Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iP 6S 128GB til 5900,-

Eller

iP 7 128GB til 6770,-

 

 

Jeg har så lite lyst å skifte ut mine trådløse Bose støykansellerende propper med de nye bluetooth-proppene de har fått, som har forferdelig nakkebøyle med som ikke kan tas av.

 

Masse som fortsatt bruker AUX. Å huske overgang hver gang vet jeg ikke om jeg orker.

Så sånn sett blir det 770kr dyrere for iP7 pluss ekstrakostnadene for overgang og bluetooth-tilbehør.

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gå for ...

Lenke til kommentar

Gikk for iPhone 7 32GB på Elkjøp til 4890,- :)

 

Håper 32GB er nok. Har 64GB, og nesten tomt. Men nå har jeg 28GB med gamle videoer og bilder jeg ikke ser gjennom.

 

Tar jeg vekk dem har jeg brukt 21GB. Så har jeg en del apps som jeg ikke bruker.

 

Faen. Høres ut som dette blir pain in the ass. Noen som har 32GB? Sparte meg masse kø i dag da så. Kjipt å ha for lite.

 

Hvor mye GB går det per min med 4K video?

Lenke til kommentar

Gikk for iPhone 7 32GB på Elkjøp til 4890,- :)

 

Håper 32GB er nok. Har 64GB, og nesten tomt. Men nå har jeg 28GB med gamle videoer og bilder jeg ikke ser gjennom.

 

Tar jeg vekk dem har jeg brukt 21GB. Så har jeg en del apps som jeg ikke bruker.

 

Faen. Høres ut som dette blir pain in the ass. Noen som har 32GB? Sparte meg masse kø i dag da så. Kjipt å ha for lite.

 

Hvor mye GB går det per min med 4K video?

 

 

32GB syntes jeg bare er den nye 16GB modellen. Går fort tom for GB.

Sjekket i innstillinger og ser det går 350MB pr minutt hvis du filmer i 4K.

 

EDIT:

Du kan optimalisere lagringsplass ved å laste bilder/videoer opp til iCloud.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Jeg er jo en som ikke er konservativ med lagring i det hele tatt. Jeg har et temmelig "liberalt" syn på bruken av elektronikk, og det går ut på at jeg alltid bruker det helt uten "begrensinger" nøyaktig sånn som jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil. Dette er blant annet grunnen til at jeg har mobilabonnement som gir meg 15GB data per mnd. De fleste på jobb syntes dette er veldig mye, de selv klarer seg med 1-2GB, mens jeg på min side gjerne har brukt opp 1-2 GB første uka.

 

Det er jo ikke sånn at jeg nødvendigvis "har behov" for såpass mye data. Men jeg liker ikke å måtte tilrettelegge mine bruksvaner etter teknologien, den skal være der nøyaktig når jeg trenger den. Så jeg har auto-nedlasting av bøttevis med podcaster, og de lastet ned umiddelbart helt uavhengig om jeg er på WiFi eller 4G osv.. Sitter jeg på bussen og føler for å streame en 1080P TV-serier fra Plex, eller YouTube så skal jeg ikke sitte å kvie meg på grunn av datamengden jeg har i abonnementet osv..

 

 

Dette fører jo også til at jeg normalt bruker endel lagringsplass på telefonen. Som sagt, det er auto-nedlasting av podcaster og mye rart som jo da også tar opp plass på telefonen. Til tross for dette så har jeg bare brukt 15 GB og har 109 GB ledig per dags dato. Dette varier jo litt fra uke til uke avhengig av hvor mange podcaster jeg har nedlastet til enhver tid, hvor lange/store de er osv.. Tidligere så hadde jeg jo mange lydbøker synkronisert via iTunes og disse tok jo opp nesten 40GB alene, men alle disse har jeg nå flyttet til Audible så de er nå i Amazon Cloud hvorpå jeg laster ned og streamer etter behov fremfor å ha de lagret lokalt som er temmelig bortkastet.

 

Har jo også en god del apper. Men sånn som det ser ut akkurat nå så hadde jeg klart meg fint med 32GB lagring. Men jeg ville jo ha Jet Black så da var det jo minimum 128GB uansett. Ville nok uansett valgt 128GB fremfor 32GB da jeg liker å ha en buffer. Det å plutselig gå tom for lagring er noe av det verste jeg vet og sliter med det på madammen sin iPad Pro 9,7-tommer som bare har 32GB da disse var på tilbud, noe ikke 128GB varianten var og hun har såpass mange spill osv på den at den ofte er på bristepunktet og et irriterer meg såpass at den blir erstattet med 128GB når det kommer en ny modell.

 

 

Når det er sagt så tar jeg aldri bilder, og jeg filmer aldri. Madammen har flere tusen bilder og endel videoer (filmer dog ikke i 4K, vi foretrekker å filme i 1080P@60 og syntes det gjør seg bedre enn 4K@30, men 60 bilder per sekund tar jo også langt mer plass enn det å filme i 1080P@30) og hun har brukt 36GB per nå. Men dette er jo med iCloud Photo Library aktivert, men hun har ikke valget for optimalisering av lagring aktivert som ville gjort sånn at bildene blir lastet opp til iCloud hvorpå kun en tumbnail blir lagret lokalt på telefonen inntil hun velger å åpne et bilde. Dette ville nok spart mye plass, men med 128GB så har vi ikke det behovet per nå. Bruker dette valget på iPad'en, og der tar vel bildene hennes opp under 2GB, sammenlignet med over 16GB på telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Merkelig åssen jeg klarer meg med 16 GB. Ingen andre ser ut til å klare seg med det dobbelte.

 

Har masse musikk, en del bilder/videoer og nok apper til å klare meg gjennom en lang sommerferie, men allikevel 2 GB ledig. Hva er det dere andre MÅ HA på telefonene deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar lemoncake og og utfyllende svar RamGuy.

 

Nå med rollover i dataabonnement så får jeg bare mer og mer GB for hver måned og har nå 7,53GB data.

 

Problemet mitt er at jeg har så mye apps som jeg bruker en sjelden gang og tar mye plass.

Jeg har nå 98 apps. Bruker jeg mer enn maks 5 om dagen? Nei. Problemet mitt er at jeg har apps jeg bruker en sjelden gang. Feks astro de gangene det er fint vær, eller reiseapps for flyplass o.l, jeg bruker om sommeren.

 

I tillegg elsker jeg å holde på gamle bilder ... Men det må jeg slutte med, for jeg har TB i skylagring, Sandisk lightning usb osv.

 

Men jeg hater å måtte slette ting for å få mer plass.

 

Så kanskje jeg skal se ann bruken. Må jeg begynne å slette ila et år så regner jeg med det er flere iP7 på markedet til rimeligere penge, slik at jeg nå slipper å stresse med å få tak i 128GB versjonen før jeg vet om 32GB rekker.

 

Men 4K video, er det nødvendig å filme i? Rekker ikke 1080i(vel og merke)? Ser man forskjell hvis jeg viser 4K og 1080i på min 5 år gamle Sony LED-tv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Men 4K video, er det nødvendig å filme i? Rekker ikke 1080i(vel og merke)? Ser man forskjell hvis jeg viser 4K og 1080i på min 5 år gamle Sony LED-tv?

 

Den gamle TV'n kan ikke utnytte 4K dersom det ikke er en 4k-TV. 1080 holder i lange baner.

Lenke til kommentar

Men 4K video, er det nødvendig å filme i? Rekker ikke 1080i(vel og merke)? Ser man forskjell hvis jeg viser 4K og 1080i på min 5 år gamle Sony LED-tv?

 

 

Som sagt, film heller i 1080@60, fremfor 4K@30. Har selv en 4K LG OLED og ting blir klarere som et resultat av flere bilder per sekund, spesielt når ting er i bevegelse. Det er bedre enn hva jeg opplever at 4K@30 blir.

Lenke til kommentar

Merkelig åssen jeg klarer meg med 16 GB. Ingen andre ser ut til å klare seg med det dobbelte.

 

Har masse musikk, en del bilder/videoer og nok apper til å klare meg gjennom en lang sommerferie, men allikevel 2 GB ledig. Hva er det dere andre MÅ HA på telefonene deres?

 

 

Det er ikke snakk om "må ha" det er snakk om hva man faktisk er interessert i å ha. Jeg handler ikke, og bruker ikke elektronikk ut ifra hva jeg må ha. Den dagen jeg sitter å må filtrere innholdet etter hva jeg må ha fordi jeg rett og slett ikke har plass til alt jeg ønsker å ha så ser jeg på lagringsplassen som for liten. 16GB holder ikke for meg i det hele tatt, det kan jeg si med engang.

Lenke til kommentar

Merkelig åssen jeg klarer meg med 16 GB. Ingen andre ser ut til å klare seg med det dobbelte.

 

Har masse musikk, en del bilder/videoer og nok apper til å klare meg gjennom en lang sommerferie, men allikevel 2 GB ledig. Hva er det dere andre MÅ HA på telefonene deres?

Er ik noe bruker på "skyer" så i mitt tilfelle bruker æ nok mer enn 16-32gb. bare på bilder/vids.

Lenke til kommentar

 

Men 4K video, er det nødvendig å filme i? Rekker ikke 1080i(vel og merke)? Ser man forskjell hvis jeg viser 4K og 1080i på min 5 år gamle Sony LED-tv?

 

Den gamle TV'n kan ikke utnytte 4K dersom det ikke er en 4k-TV. 1080 holder i lange baner.

 

 

Nå ja! Men hva med når dine barnebarn skal vise filmen som bestefar filmet i 1080p på sin 16k TV...

Lenke til kommentar

 

Men 4K video, er det nødvendig å filme i? Rekker ikke 1080i(vel og merke)? Ser man forskjell hvis jeg viser 4K og 1080i på min 5 år gamle Sony LED-tv?

 

Som sagt, film heller i 1080@60, fremfor 4K@30. Har selv en 4K LG OLED og ting blir klarere som et resultat av flere bilder per sekund, spesielt når ting er i bevegelse. Det er bedre enn hva jeg opplever at 4K@30 blir.

Takk! Skjønner.

 

 

 

Hva er "Dokumenter og data"? Ser på iTunes at det er 17GB(!!) på dokumenter og data inne på telefonen.

 

Hva er dette? Har ikke bøker eller noe på telefonen.

Lenke til kommentar

Instagram

 

Appstørrelse: 37MB

Dokumenter og data: 376MB

 

 

Jeg skulle ønske Apple gjorde det lettere å slette dokumenter og data fra apper. Det er helt hårreisende at en tjeneste som Instagram der du ikke lagrer bilder inne i appen, kan bruke så mye plass. Slikt er man nødt til å gjøre med hver enkelt app. Slette appen. Så kommer problemet med at du gjerne ikke vil ha oppdateringen som ligger ute til den appen.

 

Det er veldig vanskelig å finne ut nå om 32GB blir for lite, når apper tar flere GB med dokumenter og data.

 

Jeg har brukt nå 50GB (av 56GB) på SE 64GB.

 

32GB er bilder.

9GB er apper.

16GB skal være ifølge iTunes dokumenter og data. (En del av disse GB skal forsvinne når man tar factory reset og legger innpå kopien igjen).

 

Jeg tar vekk 28GB av (gamle) bilder og har 4GB bilder tilsammen.

 

Hvor mye plass har jeg da igjen?

 

4GB bilder + 9GB apper + dokumenter og data (går Spotify under her, eller under apper? Den tar 4GB).

Så vi sier dokumenter og data er 10GB etter factory reset og overført sikkerheskopi, siden jeg ikke vet helt hvor mye som forsvinner med factory reset.

 

4+9+10 = 23GB.

iPhone 7 32GB gir 27GB(?).

 

Så 4GB til rådighet? Oida.

 

Jeg må regne med minimum 3-4GB bruk i sommer til bilder og video. Så er det Ultra konsert i Miami 2018 som jeg kommer til å filme litt og ta bilder.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...