reddit som har gått ifra å kalle en stein for en stein til å se på Switch som en håndholdt og hva det innebærer og er nå ombord på hype toget. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Nintendo kommer ikke ut med en egen stasjonær konsoll, vi får kun Switch. Det vil si at Switch skal erstatte wiiU, og kanskje 3DS etterhvert. Da er det skikkelig skuffende at den presterer nesten likt wiiU på stuefronten.

Hadde dette kun vært en oppgradert 3DS, hadde jeg også vært skikkelig hyped for det.

 

Mao får vi ikke en stuekonsoll fra Nintendo på hele 6år+, men heller en håndholdt som kan kobles til TV. Det synes jeg er for dårlig av Nintendo. Lukter framedrops og lav oppløsning lang vei her.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...