Gå til innhold

Nå kan du oppdatere til Windows 10 Anniversary Update


Anbefalte innlegg

 

Var på microsoft store i Usa for litt siden. Der snakket de om at anniversary update også skulle inneholde muligheten til å "lagre" windows 10 lisensen til sin microsoft account. Med andre ord, dersom man har en windows 10 lisens og bytter hovedkort, så kan man "hente" lisens fra microsoft profilen sin. Stemmer dette?

Ja det går, jeg fikk virus for noen mnd siden, også installerte jeg windows på nytt. Den var ikke aktivert før jeg logget inn på microsoft acc.

 

Han mener ikke å reinstallere windows. Det har vært enkelt å "overføre" lisensen ved formatering og reinstallering fra starten av. Men nå er det snakk om å bytte hovedkort (som mer eller mindre inneholder IDENTITETEN til maskina) og allikevel beholde windows-lisensen vha windows-kontoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte til Windows 10 men pc ble ufattelig treg. Sjekket Task Manager og der sto det at disk bruk var på 100%. prøvde ett dusin diverse løsninger jeg googlet meg til men ingenting hjalp. Prøvde så å Reinnstalere windows 10 men igjen disk bruk konstant på 100% og sirup fart på pc.

 

Hvorfor kan ingenting bare være enkelt? :p

 

Men noen andre som hadde samme problem som meg? og eventuelt hva gjorde dere?

 

Den gjør sikkert noen optimaliseringer ? Ikke uvanlig det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her åpnet jeg nettopp kalkulatoren i Win10 etter å ha oppdatert i går til AU.

 

I helvete hva er det utviklerne har tenkt med, er jo helt nettbrett kalkulator det der, som skal dekke store flater. Jeg vil ha den lille kalkulatoren tilbake. Må jeg ty til tredjeparts-kalkulator for å få en mindre kalkulator i Win10, jeg har ikke sett noen størrelsesjusteringsmulighet foreløpig !?

 

EDIT:

Ok, det var den andre kommentaren på få timer hvor jeg kanskje er litt småflau. Det går jo an å dra i sidene på kalkulatoren for å endre størrelsen. WTF !!

 

Kunne ikke utviklerteamet hos Microsoft tenkt på at default størrelse for kalkulator skulle ha vært mindre, ved lansering av Anniversary Update (AU) ! Istedet gir de slike som meg hjerte i halsen, huff.  :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Lagre lisensen på en Microsoft Account: vil en slik løsning være primært interessant for de som har retail-versjon? 

 

Ja, det er jo primært de som har lov (iflg.lisensen) til å flytte Windows fra maskin til maskin (så lenge de bare bruker den på en maskin av gangen). Men selv med en OEM-selvbyggerlisens har du jo lov til å skifte ut hovedkortet i en maskin dersom det originale hovedkortet går i stykker, så i slike situasjoner kan det vel også komme inn hendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble bare trøbbel med drivere og programmer som ikke var kompatibel med W10AU, så jeg måtte bare gå tilbake til forrige versjon. Skulle egentlig bare holdt meg til Win 8.1 fordi da fungerte alt i det minste. Min stasjonære har fungert knirkefritt med Win 10, men har vært mye trøbbel med laptopen.

Lenke til kommentar

En annen handy ting for oss med flere skjermer også, man kan nå få taskbar med klokke osv på alle skjermer, ikke bare en. Tidligere trengte man plugins for å få dette. Jeg brukte jo da hoved task bar på sekundær-skjermen min for å komme rundt det, men dette er enda bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Laster ned oppdateringen via Windows Update, får beskjed om at den er klar og velger restart. Så står det "restarting.." et par minuitter så begynner den å innstallere, men når den kommer til 27-30% så slår den seg av og starter opp som normalt. Så får jeg beskjed om at den feilet... Laptopen er en Lenovo Y700, med en windows som har fungert knirkefritt fram til nå.

Hva skjer? Trykker på for å få mer info og kanskje en feilkode, men finner ingen  :hmm:

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar

Herregud, fortell meg hvordan jeg slår dette av:

 

 

 En annen ny funksjon i Edge, er støtte for varslinger – slik at nettsider kan sende varsler som dukker opp i Handlingssenter til høyre på skjermen. Dette handlingssenteret har også fått en liten finpuss.

 

Vil ikke ha internettreklame i "høyrekarmen".

Går ann å få fjerna, start menyen\edge\windows store via powershell.

Lenke til kommentar

Denne oppdateringen saboterte én av mine to PC-er. Alt fryser ca 30 sekunder etter login.

 

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/4vufpo/windows_10_fully_freezes_after_anniversary_update/

 

Det rare er at de to PC-ene er ganske like, i4790 vs i6700, og gtx570 vs gtx970. Førstnevnte funker fjell, sistnevnte dugde bare som brevvekt og varmeovn. Fikk heldigvis tilbakestilt men... :|

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...