Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kunne koble til så må den telefonen som deler være inne på innstillingsiden for hotspot.

 

Mener du at telefonen som deler ut internett må ha hotspot-siden i inntillingsmenyen fremme på skjermen for at det skal virke??

 

Jeg har nå vitterlig delt ut internett til ungene fra min iphone 6 (iOS 8.3), og brukt telefonen til alt mulig samtidig. Og det funker som en kule!

 

EDIT: Det kommer en permanent grønn linje øverst som forteller meg at jeg deler ut internett, og hvor mange som er tilkoblet.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Om du skal dele Internett fra en iPhone til andreenheter som har en annen Apple-ID, eller er andre type enheter som Androidtelefoner, PC-er osv så må den aktuelle iPhone'en være inne på innstillingsiden for hotspot for at disse skal kunne koble seg til. Det er hvertfall min erfaring. Når de først er koblet til så kan du gå ut ifra siden, det er ikke noe problem. Men for at nye, ukjente enheter skal kunne koble seg til førstegang så må du være inne på siden.

 

Unntaket er andre Appleenheter med samme Apple-ID, de bruker iCloud Keychain (om du har dette aktivert) og kobler seg til automatisk uten passord eller noe som helst.

Lenke til kommentar

Om du skal dele Internett fra en iPhone til andreenheter som har en annen Apple-ID, eller er andre type enheter som Androidtelefoner, PC-er osv så må den aktuelle iPhone'en være inne på innstillingsiden for hotspot for at disse skal kunne koble seg til. Det er hvertfall min erfaring. Når de først er koblet til så kan du gå ut ifra siden, det er ikke noe problem. Men for at nye, ukjente enheter skal kunne koble seg til førstegang så må du være inne på siden.

 

Unntaket er andre Appleenheter med samme Apple-ID, de bruker iCloud Keychain (om du har dette aktivert) og kobler seg til automatisk uten passord eller noe som helst.

Dette hjalp faktisk for meg! Gikk fra Android til iPhone (aldri hatt dette før) og forventet at det bare skulle være å skru på hotspot så koble seg til (som jeg alltid har gjort). Men måtte faktisk være inne på innstillingssiden som du sier. Merkelig og sikkert en bug, men det fungerte ihvertfall for meg. Takk :)

Lenke til kommentar

Hvilken deksler bruker dere? Får så lyst å ikke bruke deksel, da den er så sykt fin uten. Selv bruker jeg denne: http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/deksler-og-etui-til-mobiltelefon/MMY52ZMA/apple-iphone-7-skinndeksel-sort

 

Jeg synes den egentlig er altfor tjukk. Vurderer å kjøpe http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/deksler-og-etui-til-mobiltelefon/IPC74703TR/puro-0-3-deksel-iphone-7-transparent

 

Den er gjennomsiktig og mye tynnere.

Lenke til kommentar

Ble det latterlig irriterende problemet med at kontrollene på hodetelefoner sluttet å virke etter 5 minutter fikset med en softwarefix? Innså nettopp at jeg fortsatt er på 10.0.1, så burde vel få ut fingeren og komme meg oppover.

 

Ellers, til dekseldiskusjonen har jeg brukt deksel de første to ukene, og da Apple sitt skinndeksel i mørkeblått. Har fungert greit det, men nå har jeg blitt litt bedre vant til størrelsen og kjører telefonen uten noe deksel fremover.

Lenke til kommentar

Andre som opplever at alarmen ikke fungerer på 7ern? har hatt ett par dager hvor jeg nesten har forsovet meg

Ja, opplevde dette i går. Bruker den nye bedtime-funksjonen. Forsov meg med over en time. Telefonen var helt stille og det sto bare Alarm i displayet.

 

I dag satte jeg på en ekstra "vanlig" alarm for å være sikler. Begge gikk av slik de skulle

Endret av power
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...