Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min på release med Mario og har allerede solgt den. Kan dessverre ikke si meg enig med deg i at den er bra og at odyssey er fantastisk. :( Dette er kanskje helt feil tråd å lufte på da det er mye lovprising av konsoll og spill her, men er jeg den eneste som ikke var imponert?

 

Diskusjonen blir gjerne mer interessant om du sier hvorfor du ikke likte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kjøpte min på release med Mario og har allerede solgt den. Kan dessverre ikke si meg enig med deg i at den er bra og at odyssey er fantastisk. :( Dette er kanskje helt feil tråd å lufte på da det er mye lovprising av konsoll og spill her, men er jeg den eneste som ikke var imponert?

Diskusjonen blir gjerne mer interessant om du sier hvorfor du ikke likte den.

Ja, det tenker jeg og.

 

Selv likte jeg odyssey svært godt. Noe av det jeg likte kanskje aller best er at de har klart å kombinere nostalgien i mario med det nye. Sånn spesielt mtp. 2D-sekvensene og:

 

 

dette med slottet og maleriene slik som fra mario64 etter man har fullført spillet

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Litt usikker på hva du mener men selve skjermen er nok sunket inn i konsollen, men om du kjenner på venstre og høyre kant så er det jo en slags plastskjerm som stikker litt ut slik at du kan kjenne det og se den.

Det er akkurat det jeg snakker om, har du det også?

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Tror det er litt som løse joycons, folk reagerte og Nintendo gikk ut og forklarte at de laget slik for å tåle fall. Nintendo har ikke sagt noe rammen og da er det litt vanskelig å få medhold fra butikken når jeg klager. Så er det litt forskjellig hva folk får: noen får helt flush rammer der rammen har en smooth overgang over hele linja, andre får ekstreme tilfeller hvor skjermen stikker ut av konsollen og mitt tilfelle hvor det er så lite at man lurer på om det går på garantien eller ikke. Det er kanskje lurt å forsøke å få det utbedret eller erstatte, en reklamasjon. Et godt poeng som ble nevnt her tidligere er at det kan være noe med liminga og at det bare blir verre over tid. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Tror det er litt som løse joycons, folk reagerte og Nintendo gikk ut og forklarte at de laget slik for å tåle fall. Nintendo har ikke sagt noe rammen og da er det litt vanskelig å få medhold fra butikken når jeg klager. Så er det litt forskjellig hva folk får: noen får helt flush rammer der rammen har en smooth overgang over hele linja, andre får ekstreme tilfeller hvor skjermen stikker ut av konsollen og mitt tilfelle hvor det er så lite at man lurer på om det går på garantien eller ikke. Det er kanskje lurt å forsøke å få det utbedret eller erstatte, en reklamasjon. Et godt poeng som ble nevnt her tidligere er at det kan være noe med liminga og at det bare blir verre over tid.

Har du mulighet får å ta bilde av dette skjermgreiene?

Lenke til kommentar

 

Kjøpte switch odyssey edition når den kom,jeg likte konsollen bedre en jeg hadde trodd!og odyssey er bare ett fantastisk spill,jeg spiller det hele tiden når jeg har tid både håndholdt og på tv,alt etter hva som passer..jeg trodde det fulgte med rød oddysey "beskyttelse" etui til konsollen,men det er tydeligvis kun I usajeg turte ikke å dra med konsollen ubeskyttet så nå sitter jeg på hotell å savner odyssey enormt!

Jeg kjøpte min på release med Mario og har allerede solgt den. Kan dessverre ikke si meg enig med deg i at den er bra og at odyssey er fantastisk. :( Dette er kanskje helt feil tråd å lufte på da det er mye lovprising av konsoll og spill her, men er jeg den eneste som ikke var imponert?

Det kommer vel til smak og behag,men har litt vanskelig å skjønne hva som er dårlig med spillet,kanskje du kan utdype litt?jeg har værtfall ikke annet si en at jeg elsker spillet,og for meg er det årets spill..Men nå har jeg også hengt med Mario siden 1986?vet ikke hvordan din historie med nintendo er,kanskje du er mere fps og sånt?ble også overrasket over at jeg foretrekker løse joycons I tv modus,de ligger veldig godt i hender og du har bedre kontroll og muligheter med cappy.ellers vil jeg si at konsollen føles veldig solid og alt har god kvalitet over seg,kompakt og fint med knapper og stikker som føles helt topp..imotsetning til wiiu, som er behagelig å holde men stor og litt langt til knapper som bråker og føles løse,og billig plast følelse som lett setter fingeravtrykk..og HD rumble likte jeg også,jeg får "surround" vibrering I hender,om man kan si det??Alt i alt veldig fornøyd og litt redd ps4 støver litt nå

Endret av olliver
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Mario idag. Er så dum som tror jeg har tid til dette.

 

Flekka ut hele Switchen, dro på besøk til non venner med unger på 9&13.

Ga de først Mario og så skuffelsen i øya dems siden de ikke hadde en Switch å spille det på..

 

Ba de gå og sjekke hva som ligger i posen uti gangen - DEN GLEDEN er mer verdt enn alle timer jeg har nytt Zelda her hjemme i mørket :)

 

Ha det godt alle Switch-folk og takk for meg i tråden. Ha en sinnsyk helg :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Litt usikker på hva du mener men selve skjermen er nok sunket inn i konsollen, men om du kjenner på venstre og høyre kant så er det jo en slags plastskjerm som stikker litt ut slik at du kan kjenne det og se den.

Det er akkurat det jeg snakker om, har du det også?
Det er jo ikke direkte utstikkende og det er på alle Switcher. Hvis en følger skjermen mot kantene vil du nå der den plasten slutter og du kommer over på den svarte plasten.

 

https://static-ca.ebgames.ca/images/products/728370/3max.jpg om du ser i høyre hjørne på denne hvor beskyttelsen ikke er lagt over enda så ser du hva jeg mener.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte switch odyssey edition når den kom,jeg likte konsollen bedre en jeg hadde trodd!og odyssey er bare ett fantastisk spill,jeg spiller det hele tiden når jeg har tid både håndholdt og på tv,alt etter hva som passer..jeg trodde det fulgte med rød oddysey "beskyttelse" etui til konsollen,men det er tydeligvis kun I usajeg turte ikke å dra med konsollen ubeskyttet så nå sitter jeg på hotell å savner odyssey enormt!

Jeg kjøpte min på release med Mario og har allerede solgt den. Kan dessverre ikke si meg enig med deg i at den er bra og at odyssey er fantastisk. :( Dette er kanskje helt feil tråd å lufte på da det er mye lovprising av konsoll og spill her, men er jeg den eneste som ikke var imponert?

Det kommer vel til smak og behag,men har litt vanskelig å skjønne hva som er dårlig med spillet,kanskje du kan utdype litt?jeg har værtfall ikke annet si en at jeg elsker spillet,og for meg er det årets spill..Men nå har jeg også hengt med Mario siden 1986vet ikke hvordan din historie med nintendo er,kanskje du er mere fps og sånt?ble også overrasket over at jeg foretrekker løse joycons I tv modus,de ligger veldig godt i hender og du har bedre kontroll og muligheter med cappy.ellers vil jeg si at konsollen føles veldig solid og alt har god kvalitet over seg,kompakt og fint med knapper og stikker som føles helt topp..imotsetning til wiiu, som er behagelig å holde men stor og litt langt til knapper som bråker og føles løse,og billig plast følelse som lett setter fingeravtrykk..og HD rumble likte jeg også,jeg får "surround" vibrering I hender,om man kan si det?Alt i alt veldig fornøyd og litt redd ps4 støver litt nå

 

 

Til å begynne med så lurte jeg på om noen ikke var imponert uten å gå inn på grunn :) I ettertid så sitter jeg med spm om hvor godt man hadde likt dette om det ikke bærte marionavnet?

 

Kommer et kjempelangt innlegg under og som også blir et lite paradoks der jeg snakker om å ikke ha tid til å spille men har tid til å skrive denne avhandlingen.

 

Mine tanker om spillet:

 

Angående erfaring med Mario så er jeg et NES barn der Mario med duckhunt var mitt første spill. Utenom Galaxyserien så har jeg vel spilt og fullført alle sammen der M64 står som høydepunktet.

 

I MO så er styring er tight og med unntak av at kameraet og hvordan verden er iblant gjorde det litt tuklete med hårfine manøvre så var det on point. 

 

Dessverre så synes jeg spillet rett og slett var kjedelig. 1 min i brettet så visste man hva som skulle gjøres og det var bare snakk om å komme seg dit, noe som sjeldent var særlig utfordrende. Månene fikk man kastet etter seg slik at når jeg fullførte spillet etter et par dager med av og på spilling så hadde jeg nesten 250 uten å føle at jeg hadde gjort noe særlig. 

 

Skal jeg først ta meg tid til å spille så må det være fordi jeg får noe tilbake i form av historie og utfordringer, hva gjelder mario følte jeg det var lite av det og jeg tok meg i å irritere meg over at at det tok så lang tid å komme i mål i bowsers verden fordi jeg bare skulle følge stien uten særlige overraskelser.

 

For de som er veldig fan av mario så er det sikkert veldig moro med gjenkjennelsesfaktor og mimring samt siste verden som kun blir for å hedre gamle minner...

For meg så følte jeg tydelig at dette var et barnespill som jeg sikkert hadde elsket om jeg var mye yngre og nettopp begynt å spille, men lite å hente for meg nå. Lite engasjerende historie og det å skulle bruke tid på å suse rundt og lete etter utfordringer for å få 1 av 800(eller er det 1000?) måner gjør at det blir lite rewarding. Jeg tar 50 vanskelige over 1000 fordelt under annenhver hump i gresset anyday.

 

 

Det er så mye spill å velge mellom i dag og så lite tid til å spille at dette dermed ikke når opp og dette følte jeg litt med Zelda og.

Det virker som Nintendo vil at jeg skal bruke massevis av tid på å gå rundt og samle ingredienser, lage mat, 100 (eller 1000vis) av seeds og diverse samlet bare for en ekstra slot, altså jeg bruker ikke tid på å faktisk spille og det føles som tiden jeg benytter på spillet dermed blir "kunstig" og etter massevis av timer så har jeg egentlig opplevd veldig lite i forhold til tiden jeg faktisk har lagt ned... 

 

Jeg er også lei det Amibo kjøpemaset som dukket opp i hvert jæ.. brett i mario. Dette var alene grunn nok til at jeg sluttet å "snakke "med NPCs siden jeg fikk så lite ut av det. Samme med soppen i slottet hvor jeg ble sittende og tappe knappen i 5 min for å samle måner jeg ikke en gang visste hva jeg hadde gjort for å få...

 

Switch:

 

For meg så er jeg ikke på jakt etter en konsoll på farten, men en ny Nintendokonsoll å spille eksklusive spill på. Det er kjekt å kunne sitte og spille på sofaen når man ikke vil sette på tven, men dette fikk jeg til med Wii U også som jo i ettertid var en skuffelse i forhold til salgstall.

 

Jeg føler at Switch ikke gjør noe veldig bra.

Kort batteritid, svakeste konsollen av de 3 ( eller 5 med Pro/X) ute nå, lav internkapasitet så man må frakte spill eller kjøpe minnekort, kontrollere som ikke er gode å holde på i lengden ( med mindre man kjøper Pro og frakter på den), Online er så og si manglende.

 

Fikk den hjem på fredag og første skuffelse var at Mario ikke lå med i esken men måtte lastes ned. Forsøkte å opprette en ny nintendokonto på konsollen, men når man trykker på create account kommer man til et vindu som henviser til pc eller nettbrett. (WHAT?)

 

Når spillet er lastet ned så har jeg allerede brukt opp en del av dyrebar plass, og ikke sparte jeg særlig penger på det heller mot å kjøpe separat så da har jeg kun fått 2 røde joycons istedenfor.

 

Demoer klarte jeg ikke å finne i store, men kanskje jeg lette feil? ( sliter ikke med det på de andre konsollene..) Å låne et spill en kompis har kjøpt på sin switch online var heller ikke lett grunnet nintendos retningslinjer, 

 

Kontrollerene med påtvunget risting i spillet noe jeg ikke er glad i, å holde de i hver hånd føltes bare merkelig, og plastiklumpen som samlet de var heller ikke komfortabel. Pro kontroller må derfor kjøpes med for å ha lengre spilleøkter. Og den liksomsstøtten som dras ut bak konsollen? bilderammer på Nille står mer stødig.

 

 

Jeg kan gå on forever men poenget er kort fortalt:

 

Det er overraskende for meg hvordan de lager noe som er så lukket at det ikke er forbrukervennlig og samtidig hvor mye penger og tid folk er villig til å spytte i konsollen og det rundt. Skal den være fullblods bærbar så må man kjøpe veske ,powerbanks, minnekort osv.

 

Fullblodskonsoll må du ha ny kontroller men du vil fortsatt kjøre amputerte versjoner av eldre spill. ( Ser folk fryder seg over spill som har vært ute lenge på andre som nå kommer på switch og må kjøpes på nytt) VC eksisterer ikke og ser ut som alt det man har kjøpt tidligere sannsynligvis må kjøpes på nytt.

 

Jeg var derfor skuffet og de 2 lyspunktene jeg fikk ut av å ha den ble at jeg nå endelig har testet switch og MO, + at jeg fikk kjøpt på powertilbud så tjente faktisk noe penger på den når jeg solgte igjen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Kickstanden fungerer utmerket og hva er en "fullblods" bærbar i 2017? Bæreveske er strengt tatt unødvendig hvis du ikke tenker på resale value, du trenger ikke powerbank fordi fire timer spilletid er nok osv. Amputerte spill skjønner jeg ikke, Fifa 18 kjører i 60fps. Man kan ikke spille det karriere greiene, men hvem spiller Fifa for singeplayer campaignen? Enig i at Xbox One X er imponerende, men det hjelper fint lite når den mangler eksklusive titler. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

Kickstanden fungerer utmerket 

 

Det gjør den ikke, skjermen blir stående i alt for høy vinkel med bordet. Optimalt skal det være 90 grader mellom synslinjen og skjermen, men man ender opp med noe slik som 60 grader istedet, som er ubehagelig å se på.

 

 

Det kommer ann på hvordan man sitter.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

 

 

Kickstanden fungerer utmerket 

 

Det gjør den ikke, skjermen blir stående i alt for høy vinkel med bordet. Optimalt skal det være 90 grader mellom synslinjen og skjermen, men man ender opp med noe slik som 60 grader istedet, som er ubehagelig å se på.

 

Det kommer ann på hvordan man sitter.

 

Ja, man kan alltids sette seg lenger bak, slik at skjermen samtidig dekker for lite av synsfeltet til at man kan se godt.

Lenke til kommentar

 

 

Kickstanden fungerer utmerket

Det gjør den ikke, skjermen blir stående i alt for høy vinkel med bordet. Optimalt skal det være 90 grader mellom synslinjen og skjermen, men man ender opp med noe slik som 60 grader istedet, som er ubehagelig å se på.

Det kommer ann på hvordan man sitter.

Jeg har en teori om at kickstanden er laget for det japanske markedet. Der sitter man på gulvet med bordet rett fremfor seg og da passer det godt.

 

For meg som et nesten 2 meter høy er kickstanden så godt som ubrukelig i den vinkelen den går ned til. Jeg må ligge i sofaen for at det skal gå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpte switch odyssey edition når den kom,jeg likte konsollen bedre en jeg hadde trodd!og odyssey er bare ett fantastisk spill,jeg spiller det hele tiden når jeg har tid både håndholdt og på tv,alt etter hva som passer..jeg trodde det fulgte med rød oddysey "beskyttelse" etui til konsollen,men det er tydeligvis kun I usajeg turte ikke å dra med konsollen ubeskyttet så nå sitter jeg på hotell å savner odyssey enormt!

Jeg kjøpte min på release med Mario og har allerede solgt den. Kan dessverre ikke si meg enig med deg i at den er bra og at odyssey er fantastisk. :( Dette er kanskje helt feil tråd å lufte på da det er mye lovprising av konsoll og spill her, men er jeg den eneste som ikke var imponert?
Det kommer vel til smak og behag,men har litt vanskelig å skjønne hva som er dårlig med spillet,kanskje du kan utdype litt?jeg har værtfall ikke annet si en at jeg elsker spillet,og for meg er det årets spill..Men nå har jeg også hengt med Mario siden 1986vet ikke hvordan din historie med nintendo er,kanskje du er mere fps og sånt?ble også overrasket over at jeg foretrekker løse joycons I tv modus,de ligger veldig godt i hender og du har bedre kontroll og muligheter med cappy.ellers vil jeg si at konsollen føles veldig solid og alt har god kvalitet over seg,kompakt og fint med knapper og stikker som føles helt topp..imotsetning til wiiu, som er behagelig å holde men stor og litt langt til knapper som bråker og føles løse,og billig plast følelse som lett setter fingeravtrykk..og HD rumble likte jeg også,jeg får "surround" vibrering I hender,om man kan si det?Alt i alt veldig fornøyd og litt redd ps4 støver litt nå

Jeg var derfor skuffet og de 2 lyspunktene jeg fikk ut av å ha den ble at jeg nå endelig har testet switch og MO, + at jeg fikk kjøpt på powertilbud så tjente faktisk noe penger på den når jeg solgte igjen :)

Se der ja, 2,TO lyspunkter, viktig å fokusere på det positive. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig at kickstand er dårlig gjennomført, vinkel er rar,det er billig plast og den bikker lett..også enig med Glx at det er skuffende at ikke bæreveske fulgte med,det følger med I usa så skjønner ikke hvorfor de kutta det ut I Europa,hadde også helst sett at spillet er fysisk utgave.ellers er jeg veldig fornøyd med switch☺

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...