Gå til innhold

Nå kan du oppdatere til Windows 10 Anniversary Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min PC mister nett i sleep. Noen som vet om noen løsning? AtW

 

Nei. Jeg vet ikke om noe og kan ikke hjelpe deg. Jeg har selv dårlige erfaringer med at jeg ofte må koble til nettet manuelt etter nettet får ligge en stund både på min Surface Pro og min husstands to Toshiba Click Mini. Dessuten lyser flymodus-ikonet stort sett alltid på disse. Slik har det alltid vært i oppgradert Windows 10 for meg, ikke relatert til W10AU. 

 

Men kanskje du kan hjelpe deg selv. Her er et par ting du kan sjekke: 

- at du ikke har vært i hibernation. Burde stå i systemloggene et sted. 

- at det ikke har blitt registrert noen andre feil i systemloggene i forbindelse med sleep. 

- at du ikke har power options som "sparer strøm" på nettverkskortet eller bussen nettverkskortet står på. 

Lenke til kommentar

Ellers relevant til tråden: 

 

- W10AU er strengere i forhold til usignerte drivere: 

 

Microsoft announced last week that starting with Windows 10, version 1607, the operating system will refuse to load any new kernel mode drivers that are not signed by the Windows Hardware Developer Center Dashboard portal, or Dev Portal. To be clear, new installations of this version of Windows 10 will enforce the new driver signing rule, whereas older versions of Windows 10 upgrading to 1607 will not be affected by the change.

Read more 
 

- Mange har opplevd at W10AU slår av eller på deres System Restore, avhengig av deres konfigurasjon. 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

I følge Microsoft får man ikke lov til å bruke datan mer enn 12 timer om dagen... Er umulig å stille "active hours" til mer enn 12 timer :|

 

Jeg liker heller ikke automatisk omstart, men skal det skje så bør det i alle fall være når jeg ikke bruker maskinen. Hva skjedde med å bare sette det til kl 04:00 f.eks.? Nå må man jo sette dette manuelt for hver eneste oppdatering, i såfall...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Går det an å avinnstallere [1] windows store, og [2] all universal app (som ikke er universal egentlig) totalt?

 

[1] Ja

 

[2] Ja, dersom du mener "alle universal apper". Dersom du mener helt avinstallere Windows-støtten for nyere typer Windows-applikasjoner så ja, det kan du gjøre, men bare med å avinstallere Windows helt. Hvis du så installerer f.eks. Windows Vista så har du klart både å avinstallere all støtten for Universal Apps og beholde litt støtte for eldre apper. 

Lenke til kommentar

 

Går det an å avinnstallere [1] windows store, og [2] all universal app (som ikke er universal egentlig) totalt?

 

[1] Ja

 

[2] Ja, dersom du mener "alle universal apper". Dersom du mener helt avinstallere Windows-støtten for nyere typer Windows-applikasjoner så ja, det kan du gjøre, men bare med å avinstallere Windows helt. Hvis du så installerer f.eks. Windows Vista så har du klart både å avinstallere all støtten for Universal Apps og beholde litt støtte for eldre apper. 

Ikke helt det jeg mente. Vil ha directx 12 og et blankt windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...