Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Har man åpnet for NFC på iPhone 7? Vurderer å bytte ut min iPhone 5s med en 7, men synes iPhone mangler en del funksjoner som tilsvarende android- telefoner har (bant annet NFC, mulighet for innebygd trådløs lading etc).

Verken NFC eller trådløs lading er mulig, dessverre.

 

Jeg mener ikke at disse funksjonene er unødvendige, men er det noe du ser for deg å bruke ofte? Jeg kjenner flere med Android-telefoner som støtter begge deler, og får ikke inntrykk av at de brukes like mye som folk mener det er viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har man åpnet for NFC på iPhone 7? Vurderer å bytte ut min iPhone 5s med en 7, men synes iPhone mangler en del funksjoner som tilsvarende android- telefoner har (bant annet NFC, mulighet for innebygd trådløs lading etc).

Verken NFC eller trådløs lading er mulig, dessverre.

 

Jeg mener ikke at disse funksjonene er unødvendige, men er det noe du ser for deg å bruke ofte? Jeg kjenner flere med Android-telefoner som støtter begge deler, og får ikke inntrykk av at de brukes like mye som folk mener det er viktig.

 

Hører også folk på youtube sier de bruker dette masse men har aldri sett noen bruke disse eller hørt om noen i nærområdet som faktisk tar nytte av disse funksjonene :p

Lenke til kommentar

Selv en kina- android til 200 har åpnet for NFC, greit å ha når man arbeider i landskap. Trådløs lading er genialt, lettere når man har med telefon på jobb. Bare legge den på sin "plass". Batteriet varte ikke en hel dag selv når det var nytt. Med tanke på pris så er det latterlig at dette ikke er på plass i iPhone til 10. 000.

Lenke til kommentar

Filma iPhone 7 Plus og iPhone 6s Plus med flir kamera når den kjøyrde benchmarks.

7'ern blir varm, men den tar heldigvis ikkje fyr! 

 

Kjøyrde 3dMark, Geekbench 4 og AnTuTu bechmarks (i den rekkefølgen også) 

Ser ut som det er AnTuTu som får opp varmen mest på 7'ern. 

 

iPhone 6s Plus har jo antenne strekene sine, så dere får skille dei ut på den måten. 

 

 

Lurer på om eg nådde nivået for thermal throttling. Noken som har veit kva temp det intreffer, og om det intreffer? 

Det er nok når den kjøyrer grafikk på skjermen den blir varmest. 

Endret av rvenes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SPØRSMÅL: Noen som vet hvordan man unngår at Outlook-kontoen spør om pålogginsdetaljer ca. annenhver dag? Bruker den innebygde epostleseren.

Har aldri opplevd dette problemet, bruker innebygget epostleser til både Exchange på jobben, outlook.com, gmail og icloud. Forsøk med å slette kontoen fra enheten, og sett opp på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har aldri brukt NFC i hvertfall på noen av Android telefonene mine. Trådløs lading derimot forventer jeg virkelig at Apple får på plass til neste år, det er faktisk veldig greit :)

Fikk min første mobil med nfc i sep. Ennå ikke funnet ut hva jeg kan bruke det til...

Lenke til kommentar

 

SPØRSMÅL: Noen som vet hvordan man unngår at Outlook-kontoen spør om pålogginsdetaljer ca. annenhver dag? Bruker den innebygde epostleseren.

Har aldri opplevd dette problemet, bruker innebygget epostleser til både Exchange på jobben, outlook.com, gmail og icloud. Forsøk med å slette kontoen fra enheten, og sett opp på nytt.

 

 

 

Har opplevd utfordringer med dette mot Exchange / Office365 kontoer som blir driftet/hostet via tredjepart. Et prakteksempel er samboer som jobber i Lørenskog Kommune. Når hun skal logge inn på mail.office365.com for å aksessere sin Exchange / Office 365 epost osv så blir man videresendt til idp.feide.no og her er det mye tullball.

 

Har satt opp eposten hennes via Outlook-appen til iOS og hun blir kastet ut mer eller mindre annen hver dag. Fullstendig ubrukelig. Samme skjer i Microsoft sin egen OneDrive-app til iOS, og det skjer i World 2016 osv i Windows 10. Helt forferdelig.

 

 

Satt den opp som vanlig epost i Settings i iOS 10 så hun bruker nå Mail.app og det har fungert så langt hvertfall, ser ikke ut som hun har blitt kastet ut enda. Selv bruker jeg også Exchange / Office365 men jeg får dette direkte fra Microsoft Azure uten noe mellomledd som Feide og jeg har aldri problemer.

Lenke til kommentar

Andre som har problemer med varslingslydene på telefonen? Alle mine lydvarsler (Snapchat, Messenger, Instagram) har samme varslingslyd som SMS-tonen. Har vært de vanlige lydene tidligere, men ikke nå lenger. Såvidt meg bekjent er det ikke mulig å egendefinere lydene for disse appene?

 

Kanskje ikke spesifikt for iPhone 7, men jeg gidder ikke lage en egen tråd.

 

iPhone 7. iOS 10.0.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...