Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Ikke noen antydninger her, men har vel i grunn ikke vært så mye frem og tilbake med spill heller selv om jeg sverger til fysiske spill til Switch. Har dessuten inntrykk av at de fleste her inne uansett har gått digitalt(?).

Det kan godt stemme det ja. Mon tro om det blir neste Switch eller spillkassettene som får mer lagringsplass?

Lenke til kommentar

Da døde min switch TOTALT! Reagerer på ingenting, helt død... Skulle ha gått for butikk kjøp, her sitter jeg med en død switch og ingen kvittering da den ble kjøpt på finn og så dum som jeg var spurte jeg ikke først om kvittering... Som selger skulle se etter men kunne ikke love noe

 

Skummelt, håper du finner ut av det!

 

Jeg har tenkt litt på dette selv. Mange NES-konsoller fungerer kjempefint enda, selv om de er over 30 år gamle. Kan man forvente at dagens konsoller, som Switch, fungerer like bra om 30 år? Jeg har svært lite teknisk kunnskap, men vet at jo flere beveglige deler det er, jo mer mekanisk slitasje får man. Sånn sett er kassett-systemet til Switch en fordel ovenfor disk-drev til PS4 og Xbox.

 

En annen ting er vel at dagens konsoller mer eller mindre er bygget som en PC, betyr det en annen form for slitasje enn de gamle konsollene? En NES hadde jo f.eks ikke et viftesystem, som også blir utslitt.

 

Uansett, jeg har hørt en drøss med historier om døde Xbox'er, Playstations og blåskjermer. Men har hørt svært lite om at det samme har skjedd med NES, SNES, MegaDrive osv.

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar

Skummelt, håper du finner ut av det!

 

Jeg har tenkt litt på dette selv. Mange NES-konsoller fungerer kjempefint enda, selv om de er over 30 år gamle. Kan man forvente at dagens konsoller, som Switch, fungerer like bra om 30 år? Jeg har svært lite teknisk kunnskap, men vet at jo flere beveglige deler det er, jo mer mekanisk slitasje får man. Sånn sett er kassett-systemet til Switch en fordel ovenfor disk-drev til PS4 og Xbox.

 

En annen ting er vel at dagens konsoller mer eller mindre er bygget som en PC, betyr det en annen form for slitasje enn de gamle konsollene? En NES hadde jo f.eks ikke et viftesystem, som også blir utslitt.

 

Uansett, jeg har hørt en drøss med historier om døde Xbox'er, Playstations og blåskjermer. Men har hørt svært lite om at det samme har skjedd med NES, SNES, MegaDrive osv.

Langt ifra, ting som produseres idag er ikke laget for å vare.

Koster det ikke for mye så tenker jeg å sende den inn. I det minste få vite hva i alle dager som skjedde

Lenke til kommentar

Da døde min switch TOTALT! Reagerer på ingenting, helt død... Skulle ha gått for butikk kjøp, her sitter jeg med en død switch og ingen kvittering da den ble kjøpt på finn og så dum som jeg var spurte jeg ikke først om kvittering... Som selger skulle se etter men kunne ikke love noe ?

Buy cheap, buy twice :p

Lenke til kommentar

Skummelt, håper du finner ut av det!

 

Jeg har tenkt litt på dette selv. Mange NES-konsoller fungerer kjempefint enda, selv om de er over 30 år gamle. Kan man forvente at dagens konsoller, som Switch, fungerer like bra om 30 år? Jeg har svært lite teknisk kunnskap, men vet at jo flere beveglige deler det er, jo mer mekanisk slitasje får man. Sånn sett er kassett-systemet til Switch en fordel ovenfor disk-drev til PS4 og Xbox.

 

En annen ting er vel at dagens konsoller mer eller mindre er bygget som en PC, betyr det en annen form for slitasje enn de gamle konsollene? En NES hadde jo f.eks ikke et viftesystem, som også blir utslitt.

 

Uansett, jeg har hørt en drøss med historier om døde Xbox'er, Playstations og blåskjermer. Men har hørt svært lite om at det samme har skjedd med NES, SNES, MegaDrive osv.

 

 

Må tenke på at innmaten i konsoller som NES er langt, langt enklere konstruert og generer knapt noen varme sammenlignet med en Switch, Xbox eller PS4.  

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er godt i gang med Mario+Rabbids: Kingdom Battle, for et spill!!! Blitt skikkelig hektet  :love:

 

Husker jeg handlet konsollen og "skulle" ha 3 spill med i pakka. Super Mario Odyssey var bankers, sjanset på XB2 og Mario+Rabbids. Odyssey var et solid spill, ikke i nærheten av Sunshine for egen del, men på høyde med Galaxy spillene.

 

Men Mario+Rabbids og særdeles XB2 er en del hakk høyere på rangeringen her i kåken.

 

Moro med positive overraskelser  :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...