Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil, øyet vårt fungerer ikke på samme måte, så den der 300 fps greia kan du sikkert avinstallere fra tankene dine =)

 

Tror nok de fleste er klar over at netthinnen i øyet vårt ikke fungerer som en digital bildebrikke.

 

Det er heller ikke det jeg påstår. Jeg sier at øyet vårt kan oppdage/se forskjeller på bildefrekvenser opp mot 300 bilder pr sekund. Når det går over dette kan vi ikke lenger se forskjell uansett hvor høy frekvensen hadde vært.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Må du koble ut alt annet av USB hver gang du vil inn i bios?
 

Har koblet til et p2 tastur nå, funket fett.

 

Temperaturen er ikke så hoppegal. 75-69-72-75 ved 1.392V og 5GHZ, dette er ved stresstesting. (Folding@Nacl)

 

EDIT: Tester nå med 1.360V og 5000/4500 på core/cache samt minnet på 3000 15-17-17-1T. Temperaturforskjellen er kun et par grader.

 

EDIT2: Tester nå ved 1.312V og 5000mhz. Har kun kjørt i et minutt, men kan jo tyde på at denne er meget god. Temp er 69-63-66-68'C.

 

EDIT3: 1.312V var litt lite, ble ingen bluescreen, men restart av seg selv. Klokker minnet, core og cache samtidig, må kanskje ta et steg om gangen. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Wohoo! Spennende :) :)

 

Virker som om du har vært heldig med ditt eksemplar  :)

Hva klarer du med din CPU?

 

 

 

Jeg har 4790K. Klarer fint å boote og surfe på [email protected], men får den kun 100% stabil på [email protected] merkelig nok.

Forsøkte 1.4v også men gjorde ingen forandring, får den ikke stabil selv på 4.8GHz heller.

 

Temperaturen lå på rundt 80-85C på 1.4v med vannkjøling.

 

Har deliddet, fikk 5 grader bedre temps så jeg tror mitt eksemplar hadde god kjølepasta men er varm av natur.

 

Neste gang handler jeg fra SiliconLottery, og da noe som klarer 5.2GHz eller mer. Lite forskjell, men du vet... Bragging rights ;)

 

Inntil da så har 4790K-en det greit på 4.7GHz og 75C (bench) :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Stemmer, men ikke dårlig. I ditt tilfelle er du nok holdt tilbake av temperatur. Går du nærme 80'C så får du ikke dert stabilt uansett hva du gjør - min erfaring ihvertfall..

 

Vurderer om det er verdt å delide.. 

 

5000/4600 med 1.328V så er tempen 71-65-68-70'C. 

 

Siden jeg ikke fikk bluescreen så er jeg usikker på om krasjen var minne-relatert, så skrudde minnet tilbake til stock XMP, og cache ned til 4600.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Stemmer, men ikke dårlig. I ditt tilfelle er du nok holdt tilbake av temperatur. Går du nærme 80'C så får du ikke dert stabilt uansett hva du gjør - min erfaring ihvertfall..

 

Vurderer om det er verdt å delide.. 

 

5000/4600 med 1.328V så er tempen 71-65-68-70'C. 

 

Siden jeg ikke fikk bluescreen så er jeg usikker på om krasjen var minne-relatert, så skrudde minnet tilbake til stock XMP, og cache ned til 4600.

 

Delid! Finnes ingen grunn i hele universet til å kjøre på varmere temperaturer enn det man potensielt kan kjøre på ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Stemmer, men ikke dårlig. I ditt tilfelle er du nok holdt tilbake av temperatur. Går du nærme 80'C så får du ikke dert stabilt uansett hva du gjør - min erfaring ihvertfall..

 

Vurderer om det er verdt å delide..

 

5000/4600 med 1.328V så er tempen 71-65-68-70'C.

 

Siden jeg ikke fikk bluescreen så er jeg usikker på om krasjen var minne-relatert, så skrudde minnet tilbake til stock XMP, og cache ned til 4600.

Klarer den cb15, så er den nesten stabil nok. Mere krevende enn folding.

Lenke til kommentar

 

Stemmer, men ikke dårlig. I ditt tilfelle er du nok holdt tilbake av temperatur. Går du nærme 80'C så får du ikke dert stabilt uansett hva du gjør - min erfaring ihvertfall..

 

Vurderer om det er verdt å delide..

 

5000/4600 med 1.328V så er tempen 71-65-68-70'C.

 

Siden jeg ikke fikk bluescreen så er jeg usikker på om krasjen var minne-relatert, så skrudde minnet tilbake til stock XMP, og cache ned til 4600.

Klarer den cb15, så er den nesten stabil nok. Mere krevende enn folding.

 

Skal testes nu. :-)

 

EDIT. Svarte også... Den klarte å kjøre igjennom 5 runder uten problemer, krasjet aldri, men poengsummen var alltid 1099... Mangler et hersens poeng for å slå 1100 med en firekjernes! :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Her er gamle 6700K på 4825/4627mhz 1.456V til sammenligning. Dette var BF1 stabilt, men ikke mer.. :p

 

post-319721-0-17308700-1484662970_thumb.png

 

EDIT: Så, hva tjente jeg på å bytte/retunere CPU? Den kostet ca 100,- mer (3600 vs 3700) pluss 50,- i frakt, men til gjengjeld fikk jeg en CPU som (ser ut til) klarer 5000 stabilt på samme spenning som 4600 var semi-stabil. Verdt de 150 kronene? Lett.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...