Gå til innhold

Diskusjon.no søker nye moderatorer og veiledere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes også at det bør være over 1000 innlegg, men det er nå meg. Jeg er jo ganske aktiv her på forumet.

EDIT: 

 

Er det gratisarbeid?!!!

Da kan de neppe vente å få særlig mange kvalifiserte søkere.

Jeg hadde med glede søkt hadde dette vært et par år framover i tid. Jeg er vel litt ung enn så lenge. Akkurat nå har jeg ikke særlig ekstra tid til å være noen form for veileder heller.

 

Vil tro mange som bruker forumet gjerne søker, trenger ikke å være en betalt jobb.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Dette høres interessant ut. Har tidligere vært interessert i dette, dog lurer jeg på om det er en frist, og hvor mye tid dere ønsker at man skal bruke på dette. 

Det er ikke satt noen generell frist. Jeg skal forsøke å ta kontakt med søkerne frem til og med helgen, og det er fullt når vi føler at vi har hentet inn nok. Det er begrenset til hvor mange vi ønsker å ta inn på samme tid, og enkelte søknader vil vi gjerne kunne ta opp igjen på et senere tidspunkt.

 

Når det gjelder tidsbruk så vil dette selvsagt variere. Vi forventer mer av moderatorer enn veiledere. Disse har tilgang til en del informasjon som vi ønsker det skal foreligge et aktivt behov for.

 

Angående diskusjon rundt lønnet verv: Jeg kan si såpass at vi har mange kvalifiserte brukere som bruker fritiden sin til å gjøre forumet til et bedre sted for alle. Vi gir også ut attester til de som spør om det, noe som selvsagt kan være en fordel i enkelte situasjoner. Videre får man også mulighet til å delta på medarbeidertreff, som er både et sosialt og faglig treff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523

Er det gratisarbeid?!!!

Da kan de neppe vente å få særlig mange kvalifiserte søkere.

Dette er selvfølgelig gratisarbeid. Som moderator bruker du av fritiden din for et bedre samfunn her på forumet, fordi du ønsker det, ikke fordi du vil ha noe i retur for jobben du gjør.

Endret av Slettet+4791523
Lenke til kommentar

Har dere gått bort fra polling av nye talenter for rollen som moderator?

 

Siden vi begynte med søknader har vi noen ganger likevel tatt direkte kontakt med personer vi gjerne vil ha med. Vi sier da gjerne noe om hvorfor vi ønsker personen og oppfordrer vedkommende til å søke, søknaden blir da gjerne mest som en formalitet.

 

Det er veiledere som har rykket opp til å bli moderator uten å fremme bestemt ønske om det. Da er det gjerne fordi vi har merket oss at de vil kunne bidra enda bedre i rollen som moderator.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på kollektivt valg av anerkjente talenter foretatt av både brukere og moderator teamet 

 

Kan jo svare deg direkte der , noen ganger når man har på følelsen at en person kanskje kan gjøre en god jobb så er det jo lurt å anbefale vedkommende å ta steget videre og søke om å få prøve seg en periode som veileder , som tidligere moderator har det hendt at jeg har tatt meg en prat med noen brukere og anbefalt dem å søke seg videre.

 

Jeg mener personlig at det er viktig at brukeren selv ønsker å gjøre en innsats for forumet , har man tid og ønske om å bidra til et langt bedre forum er det faktisk lurt å si ifra om at man ønsker å hjelpe til, bryr man seg ikke så trenger man ikke engang kaste bort tid på å tenke på det.

Lenke til kommentar

Hvis du selv ser noen du mener burde ha et verv (spesielt i kategorier vi ikke nødvendigvis har god oversikt) så er du hjertelig velkommen til å sende oss en personlig melding for å tipse oss om brukeren. Så kan vi vurdere å ta kontakt med vedkommende, hvis du ikke gjør det selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...