Gå til innhold

Kaby Lake i7-7700K, i5-7600K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Edge støtter 8K i hardware ihvertfall, med [email protected] og GTX1070 fikk jeg 2-5% i 8K. Chrome brukte 30-70% ettersom hvor jeg var i videoen, men holdt seg mest mellom 40 og 50%.

 

edit:

Testet IE11 på skøy, den lå på 3% i 4K, den likte ikke 8K, CPU lå på rundt 20%, men videoen fikk feil farger, artifacts o.s.v :)

Endret av FBEN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg må delide for å ha 5000 som 24/7.

 

Kjørt nå med 4700 på rett under 1.200V, men spørs om 300mhz er verdt de ekstra 150-190mv.

 

 

Hvorfor gidder du å bry deg om dette?

 

Er ikke ytelse viktigere enn de 3 kronene du sparer pr år på strømregningen? :p

 

En kompis av meg har kjørt 6700K på 1.45v siden dagen han fikk den da den kom på markedet.

Dette var nødvendig for å oppnå 4.5GHz (elendig eksemplar), men den funker som bare det enda. Blir hverken særlig varm og den holder seg 100% stabil (kan folde, blir da ca 77C).

 

Legg fra deg watt-syndromet med en gang og gled deg heller over at du har fått et fantastisk eksemplar.

Den blir jo ikke varm en gang når du kjører 5GHz stabilt. Og slutt med undervolting av skjermkortet, du får ingenting ut av det annet enn en fetish i hjernen som du føler blir oppfylt ;)

 

Den eneste situasjonen jeg kunne forsvart nedklokking eller undervolting på er om temperaturene hadde vært veldig høye, 85-90C, men da er det noe annet som er galt uansett.

Pascal er jo laget for å kjøre på 92C men jeg tipper 70C er makstempen du oppnår ved veldig stille vifteprofil om du har et gjennomsnittlig kort. Og da finnes det ingen grunn til å undervolte, med mindre du har en 300W psu  :dribble:

 

Skulle du noen gang oppleve elektromigrasjon slik at CPU begynner å bli ustabil på 5GHz etter 2-3 år, så er det bare å sette ned hastigheten til det du ønsker å kjøre på nå (som tilfredsstiller fetishen din) så er problemet løst uansett :)

 

Personlig så kjører jeg 1.36v for å få min 4790K stabil på 4.7GHz. Jeg kunne kjørt 1.25v på 4500MHz, men hva er vitsen med det? Tregere hastighet for noe som jeg uansett aldri merker på strømregningen.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg må delide for å ha 5000 som 24/7.

 

Kjørt nå med 4700 på rett under 1.200V, men spørs om 300mhz er verdt de ekstra 150-190mv.

 

Så klart er det verdt det. 

Spiller ingen rolle om CPU er 4.5 eller 5ghz i praksis, men alt handler om hva vi føler er bra og hva vi blir fornøyd med. 

Alle her på forumet som har handlet 7700k vil ha en CPU som kjører 5ghz stabilt, og du som har muligheten må bare kjøre på! 

 

Fornuften din vil aldri smake så godt som lysten! 

Dessuten har du veldig lave spenninger uansett. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å ha 5Ghz som mål 24/7. Det er jo bare å lage en OC profil i bios og bruke den, når det er bruk for det.

 

 

Ehh hæ? Du forstår altså ikke poenget med å ha en rask PC 24/7?

Er jammen glad du ikke er sjefsingeniør for Intel, for da hadde vel 7700K vært som en gammel i7-920 i ytelse   :green:

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Ser ikke poenget med å ha 5Ghz som mål 24/7. Det er jo bare å lage en OC profil i bios og bruke den, når det er bruk for det.

 

 

Ehh hæ? Du forstår altså ikke poenget med å ha en rask PC 24/7?

Er jammen glad du ikke er sjefsingeniør for Intel, for da hadde vel 7700K vært som en gammel i7-920 i ytelse   :green:

 

 

Trenger ikke en 5Ghz for å lese noe på vg.no... Alt til sitt bruk. Gjelder å ikke ta helt av vet du :)

 

Dette har jo CT bevist før. Først heftig OC for deretter å "underklokke". CT går også på skole etter det siste jeg hørte. La oss si at han er borte 6-7 timer om dagen. Så skal han sove i løpet av natten? Er ikke mange timene igjen av døgnet da ser du. Så hvis maskinen står på 24/7 så er det lite poeng i at den kjører konstant på 5Ghz?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Hele min maskin er under vann, altså custom loop. Skjermkort bikker sjeldent over 39-40'C. Men CPU trenger en delid  for å ikke være på 75'C som max-temp under heftig spilling/stresstest. (På 5000 1.344/1.376V)

 

CPU temp ved stresstest (realbench) er samme som i BF1

 

EDIT: Har en AX1500I, så PSU burde ikke være et problem.  :ph34r:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...