Gå til innhold

Sjefsdesigneren mener formen på Ampera-E er «katastrofal». Slik jobbet de med å gjøre den mer aerodynamisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget.

Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg.

Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3?

 

Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre.

 

Tror ikke Bolt kommer til å gjøre det så bra i USA. Den er rett og slett for liten + at den er en kombi. For å sitere Skee-lo: "...So far, I got this hatchback. And everywhere I go, yo, I gets laughed at..."

Lenke til kommentar
 

Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre.

 

 

Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. 

 

Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. 

Lenke til kommentar

 

Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre.

 

 

Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. 

 

Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. 

 

Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bilen er kileformet og lav, noe Norris altså beskriver som katastrofalt rent aerodynamisk.

 

Hm, for meg høres dette ut som det optimale utgangspunktet, omtrent som en Lamborghini-sportsbil. Og så, etter seks prototyper, har de endt opp med en høy og relativt kort bil, som etter alle solemerker burde være adskillig verre aerodynamisk sett. Her er det noe som ikke stemmer. Kanskje det skjedde noe i oversettingen fra den utenlandske originalartikkelen?

Lenke til kommentar

 

 

Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre.

 

 

Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. 

 

Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. 

 

Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin.

 

 

Aha, der missforsto jeg deg. Altså jeg trodde du mente hatchback/flat bak. Men ja jeg er enig, det ser jo veldig bra ut med dette glasset, men bedre slik Model S er laget. 

Lenke til kommentar

Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er.

 

GM (Chevrolet) startet produksjon av EV1 (eksperimentbil) i 1996, Volt i 2010. Bolt kommer i 2016 og er en revolusjonerende bil tatt i betraktning pris, rekkevidde og størrelse. Hva er så halvveis med denne forhistorien og det nye produktet? Nøkternt vurdert så må GM sies å være en kreativ og dyktig pioner mht elbiler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er.

 

GM (Chevrolet) startet produksjon av EV1 (eksperimentbil) i 1996, Volt i 2010. Bolt kommer i 2016 og er en revolusjonerende bil tatt i betraktning pris, rekkevidde og størrelse. Hva er så halvveis med denne forhistorien og det nye produktet? Nøkternt vurdert så må GM sies å være en kreativ og dyktig pioner mht elbiler.

Ikke første gang han påstår noe slikt. Noen er bare sjalu av natur...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget.

Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg.

Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3?

 

 

Den har du i håndveska..

 

Spøk til side, modellutvalget er fortsatt ganske stusselig og dine behov skal ikke være veldig 'spesielle' før elbilen faller utenfor. Heldigvis går ting går fremover, bilfabrikantene står nærmest i kø med nye elbiler, som alle er her 'snart'.. For min egen del klarer jeg ikke helt bestemme meg for om jeg gleder meg mest til 'unveil part 2' for Tesla Model 3 eller Paris Motor Show i oktober. Jeg har trua på mange spennende elbil-nyheter ved begge anledningene. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre.

 

 

Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. 

 

Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. 

 

Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin.

 

Altså en hatchback for alle som ikke jobber i reklamebransjen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...