Gå til innhold

– Er 11 ladere på ett hotellrom i overkant?


Anbefalte innlegg

Jeg er med i et gründerprogram som varer i 2 måneder og har arbeidet med en idé for å løse behovet for å ha stikkontakter tilgjengelig til å lade alt mulig når man skal jobbe i noen timer. Om noen har input som får meg videre eller som dreper idéen blir jeg veldig takknemlig :)

 

Selv varierer det veldig hvor jeg finner på å ta med meg Mac, iPad og mobil for å arbeide, og steder med stikkontakter tilgjengelig er naturligvis alltid de som først blir opptatt.

 

Her er grunntanken:

En ladestasjon som utelukkende benytter nye USB type C fordi denne klarer å overføre nok strøm til å lade PC'er, jeg ser for meg at alle mobiler som blir laget fra 2017 vil bli produsert med USB C, med unntak av iPhone som vil trenge en liten adapter.

 

Designmessig ser jeg til Mac Pro:

 

post-139521-0-96572500-1473152445_thumb.jpg

 

 

Denne vil da benytte samme kraftige type batteri som Tesla, ser norske Rescue Juice allerede har gjort dette med sin mini-powerbank til mobiler. Denne vil da bli større og langt kraftigere. 

 

Har fått forskjellig input fra en del folk etterhvert, noen sier dette ville passet bra på møterommet, noen sier den ville vært fint å ha med seg i seilbåten.

 

Jeg har selv sett for meg å ta denne ut av bagen og sette den på et bord der jeg vil arbeide i noen timer og dermed kunne koble alt til denne.

 

Altså, fungerer som powerbank til alt hvis du jobber alene og fungerer som Aukey 3.0 quickcharge hvor man kun trenger én stikkontakt til denne for å koble til eksempelvis 4 PC'er hvis man skal arbeide flere. Dermed er ikke arbeidsbordet/møtebordet overfylt med ladere som går i alle retninger for å gå til stikkontakter.

 

Ville det løst problemet? Teknisk mulig å få til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men hvordan kan man være SIKKER? Tør du å legge deg å sove mens saken over lader 5 enheter?

 

 

Det viktigste er at du kjøper det i Norge. Før var det iallefall slik at alt elektronikk som ble solgt måtte testes/verifiseres av Nemko så da visste man at det ikke var noe som ikke ville brenne opp med det første   :closedeyes:    

 

 

Nemko tester veldig lite av det som selges i Norge, det meste er testet i Kina (forhåpentligvis av Nemko eller andre som har underavdelinger i Kina).

I dag egendeklareres det meste av produsent/importør basert på gjeldende regelverk, og man merker det med CE hvis det skal selges i Europa.

Skulle ønske at det ble tatt flere stikkprøver, i dag må man ha en seriøs mistanke mot noe for at offentlige myndigheter skal være villige til å bruke penger på å teste det hos Nemko eller andre test/sertifiseringsinstitusjoner.

 

Jeg har selv vært et par turer hos Nemko i Norge for å EMC-teste utstyr vi hadde laget, så de blir fortsatt brukt.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på at CE- merket er lett å klistre på et farlig produkt.

Noen kinesiske produserte opererer med et falskt CE-merke som er til forveksling likt det ekte merket, men står for China Export.

 

Kjøp alltid slike ladere fra norsk butikk!

 

"China Export" er såvidt meg bekjent en myte, selv om det selvfølgelig finnes folk som slenger på CE uten at de har rett til det.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å kjøpe en dings i en norsk butikk gir deg null ekstra sikkerhetsgaranti, da dingsen i 999 av 1000 tilfeller vil være fullstendig identisk med en tilsvarende dings kjøpt direkte fra Kina.  Den eneste forskjellen vil ligge i prisen du betaler.  Pass heller på at du handler fra et sted der du kan sjekke brukererfaringer.  I tillegg er det alltid en god ide å la være å falle for fristelsen til å gå for produkter som koster $1.95 og heller legge litt mer penger i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Edit: Bestilte en Aukey 60W for hurtiglading med strøm og en 30W for bil. Takk for tipset!

 

 

Kommer du under toll med den ?

 

 

Ikke noe problem med frigrensen på kr 350.

Jeg bestilte fra to forskjellige eBay-selgere i Kina, kostet meg kr 281 og 104 inkludert frakt.

Antar at jeg må vente 2-4 uker før jeg får dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er jo begrensninger på håndbagasje også, er jo ikke bare å ta med så mye man vil der heller...

 

Jeg har fortsatt tilgode å se noen faktisk bli stoppet pga. vekten på håndbagasjen. Men det var heller ikke poenget. :) 

Da har du ikke reist mye lavpris.

 

Prøver helst å unngå lavpris jeg også, men her i Asia er lavprisselskapene EKSTREMT strenge på vekten. F.eks med Jetstar, som har latterlige 7kg som maks som håndbagasje sjekker vekten på hver eneste koffert før du får komme inn i flyet. Selv med superlett koffert skal det jo bare et par ekstra sko, en laptop, toalettsaker og litt klær til før man er over 7kg..

 

Vanilla Air er ikke noe bedre, og av lavprisselskapene er det vel egentlig bare Peach Air som ikke driver å sjekker vekten hver gang tror jeg..

 

Norwegian, Ryanair ,EasyJet er sikkert ikke langt unna fra å gjøre det samme...

Har blitt stoppet en gang på Gardermoen i forbindelse med en asia-tur. måtte ut av sikkerhetskontrollen, med beskjed om å sende som innsjekket (og med overvekt).

 

gikk en fin halvrunde, og gjennom kontrollen på andre enden av rekka, og gikk rett gjennom.

 

Ellers så har det skjedd etpar ganger at de er mer nøyenpå vektkontroll utenlands, så har måtte kjøpe bagasje for hjemturen. Nå er det gjerne standard for småturer at jeg reiser med kun håndbagasje ut, men har innpakket en bag.

 

På hjemreisen pakker jeg om,og sender kofferten som innsjekket på returen, og bruker bagen på det som jeg ikke vil sjekke inn.

 

NB! husk at en liten pc-veske tillates utenom håndbagasje, så på noen turer har jeg tatt ut pc-veska der jeg har batteribank også, og samtidig lempet små men tunge ting i jakkelommer, for å komme under vektgrensen for håndbagasjen. Så når kontrollen er passert, pakkes alt ned i håndbagasjen igjen, da det er lettere å dra det med slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Mannen med ljåen: Slike løsninger er geniale til håndbagasjeturer - men hvis jeg har plassen er det også kjekt å få Quick Charge-varianter med seg, selv om ikke alt jeg hadde her var det heller. Tror absolutt jeg skal prøve meg på noen ørtenstikks-USB-ladere.

 

Hadde vært ålreit om det fantes noen med to-tre eller fler og Quick Charge-støtte, men det spørs om ikke det kunne blitt ganske hett.

 

Batteribank er alltid med. For tiden en Deltaco på 15 000 mAh, med tre utganger.

https://www.dustinhome.no/product/5010893838/powerbank-portable-battery-15000mah-usb-5v-4a-svart

 

Superpraktisk, men det tar sin tid å fylle den.

 

TheFuture91:

Ikea har QI-produkter, ja. Du kan for eksempel kjøpe en stålampe med QI-lader i. Litt vrient å få med seg på flyet, men antakeligvis superpraktisk hjemme :)

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/wireless_charging/30612/

 

Det finnes! Har en selv. Elsker den. Må bestille fra Ebay da.

 

Aukey Quick Charge 3.0 60W

 

Genial sak!

Bestilte en slik en fra Mytrendyphone, så fås ikke bare fra ebay om noen er interessert ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...