Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problemer her med varme på min 7700k med custom loop.

Kom over denne igår 

http://www.hardocp.com/article/2017/01/19/intel_kaby_lake_i77700k_cpu_delid_relid_results

Replacing our Kaby Lake TIM resulted in a 25.28% decrease in package temperature under a full load for an hour. I am using a Koolance triple radiator and model 360 Koolance water block.

 

Litt usikker på om jeg skal gjøre det eller ikke :)

Lenke til kommentar

Var litt skeptisk til temperaturen på 7700k. Package ser ut til å nå 60 grader, og cores 47-51 under load. Dette er uten oc, men det ser ut til å være noenlunde normalt. Ingen forskjell om viftene kjører 900 eller 1400 rpm, men det har nok med at loopen er litt overkill nå.

Lenke til kommentar

Har nå hatt 7700k'n liggandes i esken i 3 uker i påvente av kjøler, som blei utsatt X antall ganger inn på lager.

Men idag fikk jeg endelig hivi sammen delene, og er forholdsvis fornøyd.

Ligger på 5,2GHz @ 1,34V og stabilt i de testen jeg har kjørt hittils, dog noe høye temperaturer.

 

Dog litt skuffa over at maskin ikke vil poste med 3600MHz på minne, men det er vel noen justeringer igjen enda.

 

Asus Maximus IX Formula

i7 7700K

16GB G.Skill Trident.Z 3600 C16

NZXT X52

post-249718-0-13184900-1485466320_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligger på 5,2GHz @ 1,34V og stabilt i de testen jeg har kjørt hittils, dog noe høye temperaturer.

 

Enig at de temperaturene er litt drøye for en Cinebench run. Hadde det vært AIDA64 stresstest temps så.

Hva med å sette den ned til 5000 Mhz og litt levere volt?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Har nå hatt 7700k'n liggandes i esken i 3 uker i påvente av kjøler, som blei utsatt X antall ganger inn på lager.

Men idag fikk jeg endelig hivi sammen delene, og er forholdsvis fornøyd.

Ligger på 5,2GHz @ 1,34V og stabilt i de testen jeg har kjørt hittils, dog noe høye temperaturer.

 

Dog litt skuffa over at maskin ikke vil poste med 3600MHz på minne, men det er vel noen justeringer igjen enda.

 

Asus Maximus IX Formula

i7 7700K

16GB G.Skill Trident.Z 3600 C16

NZXT X52

 

Bra jobba :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...