Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://nordic.ign.com/doom-4-nintendo-switch/6465/review/doom-for-switch-review 

"Whatever ritual sacrifices had to be performed to fit Doom on Switch were worth it."

God review av Doom :) Ser at Metacritic score er ca 80% så nå får vi bare håpe at spillet selger bra nok til å få andre til å porte også. 

Hadde bidratt selv, men velger heller skyrim foran denne "desverre"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sweet, satser på et bra salg selv om jeg egentlig har kjøpesstopp frem til neste år. Håper på litt bedre pris på Binding of Isaac, og kanskje Golf Story selv om det er relativt billig allerede.

 

Er spent på hva 2018 bringer, håper Nintendo slår på stortrommen på E3. Har snart ikke flere spill igjen å spille på Switch,og det er lite interessant som kommer fremover utenom Octopath Traveler.

Lenke til kommentar

http://nordic.ign.com/doom-4-nintendo-switch/6465/review/doom-for-switch-review "Whatever ritual sacrifices had to be performed to fit Doom on Switch were worth it."

God review av Doom :) Ser at Metacritic score er ca 80% så nå får vi bare håpe at spillet selger bra nok til å få andre til å porte også.

Hadde bidratt selv, men velger heller skyrim foran denne "desverre"

Men rapportene før konsollen kom om at den skulle kunne dra spill nesten like bra som det Xbox One og PS4 stemmer ihvertfall ikke. Dynamisk oppløsning opp til 600p,og framerate mellom 20-30. Docked. Endret av Muggkaare
Lenke til kommentar

Digital Foundry tar en grundig kikk på Doom til Switch:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-dooms-impossible-switch-port-analysed

 

 

Det er imponerende! Og spesielt bra fordi det viser at Switch kan håndtere spill fra nåværende generasjon, med relativt små kompromisser. At spillet er portabelt veier nok opp til gangs for mange. Håper dette viser at vi får flere gode porter i fremtiden, og ikke sånn det var på Nintendos foregående generasjoner hvor vi fikk servert ræva versjoner av multiplattformspill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Personlig synes jeg det ser dårlig ut, dette kjører i 60fps på konkurrentenes konsoller, hvordan blir det når mesteparten av spill kjører i 30fps?

 

Nintendo var kanskje for raske med å lansere Switch, likevel har de skaffet seg moment, Switch selger godt og flere utviklere retter blikket mot konsollen. De er nok igang å mekke Switch "2.0" i Kyoto og den blir langt kraftigere.

 

Sidenote: Grafikk er ikke alt, gameplay er viktig, og det vet Nintendo. Likevel begrenser de seg også ved å holde seg til én stilistisk tilnærming. Sylskarpe bilder og mer polygons kan gi en karakter langt flere nyanser og vi får en annen historie som Nintendo ikke kan fortelle med deres stilistiske tilnærming(for eksempel Zelda vs The Last of US). Derfor er det god grunn for spillerne å legge press på Nintendo ved å kreve konsoller med mer futt i så vi kan få begge, Super Mario og spill som TLoU. Forskjellige strenger gir den beste samklang.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det ser dårlig ut, dette kjører i 60fps på konkurrentenes konsoller, hvordan blir det når mesteparten av spill kjører i 30fps?

 

Mobilitet er et fokusområde innen gaming, og det kan gjøre at utviklere legger mye innsats i å få til en god måte å enkelt skalere grafikk mellom plattformer med forskjellig ytelse, slik at de kan selge spill til Switch, mobiler, nettbrett, stuekonsoller og PC uten å måtte ha egne teams som bare sitter med ports. Kanskje vi kommer til å se en del nedjusterte ports fra andre AAA-spill fremover også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at de så vidt fikk et lettkjørt spill til Xbox One og PS4 til å kjøre på Switch.

 

Ja, og du mente at det ser derfor dårlig ut for at de kan porte mer krevende spill til konsollen? Mitt poeng var at det er insentiver til å gjøre selv mer komplekse spill mer mobile, for eksempel pga. VR/AR på farten, som igjen kan medføre mer utvikling i å lage spillmotorer som gjør skaleringen av spill enklere, slik at de igjen kan slippe flere AAA-spill på mange plattformer i stedet for å fokusere på stuekonsollene/pc.  

Lenke til kommentar

Switch er kanskje svak, men det er det mest spennende som har skjedd på spillfronten på flere år. Xbox, PS4 og PC konkurrerer om å ha best oppløsning og alt det der på sine middelmådige spill (med hederlige unntak), mens Nintendo fokuserer på det som betyr noe, nemlig gameplay og tilgjengelighet.

 

I min mening er BotW i håndholdt modus det peneste og mest imponerende spillet i år, selv om det på papiret er dårligere grafisk sett enn andre spill hos konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er at de så vidt fikk et lettkjørt spill til Xbox One og PS4 til å kjøre på Switch.

Ja, og du mente at det ser derfor dårlig ut for at de kan porte mer krevende spill til konsollen? Mitt poeng var at det er insentiver til å gjøre selv mer komplekse spill mer mobile, for eksempel pga. VR/AR på farten, som igjen kan medføre mer utvikling i å lage spillmotorer som gjør skaleringen av spill enklere, slik at de igjen kan slippe flere AAA-spill på mange plattformer i stedet for å fokusere på stuekonsollene/pc.

Dette var en spillmotor som allerede er et monster når det gjelder skalering. Noe som er grunnen til at de synes det er imponerende at de klarte å porte det til Switch i utgangspunktet.

 

Så kan man se på gjennomsnittlig utviklingstid av spill, og det faktum at de utvikler spill på dårligere skalerbare motorer som skal kjøre i 30fps på langt kraftigere hardware, og man kan tenke seg at det så fall vil ta en god stund før vi ser masse tredjeparts porter til Switch.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Switch er kanskje svak, men det er det mest spennende som har skjedd på spillfronten på flere år. Xbox, PS4 og PC konkurrerer om å ha best oppløsning og alt det der på sine middelmådige spill (med hederlige unntak), mens Nintendo fokuserer på det som betyr noe, nemlig gameplay og tilgjengelighet.

 

I min mening er BotW i håndholdt modus det peneste og mest imponerende spillet i år, selv om det på papiret er dårligere grafisk sett enn andre spill hos konkurrentene.

 

Breath of the Wild er fantastisk, men det hadde vært spektakulært om det kjørte clean 60fps. 

 

Update på skjermglasset: oppe/nede er det glatt overgang mellom plastikken og skjermen. Venstre og høyre side er den buet. Veldig lite, men du ser det. Noen som har lignende på sin Switch? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...