Gå til innhold

Er ei full jente ansvarlig for sine seksuelle handlinger?


Anbefalte innlegg

Ei jente som bare "angrer seg" dagen derpå oppfører seg heller ikke slik. I så fall ville hun skammet seg, og sneket seg hjem, løyet, holdt kjeft og håpet på at foreldrene aldri ville finne ut hva hun har drevet på med. Walk of shame. Det SISTE hun ville gjort er å fortelle det til mamma!!!

 

Ja, du kjenner kvinner godt, du. Når hun kan legge skylden på mannen, er det jo ikke noe å skamme seg over. Derfor er det så mange falske voldtektsanklager.

 

Det er trist å tenke på alle som har sonet straff for en voldtekt som aldri fant sted, i tillegg utstøtt fra samfunnet og brennmerket for  livet. Noen av dem endte i selvmordstatistikken, høyt elsket av sine nå faderløse barn. I dag er vi så heldige at alle går rundt med en lyd- og videoopptaker som kan dokumentere eventuell uskyld. Det skulle aldri vært nødvendig i en rettsstat, men det er det for menn, dessverre. Her er noen eksempler på hva dine medsøstre er i stand til:

 

- Kvinne i 20-årene dømt for falsk voldtektsanklage etter lydopptak. Mannen var tidligere frikjent for voldtekt, og hadde gjort det til vane å ta lydopptak når han traff ukjente kvinner. Når politiet spilte av det 91 minutter lange opptaket, ble det klart at anmeldelsen var falsk. Saken mot mannen ble henlagt, isteden ble kvinnen siktet og dømt for falsk forklaring, samt forsøk på grovt bedrageri ettersom hun krevde voldsoffererstatning på falsk grunnlag. Uten lydopptaket hadde saken vært relativt enkel: En mann, tidligere siktet for voldtekt. Klart han er skyldig. Gikk fri forrige gang, endelig fikk de has på ham.

 

Da kvinnen første gang fikk høre lydopptaket, fikk hun et psykisk sammenbrudd og havnet på sykehus.

 

- Kvinnen dømt for å ha anmeldt falsk gruppevoldtekt. Politiet fant chattelog på facebook hvor hun avtale gruppesex med en av de anmeldte mennene.

 

- Kvinne, 37, funnet skyldig i to falske voldtektsanmeldelser. Da DNA ikke stemte med den anmeldte mannen, endret hun forklaring og anmeldte den andre isteden. Begge var falske.

 

Ja, du kjenner kvinner godt, du ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen: Hadde en mann blitt med 3 damer på hytta frivillig, tatt narkotika frivillig, knullet damene frivillig, blitt knullet av damene frivillig;

hadde han blitt møtt med rungende latter og klapp på skulderen på politistasjonen når han kom med "voldtekt"-anmeldelsen sin...

 

Nei, det hadde han ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud.

Jeg har lest dommen i detalj. (Ja, jeg er også jente).

 

Ærlig talt da gutter: Dette var et fylle-narko-slag av verste slag. Og dere må da forstå at ingen jenter er sammensatt sånn som dette?

 

 

Jeg skjønner hva du mener, men samtidig så prøver jeg å være forsiktig med denne type argumentasjon, er det ikke nettopp det som er litt av problemet med hvordan voldtektssaker behandles, man har en slags forestilling om hvordan menn og kvinner "skal være", og dette gjør at folk behandles dårlig om de er utenfor normen?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud.

Jeg har lest dommen i detalj. (Ja, jeg er også jente).

 

Ærlig talt da gutter: Dette var et fylle-narko-slag av verste slag. Og dere må da forstå at ingen jenter er sammensatt sånn som dette?

Jeg får litt inntrykket av at du memer at kvinner ikke liker sex og dop, og at dette er forbeholdt menn?

Lenke til kommentar

Så du mener det bare er én i denne tråden som har samme oppfatning som to høyere rettsinstanser i Norge, som har studert alle bevis inngående, inkludert bildebevis som ikke er tilgjengelig for andre?

 

Trist, i så fall.

 

Å si noe om personlig overbevisning er veldig annerledes enn å si noe om en rettslig dom. 

Lenke til kommentar

Ærlig talt da gutter: Dette var et fylle-narko-slag av verste slag. Og dere må da forstå at ingen jenter er sammensatt sånn som dette?

Ingen?

Hva mener du om det jeg opplevde da? (ikke annet enn alkohol så vidt jeg vet, men har erfaring med at jenter/damer også ruser seg på annet og ikke akkurat er motvillig, for å si det slik. Kan du kanskje svare på spørsmålet jeg stilte?

Gjengir det her:

Har selv sagt nei til å knulle ei som jeg syntes var ALT for ruset. Hun duppet av, spydde, klarte nesten ikke å gå og fortsatte å drikke. Halvtime etterpå kom hun til meg og begynte å klenge(klarte jo ikke å snakke, så bablet/snøvlet) - vi havnet i senga noe senere, men jeg sa ifra at vi skulle sove. Noe som ikke falt i god jord.

 

Det er vel ikke om hun ER ute av stand til å gjøre motstand, men om man oppfatter det slik og burde forstå det - som vel er saken ...

Hun jeg snakker om var snydens full. Hadde jeg tatt henne (jeg var god og full selv btw), så kunne jeg bli tatt for voldtekt hvis hun hadde anmeldt?

 

Tilleggspørsmål til deg;  Syns du jeg skulle gjort som hun ville? Har det i så fall vært feil/lovbrudd?

Lenke til kommentar

 

Så du mener det bare er én i denne tråden som har samme oppfatning som to høyere rettsinstanser i Norge, som har studert alle bevis inngående, inkludert bildebevis som ikke er tilgjengelig for andre?

 

Trist, i så fall.

Å si noe om personlig overbevisning er veldig annerledes enn å si noe om en rettslig dom.

 

Nå rører du fælt. Vis meg hvem som ut fra personlig overbevisning, argumenter for uskyld.

 

Derimot kan jeg vise deg tusenvis som har gått i tog, basert på personlig overbevisning, uten å ha lest dommen, uten å vite noe om hendelsesforløpet.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

Ærlig talt da gutter: Dette var et fylle-narko-slag av verste slag. Og dere må da forstå at ingen jenter er sammensatt sånn som dette?

Ingen?

Hva mener du om det jeg opplevde da? (ikke annet enn alkohol så vidt jeg vet, men har erfaring med at jenter/damer også ruser seg på annet og ikke akkurat er motvillig, for å si det slik. Kan du kanskje svare på spørsmålet jeg stilte?

Gjengir det her:

Har selv sagt nei til å knulle ei som jeg syntes var ALT for ruset. Hun duppet av, spydde, klarte nesten ikke å gå og fortsatte å drikke. Halvtime etterpå kom hun til meg og begynte å klenge(klarte jo ikke å snakke, så bablet/snøvlet) - vi havnet i senga noe senere, men jeg sa ifra at vi skulle sove. Noe som ikke falt i god jord.

 

Det er vel ikke om hun ER ute av stand til å gjøre motstand, men om man oppfatter det slik og burde forstå det - som vel er saken ...

Hun jeg snakker om var snydens full. Hadde jeg tatt henne (jeg var god og full selv btw), så kunne jeg bli tatt for voldtekt hvis hun hadde anmeldt?

 

Tilleggspørsmål til deg;  Syns du jeg skulle gjort som hun ville? Har det i så fall vært feil/lovbrudd?

 

Selvfølgelig skulle du ikke ligge med henne. Jeg forstår ikke hvordan dette engang er et spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siri vil du prøve MDMA med meg en kveld? :) Vil prøve det men tør ikke alene. Vi kan leke tag hele natten gjennom, prate om livets mysterier og bare kjenne på følelsen av å være der og da under stjernene.

 

Om du angrer deg noen dagen senere, etter å vært villig til det ene og det andre, og hadde anmeldt meg til politiet, ville det i så fall vært en voldtekt siden vi begge hadde vært påvirket av stoffet for så å valgt å ha samleie sammen?

Sånn siden jeg var dopet og var gutt, og du var dopet og var jente, så er det mitt ansvar som gutt å passe på oss begge?

 

Retten kan ikke utelukke at dette i grunn er hendelsesforløpet i denne saken og er redd for å dømme og sverte uskyldige mennesker som overgripere og voldtektsmenn.

Har disse guttene faktisk gjort det jenta påstår så håper jeg så klart dette vil bli bevist asap, følelsen jenta må ha nå i dag om det er tilfellet må være helt jævlig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skulle du ikke ligge med henne. Jeg forstår ikke hvordan dette engang er et spørsmål.

Du vet hvordan jenter/kvinner blir når de ikke får viljen sin?

Ja, hun var ikke blid ...

 

Det som hører med i historien er at hun snakket til meg om denne episoden senere en helg når vi bare var lett brisen. Hun var fortsatt ikke blid på meg og ville vite grunnen til at jeg hadde avvist henne. (var hun ikke pen nok, likte jeg henne ikke osv ...)

Hun var ei jeg så og si bare møtte via felles kjente og da som oftest når det var fest.

 

Mener du det samme også hvis en mann/gutt er så full? - Selv vært pære full endel ganger og blitt 'utnyttet'. Slik er endel damer, hvis du ikke vet det. Har dog aldri falt meg inn å anmelde. Egentlig burde man vel føle seg brukt, men jeg driter egentlig i det. Vet om mange menn/gutter som har knullet snydens fulle med damer som har vært brisen/litt full. Der er det aldri snakk overgrep - merksnodig nok. Ja, pr def er det overgrep på lik linje med damer, men det er de færreste(ingen?) av mennene som anmelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du angrer deg noen dagen senere, etter å vært villig til det ene og det andre, og hadde anmeldt meg til politiet, ville det i så fall vært en voldtekt siden vi begge hadde vært påvirket av stoffet for så å valgt å ha samleie sammen?

Nei. Det er ikke automatisk voldtekt å ligge med folk som er ruset. Dette vet du, vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som vanlig når hylekoret har lagt seg, får nå de nøkternes stemmer spalteplass. Elin Ørjasæter skriver at Det er på tide å gjenreise forskjellen på fyllerør og voldtekt.

 

Ulrikke Holmøy, kvinne og feminist, skriver: Jeg er helt enig i at jenter skal kunne dra på nach med fremmede menn, og fortsatt være trygge. Det er bare så sabla naivt.

 

Det handler altså om at kvinner må ta ansvar for egen sikkerhet. Som jeg har påpekt, så vil feministene gjerne ha ansvar for seg selv der det går bra, men skyve ansvaret på andre der det går dårlig. Forresten er det en alminnelig, menneskelig tendens, forskjellen er at det er en svakhet hos oss andre, mens feministene mener det er slik det bør være. Menn bør altså ta ansvaret der kvinner feiler. Det er ikke greit når ansvar innebærer å ta straff og gjøre opp regninger for andre.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Som vanlig når hylekoret har lagt seg, får nå de nøkternes stemmer spalteplass. Elin Ørjasæter skriver at Det er på tide å gjenreise forskjellen på fyllerør og voldtekt.

 

 

Jeg leste den der og synes den var god. -Problemet gjennom hele tråden er jo at du argumenterer imot deg selv, og legger til grunn fakta i denne spesifikke saken som ikke er kjent, noe som ikke akkurat understøtter troverdigheten til antagelsene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet gjennom hele tråden er jo at du argumenterer imot deg selv, og legger til grunn fakta i denne spesifikke saken som ikke er kjent,

Tullprat. Jeg har kun lagt til grunn sakens faktum som beskrevet i dommen. Det er tvert imot hylekoret som agerer som om jenta ble dopet ned. Det er altså i strid med det som er dokumentert i retten.

Lenke til kommentar

Note to self:

- Ikke drikk deg hinsides full med menn du knapt kjenner

- Ikke ta narkotiske stoffer som du ikke har erfaring med fra tidligere

- Ikke under noen som helst omstendigheter innta narkotiske stoffer etter du har drukket alkohol sammen med menn du møtte samme natt 

- For å være helt sikker, ikke drikk i det hele tatt og unngå for all del kontakt med menn i beruset tilstand 

 

En full jente er ansvarlig for sine handlinger. Hvem skal ellers stå til ansvar? Alkoholen? Vell, hun inntar alkoholen. Dermed har hun ansvaret. Hun bestemmer over sin kropp og hva som skal inn. Hun velger å peise på med alkohol og velger også å takke ja til tilbudet om narkotika. Jeg skumleste gjennom dommen og ser jo at mye peker i begge retninger. På en side ble hun voldtatt, på en annen side ikke. Frøkna sliter nevneverdig med helsen etter det som skjedde og jeg føler sympati for henne, for det kan faen ikke være lett. Jeg føler derimot også sympati for de tre mennene som ble anmeldt med tanke på samfunnets reaksjon, spesielt etter at navnene deres ble offentliggjort. Slik jeg leser det virker det ikke som om de husker så mye av hendelsen selv, det er detaljer og glimter men det blir ikke sammensatt til et helt bilde på en måte. 

 

Kvinner skriker av full hals og klikker i vinkel når noen påpeker at det er viktig at man passer på seg selv. De klassiske eksemplene er; ikke gå alene på kvelden i "farlige" strøk, vær sammen med venninner når dere går ut og ikke drikk deg for full. Helt innenfor og det burde være selvsagt. Man må jo passe på seg selv, men det hender at man havner i situasjoner, ufrivillig, som man ikke helt vet hvordan man skal komme seg ut av. Jeg kan se for meg situasjonen, hun blir overbevist om at MDMA er kjempegreier, inntar stoffet, ser de lure smilene på karene og innser at hun har gjort noe jævla dumt. Rusen kicker inn og vettet forsvinner hen. Så skjer ting som ikke skulle skjedd, ting som er helt utenfor hennes kontroll. Under påvirkningen av rusen kan hun ha ønsket å avsluttet det som foregikk, men hadde ikke sjanse til å forsvare seg på grunn av at hun var så beruset som hun var. Misunner virkelig ikke den angsten og panikken hun må ha kjent på dagen derpå. 

 

Hun skulle ikke ha drukket seg full og hun skulle ikke ha tatt imot stoffet. Men den som ga henne stoffet skulle ikke ha løyet om dosen og gitt henne en høyere dose enn det han sa det var og han skulle heller ikke tilbudt henne det i den tilstanden hun var i. I utgangspunktet burde ikke de inntatt stoffet i det hele tatt ettersom det er ulovlig. De skulle ikke ditt og de skulle ikke datt, hun skulle ikke datt og hun skulle ikke ditt. Men skaden er skjedd. 

Lenke til kommentar

 

Nei, hun er et offer fordi de hadde sex med henne mot hennes vilje.

 

Hvor er bevisene på det?

 

Uttalelser fra de siktede, fornærmede selv, måling av stoffer i fornærmedes kropp, uttalelser fra sakkyndige på både narkotiske stoffer og psykologiske reaksjoner, osv. Alt dette viser at hun ikke var i en tilstand der hun kunne samtykke. Hun var juridisk sett bevisstløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg har gjort meg opp en mening i denne saken. Jenta hadde tatt en enorm dose og var ute av stand til å samtykke. Guttene burde visst dette, dvs. de ville burde forstått dette dersom de var edru. Og siden de skal dømmes som edru så er de skyldige.

 

Retten har likevel erklært dem som uskyldige, og det er dette vi må forholde oss til. All lynsjing fordømmes på det sterkeste.

Du går ut ifra at hun var "enormt" ruset på tidspunktet dette skjedde. Det er ikke becmvist, alt er indisier. Det blir som å dømme noen for fyllekjøring fordi de drakk seg dritings når de kom hjem.

 

Hun er observert sanseløst ruset mellom de to "bolkene" med sex, av et edru, uavhengig vitne. En taxisjåfør. Vitneutsagnet hans støttes av forklaringer fra de siktede og fornærmede, samt prøver av russtoffer i fornærmedes kropp.

 

Det blir ikke som å dømme noen for fyllekjøring fordi de drakk etter kjøringen nei.

 

Mindretallet betviler vel heller ikke at fornærmede var hinsides ruset. Det de betviler er om de siktede skjønte at hun var bevisstløs.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...