Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Nintendo er ikke akkurat kjent for å ha rabatter på spill da. Der selges det til fullpris eller maks 15% eller deromkring i noen år før spillet endelig kommer som Nintendo selects.

 

Godt er det. Ingenting er kjedeligere enn å kjøpe spill, for å så se prisen bli redusert med 90% uka etter.

Enkelte spill settes jo ned i pris allerede uken etter at de er lansert, noe som er helt latterlig.

 

Nintendo er omtrent den eneste som forstår opplegget. Man tar en pris, punktum, andre modeller med enorme prisavslag irriterer bare kjøpere slik at de ikke kommer tilbake for å kjøpe mer.

 

Noen har selvfølgelig tålmodighet til å vente, eller kjøper bare billigspill på supertilbud. For de spiller det liten rolle, men for de som kjøper en del spill er Nintendos prismodell helt klart den beste, selv om spillene ikke selges for 39,- på tilbud.

 

Når det er sagt, så savner jeg som "gammel" gamer en del av sjappene man hadde i gamle dager, hvor man kan stå hele dagen å spille på en M82. Det blir liksom ikke det samme med GameStop eller online kjøp som å gå i sjappa å glane på alt som er nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Features exclusive to the Nintendo Switch are HD rumble and the ability to play the game vertically by rotating the console. Funnily enough, it turns out the game actually was held back a couple of weeks when a Nintendo employee told Zen that the system would work better if they removed one of the joycons, and so worked with them to patch this ability in before launch.

https://www.videogamer.com/news/pinball-fx3-heads-to-nintendo-switch-in-december

Lenke til kommentar

Altså, å forsvare dyre spill langt utover lansering...hva?

 

Jeg forsvarer ikke dyre spill, jeg klager over selskaper som plutselig setter ned prisen drastisk når de fleste av kundene har handlet.

 

Forstår man ikke at det også påvirker bruktsalget, samt hva man kan få igjen for et spill man har kjøpt når man ønsker å selge eller bytte det inn, så er man kanskje ørlite grann tett, å tror at utsalgsprisen er det eneste som betyr noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altså, å forsvare dyre spill langt utover lansering...hva?

Jeg forsvarer ikke dyre spill, jeg klager over selskaper som plutselig setter ned prisen drastisk når de fleste av kundene har handlet.

 

Forstår man ikke at det også påvirker bruktsalget, samt hva man kan få igjen for et spill man har kjøpt når man ønsker å selge eller bytte det inn, så er man kanskje ørlite grann tett, å tror at utsalgsprisen er det eneste som betyr noe.

 

Det er jo bra for oss tålmodige spillere. Og det er bra for de som lager spillet da de maksimerer kundegruppen.

 

Og eksemplet over er jo ekstremt overdrevet.

Lenke til kommentar

Det er jo bra for oss tålmodige spillere. Og det er bra for de som lager spillet da de maksimerer kundegruppen.

 

Jeg mener jo selvfølgelig ikke det er bra i det hele tatt, for noen.

 

Selv om du er "tålmodig", å sitter der å venter på at prisene skal gå ned, så vil du sannsynligvis dersom du kjøper noen spill før eller siden komme til å kjøpe et spill som uken etter settes ned i pris med 80-90%, samt at annenhåndsverdien på spillene du kjøper vil være tilnærmet null.

 

Overfør prismodellen til nesten et hvilket som helst annet produkt, så innser man jo raskt at det er hinsides all fornuft, og at det støter kundene vekk i stedet for å dra de inn.

 

Skulle jeg for eksempel kjøpt ny bil til flere hundre tusen, og forhandleren satte ned prisen med 90% uken etter, så ville jeg vært rasende, ikke bare fordi jeg betalte alt for mye for bilen, men også fordi annenhåndsverdien på bilen nettopp sank med 90%.

 

De som fikk kjøpt bil 90% billigere er selvfølgelig storfornøyd, men ville du neste gang du skulle kjøpe bil gå tilbake til den forhandleren, eller ville du holdt deg langt vekk i frykt for at bilen du kjøpte plutselig blir tilnærmet verdiløs.

 

Nå forstår jeg at dataspill ikke er biler, men det er jo fremdeles noe man gjerne har i lang tid, og som ofte selges eller byttes inn i andre spill, slik at verdien har en vesentlig betydning.

Poenget står seg jo nærmest uansett. Enten det er gummistrikk eller tacoshell man kjøper, så er det alltid irriterende å kjøpe et produkt som settes ned 80-90% i pris få dager etter man har handlet, og slik er det jo ofte med spill.

 

Nintendo har vært flinke. Deres spill holder seg godt i verdi og mange av de er yndede samleobjekter, å mye av grunnen til det er nettopp at de ikke plutselig over natten reduserer prisene drastisk.

 

Misforstå meg riktig, jeg er helt for billigere spill, det jeg er i mot er dramatisk prisreduksjoner.

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en gang dras bil-analogien inn ja...hadde jeg fått en 5'er for hver gang :p

 

Jeg skal være såpass egoistisk å si at videresalg av spill ikke hatt vært av betydning for meg denne generasjonen siden jeg stort sett har handlet digitalt (unntaket er nå Switch) og da ofte under deilige tilbud med bra priser på digitale spill (slik det bør være)

 

Desto billige spillene blir, jo raskere jo bedre, desto mindre slipper jeg å bruke på de. Lenge leve ego-trippen :D Enda ikke kjøpt ett Switch spill fysisk til full pris, og det tenker jeg å fortsette med så lenge jeg kan. Samleverdien på spill i dag er vel uansett rimelig begrenset, da alt stort sett alt gis ut digitalt. Med mindre det da er snakk overprisede begrensede utgaver med alt mulig styr i boksen som er kun for spesielt interesserte. Disse kan vel holde en viss verdi, selv om jeg i dag ofte ser at "begrensede" utgaver slettes ikke alltid er så veldig begrensede likevel hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kom med fem gode eksempler der spill har blitt redusert 90% etter en uke eller slutt å bruke det som et argument.

 

Det forekommer vel, uten at jeg kan finne eksempler på det akkurat nå.

Poenget var vel heller at prisene på spill reduseres drastisk over kort tid, og at det neppe gagner de som kjøper spill, ikke hvorvidt det er akkurat 90% på en uke eller ikke. 

 

Det normale er vel en prisreduksjon på over 60% i løpet av de første 3-6 månedene.

 

 

Nok en gang dras bil-analogien inn ja...hadde jeg fått en 5'er for hver gang :p

 

Så hadde du hatt nok til en vaselinboks?

 

Dersom du leser innlegg som sammenligner dataspill med biler så ofte som du virker til å påstå, så bør du kanskje finne annet lesestoff ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke noe særlig i mot prisene på spill på Switch sånn egentlig, men sier ikke nei til et ok tilbud. Om noe så hindrer prissne meg i å kjøpe for mange spill til systemet. Har 5 spill per dags dato og det er nok for meg. Kvalitet fremfor kvantitet. Bedre enn de hundrevis av uspilte spillene jeg har på Steam, og forsåvidt 360 og PS3 også.

Lenke til kommentar

“This powered-up partnership with Kellogg’s is another exciting way for us to expand the Nintendo brand in unique and creative ways,” Tom Prata, Nintendo of America’s senior vice president of strategic initiatives, said. “We are always looking for new opportunities to bring smiles to people of all ages, and this is a fun way to kick off the day.”

 

The limited-edition cereal box will hit stores as early as Dec.11, and those playing Super Mario Odyssey from the Japan-based company can tap the cereal box on the Nintendo Switch system and receive gold coins or a heart in every game.

http://www.drugstorenews.com/article/nintendos-super-mario-odyssey-partners-kelloggs-limited-edition-cereal

God reklame iallefall.

Lenke til kommentar

 

Det er jo bra for oss tålmodige spillere. Og det er bra for de som lager spillet da de maksimerer kundegruppen.

Jeg mener jo selvfølgelig ikke det er bra i det hele tatt, for noen.

 

Selv om du er "tålmodig", å sitter der å venter på at prisene skal gå ned, så vil du sannsynligvis dersom du kjøper noen spill før eller siden komme til å kjøpe et spill som uken etter settes ned i pris med 80-90%, samt at annenhåndsverdien på spillene du kjøper vil være tilnærmet null.

 

Overfør prismodellen til nesten et hvilket som helst annet produkt, så innser man jo raskt at det er hinsides all fornuft, og at det støter kundene vekk i stedet for å dra de inn.

 

Skulle jeg for eksempel kjøpt ny bil til flere hundre tusen, og forhandleren satte ned prisen med 90% uken etter, så ville jeg vært rasende, ikke bare fordi jeg betalte alt for mye for bilen, men også fordi annenhåndsverdien på bilen nettopp sank med 90%.

 

De som fikk kjøpt bil 90% billigere er selvfølgelig storfornøyd, men ville du neste gang du skulle kjøpe bil gå tilbake til den forhandleren, eller ville du holdt deg langt vekk i frykt for at bilen du kjøpte plutselig blir tilnærmet verdiløs.

 

Nå forstår jeg at dataspill ikke er biler, men det er jo fremdeles noe man gjerne har i lang tid, og som ofte selges eller byttes inn i andre spill, slik at verdien har en vesentlig betydning.

Poenget står seg jo nærmest uansett. Enten det er gummistrikk eller tacoshell man kjøper, så er det alltid irriterende å kjøpe et produkt som settes ned 80-90% i pris få dager etter man har handlet, og slik er det jo ofte med spill.

 

Nintendo har vært flinke. Deres spill holder seg godt i verdi og mange av de er yndede samleobjekter, å mye av grunnen til det er nettopp at de ikke plutselig over natten reduserer prisene drastisk.

 

Misforstå meg riktig, jeg er helt for billigere spill, det jeg er i mot er dramatisk prisreduksjoner.

For å si det sånn så gjør nok spillprodusenter det de kan for å unngå at du skal få en bra brukpris for spillet ditt. Om du leverer spillet ditt til gamestop og de selger det videre så tjener produsenten kun et salg, om de selger det til deg og dropper prisen en stund etterpå såpass at du ikke ser verdien i å selge det til gamestop så tjener de mer penger på å selge spillet med 80% rabatt enn på om ditt spill blir solgt på bruktmarkedet. Ergo ødelegger du for oss gamer med å drive å selge spill videre og dermed minske inntjeningen til firmaet som har stressa med å lage et spill. Sånn satt på spissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ergo ødelegger du for oss gamer med å drive å selge spill videre og dermed minske inntjeningen til firmaet som har stressa med å lage et spill. Sånn satt på spissen.

 

Så jeg ødelegger for de som kjøper spill, fordi jeg ønsker å få noe igjen for spillene mine når jeg er ferdig med de, å ikke ønsker et system hvor jeg risikerer å kjøpe et spill som reduseres dramatisk i pris rett etter at jeg har kjøpt det?

 

Du har dog helt rett, de eneste som egentlig tjener på slike reduserte priser i lengden, er spillprodusentene, som får presset ut noen ekstra salg de ellers ikke ville fått.

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 å ikke ønsker et system hvor jeg risikerer å kjøpe et spill som reduseres dramatisk i pris rett etter at jeg har kjøpt det?

 

Det gjør det uansett. Og verdien i et spill er ikke hvor mye du selger det for, det hvor mye du får ut av det når du spiller det. Jeg håper ingen spillutviklere legger til rette for din tankegang. Jeg vil ha spill billigst mulig (totalt sett, ikke billig + dyr DLC). Videresalg av spill er noe gammeldags som tilfeldigvis er igjen på grunn av feks Switch. 

 

Alt annet du kjøper synker også drastisk i verdi i det sekundet du åpner den. Biler, telefoner, tv, klær, mat. Det er få ting som holder verdien bra.

 

Get used to it

Lenke til kommentar

 

å ikke ønsker et system hvor jeg risikerer å kjøpe et spill som reduseres dramatisk i pris rett etter at jeg har kjøpt det?

Det gjør det uansett. Og verdien i et spill er ikke hvor mye du selger det for, det hvor mye du får ut av det når du spiller det. Jeg håper ingen spillutviklere legger til rette for din tankegang. Jeg vil ha spill billigst mulig (totalt sett, ikke billig + dyr DLC). Videresalg av spill er noe gammeldags som tilfeldigvis er igjen på grunn av feks Switch.

 

Alt [/bDet er få ting som holder verdien bra.

 

Get used to it

Top 10 Things That Increase in Value Over Time

 

https://exploredia.com/top-10-things-that-increase-in-value-over-time/

 

Your old video game could be worth $12,000

 

http://money.cnn.com/2015/08/11/technology/retro-video-games/index.html

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...