Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke vanskelig, men kan jo kjøre en haug av slike tester og enda kræsje GTA V/BF eller hva nå enn - back to basics igjen. Derfor legger ikke jeg like mye i slikt lengre, jeg bruker aldri Handbrake f.eks, så selvom min gamle 5820K kræsjet der i Realbench så er jo det irrelevant for det jeg skal bruke min maskin til.

Men jeg brukte AIDA64 denne gangen over natta på min 6900K (8timer), og siden bare latt det surre å gå til det jeg holder på med, jeg har ikke hittil hatt kræsj, så kaller den derfor stabil - til mitt bruk. Om den skulle kræsje, ja - da får det vel bli 4.4GHz da, tar oss jo bare 10 sek å fikse på en reboot uansett. Jeg har min sinnsro i behold i alle fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ser ikke helt poenget med at en maskin skal være stabil til noe mer enn det man bruker den til.

 

Hvis min PC er stabil på spill, litt rendring etc så er jo alt greit. Og som bshagen sier, så tar det jo bare 10 sekunder å få den fjellstabil om den plutselig skulle krasje.

 

Mister ikke nattesøvnen over det hvertfall :p

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jada, men kjekt å vite hva som skaper en BSOD/kræsj da. Når man overklokker og bruker et stresstestings program, så jobber man mer systematisk med å finne hva som skaper ustabiliteten. Slik utelukker man ting bedre. Så når et spill kræsjer, så er man mer sikker på at det er selve spillet (eller rendringsprogrammet) som er buggy, og ikke at man har hardware problemer. Man finner ut også hvor høye temperaturene kan bli under max stress, og kan derfor finstille viftene enda mer. Jeg er ikke så pirkete nå som jeg var. Før kunne jeg kjøre Prime95 i 24 timer for å teste en overklokk...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Kunne ikke vente lenger. Bestilling på i7 7700K, Asus ROG Strix Z270F og Corsair Vengeance 3200MHz CL16 lagt inn ^^

Gratulerer!

Ser fram til å få resultater, blir sur om du får en god overklokker.  :tease:

 

 

Bare å forberede seg på å bli sur! Haha. Satser på å bli fornøyd, hvis ikke har jeg jo alltids åpent kjøp/angrerett :)

Lenke til kommentar

 

Kunne ikke vente lenger. Bestilling på i7 7700K, Asus ROG Strix Z270F og Corsair Vengeance 3200MHz CL16 lagt inn ^^

Det der er bare dårlig gjort!!  :p

 

Har hatt akkurat det samme (+ litt ekstra) liggende i handlekurven min siden litt før jul.

Er fortsatt litt i tvil om jeg skal vente på AMD. 

 

 

Tja, åpent kjøp? :)

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Hvor mye cpu kraft går det til:

 

i 8k?

 

Da det tar over 40% cpu av en i7 3930k.

Så det bør være merkbart også for i7 7700k.

 

 

Hehe, den knela min 2600K @ 4500 Mhz iallefall. Godt over 80% CPU bruk og hakking her og der. Med min 5960X @ 4200 var det helt smooth, som ventet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja holder med 500 mbit, overrasket hvis i7 7700k gjør rent bord der.

Tror heller AMD Zen eller 5960x er foretrekket til slike ting.

 

Vet noen om R9 280x (HD 7970 GHz edition) er bedre til slike 8k filmer en GTX titan?

Da jeg er litt usikker på om det cpu eller skjermkort som gjør avspillingen av 8k til å bli bildeshow?

Eller dårligere drivere.

 

Eventuelt om AMD skjermkort kun skaler til 8k da det er lite forskjell på bildekvaliteten ennå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye cpu kraft går det til:

 

i 8k?

 

Da det tar over 40% cpu av en i7 3930k.

Så det bør være merkbart også for i7 7700k.

 

 

Hehe, den knela min 2600K @ 4500 Mhz iallefall. Godt over 80% CPU bruk og hakking her og der. Med min 5960X @ 4200 var det helt smooth, som ventet.

 

 

Bruker du ikke GPU-akselerasjon da?

 

Hvis du gjør det skal GPUen ta seg av mesteparten, og det uten problemer.

 

4K med 100mbps bitrate krever ca 10% CPU-kraft av min AMD A10-7850K som står i kino PCen min.

Det er GTX 1060-en jeg har i samme maskin som tar seg av nesten all regnekraft.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Bruker du ikke GPU-akselerasjon da?

 

Jo, den er på. Kan hende det ikke fungerer skikkelig under Linux med Chrome der ellerno.  Jeg testa videoen nå på min 6600K @ 4500 i HTPC'n, og der funka det bedre iallefall. Men CPU gjorde jobben der også, og dette var nå i Windows også. Vet ikke hva dette skyldes jeg. Uansett er dette helt off topic :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...