Gå til innhold

Er ei full jente ansvarlig for sine seksuelle handlinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hun var jo påvirket. Om du er ute av stand til å motsette deg seksuell omgang, så er det voldtekt å ha sex med deg, uansett hva som er grunnen til at du er ute av stand til å motsette deg.

Man må nesten være litt til stedet for å suge og sende meldinger på mobil, skulle jeg tro. Hvis man klarer det, hvordan klarer man da ikke å si ett enkelt nei?

 

 

Veldig godt spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Så da er det altså sant at dette var voldtekt, siden flertallet mener det?

Det kommer an på hva du legger i at "det var voldtekt", men faktumbeskrivelsen du siterer og mener er feil er korrekt.

Så siden mindretallet tier om faktabeskrivelsen, så samtykker den også til den? Er ikke det dobbeltmoralskt i en voldektssak? At anklager tiet betyr jo ikke at det er samtykke.

 

Forøvrig mener jeg ikke noe annet om beskrivelsen fra anklager enn at den kan både være riktig og feil. Det jeg mener er feil er å basere seg utelukkende på at den er riktig.

Lenke til kommentar

 

Hva er det egentlig du vil fram til her? Semantikk?

 

Denne saken viser hva dommere kom fram til i denne saken, jeg diskuterer mer overordnet, her har du såvidt jeg har fått med meg sagt at er dobbel voldtekt i den situasjonen jeg skisserer, mener du det er tilfellet?

 

AtW

Nei, absolutt ikke semantikk. At to fulle mennesker har sex hele skjer hele tiden. At to personer som er ute av stand til å samtykke har sex med hverandre skjer mye sjeldnere. Så, når du beskriver sistnevnte situasjon som førstnevnte, så fremstiller du det som om det er noe som skjer mye oftere enn det gjør.

 

Ja, dobbel voldtekt.

 

 

Ærlig talt, når jeg skriver "... om det automatisk er ulovlig å ha sex med noen som er ute av stand til å samtykke, så er det mange lovbrudd her til lands når to folk som er sørpe fulle går til sengs.", så synes jeg det kommer ganske soleklart fram fra konteksten hva som menes med "sørpe full", jeg skriver rett ut at det menes som at man er ute av stand til å samtykke. Jeg synes ikke du argumenterer spesielt redelig her.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, når jeg skriver "... om det automatisk er ulovlig å ha sex med noen som er ute av stand til å samtykke, så er det mange lovbrudd her til lands når to folk som er sørpe fulle går til sengs.", så synes jeg det kommer ganske soleklart fram fra konteksten hva som menes med "sørpe full", jeg skriver rett ut at det menes som at man er ute av stand til å samtykke. Jeg synes ikke du argumenterer spesielt redelig her.

Mtp. hvordan voldtektsdiskusjoner på internett ofte går, så prøver jeg å være så utvetydig som overhodet mulig. Jeg synes ikke innlegget ditt var like klart som hva du synes, men det er godt mulig jeg var for vanskelig.

Lenke til kommentar

...kan man godt stille saken som om det var hun som utnyttet dem i en svekket tilstand...

 

Fantastisk godt poeng!

 

Hvorfor går ingen i tog for de tre mennene som er blitt sugd i ruset, og dermed forsvarsløs, tilstand???

 

De er i tillegg frikjent i domstolens nest høyeste nivå for egen skyld i saken, så her må politiet gjøre det opplagte og tiltale henne:

 

Hun har jo gjort NØYAKTIG det samme som mennene ble tiltalt for!

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har muligheten til å avstå fra å voldta. Da kan de spørre seg seg selv. "Vil jeg voldta og miste penisen eller vil jeg la være å voldta og beholde den?" Dobbel straff for falsk anklage.

 

Så var det dette at det forekommer justismord da, trenger vel kanskje ikke å gå lenger enn saken her for å få bekreftet akkurat det. Blir vanskelig å reversere dette kirurgiske inngrepet selv om man tilslutt beviser sin uskyld formoder jeg....

Lenke til kommentar

Politi, domstol, og kvinnebevegelsen mener alle at det er mennene som knuller, og kvinnen som 'blir knullet'.

 

Derfor antas alltid alltid kvinnen å være passiv (selv om bildebevis viser lapdancing og blowjobs), og mannen blir kriminalisert etter noe han var helt sikker på var ønsket fra hennes side, hvis hun plutselig får et motiv for å si at dette var overgrep.

 

Slik kan det ikke være: Da gir man 50% av befolkningen en makt over den andre halvdelen, der kvinner kan sende menn i fengsel når som helst det passer dem.

 

EDIT: Skulle likt å se hvor langt jeg kom hvis jeg (mann) våknet etter en onenight stand og anmeldte kvinnen for overgrep fordi jeg hadde vært dritings og havnet hjemme hos henne...

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Skulle likt å se hvor langt jeg kom hvis jeg (mann) våknet etter en onenight stand og anmeldte kvinnen for overgrep fordi jeg hadde vært dritings og havnet hjemme hos henne...

Vel. Ta med at du hadde tatt en enorm dose ecstasy, og fått i deg litt av hvert annet. Ta med at du måtte bli båret hjem. Tre kvinner, ikke én. Ta så med at det ikke ble dom ...

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke glemme at de er dømt til å betale erstatning til jenta, så noen fullstendig renvaskelse er ikke dommen...

 

Joda, de er fullstendig renvasket i straffesaken.

 

Sivile krav er dessverre mye lettere å få gjennom.

 

Sånn sett skal du ikke se bort i fra at de tre mennene kunne også fått erstatning av henne, fordi de var også ruset og ute av stand til å si nei, og hun utførte blowjobs på dem mot dere vilje. (De visste bare ikke at de ikke ville det før nå... Da var de ruset og syntes det var gøy!)

Lenke til kommentar

 

Hadde situasjonen vært motsatt, og en mann møtt tre jenter som hadde festet i flere dager og hadde benyttet mdma, hasj og alkohol, og de så hadde hatt sex med ham, så hadde en anmeldelse ifra hans side aldri i verden ført frem.

 

Det stemmer. Det er ikke likhet for loven i Norge. 

 

 

Det er noe med dette at tre (3!) voksne menn har seg med en fjern og full yngre jente, syntes dere ikke? Og når disse tre eldre menn villig vekk gir bort masse dop til den yngre jenta uten erfaring med denslags, så var det bare for å være snille uten noen baktanker utover det liksom?

 

Later man som man er dummere enn man er kanskje, siden det er jo ingen tvil i verden hva som var målet med dette her. Mener man at dette er fair game og at de ikke hadde noen baktanker med det hele, så er man nok selv mer naiv enn denne jenta noengang var.

 

Når det er sagt så er det største problemet med denne saken den ekstreme biasen som finer sted i etterkant av rettsavgjørelsen og at enkelte fant det for godt å henge ut meddommere på sosiale medier med de konsekvenser slikt har i saker som skaper landsdekkende engasjement. Man skal som voksen mann forstå konsekvensene av en slik handling, og jeg syntes det er like uhørt at vedkommende som gjorde dette og som satt norske meddommeres sikkerhet i fare, skal slippe unna straff på samme måte som overgriperne her gjorde. På mange måter har han gjort noe langt mer alvorlig mot rettsikkerheten vår, enn omfanget av ugjerningen disse tre gjorde mot jenta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...