Gå til innhold

Diskusjon.no søker nye moderatorer og veiledere


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forumet er i stor grad drevet av frivillige, og til tider er det behov for nye brukere i staben. I denne omgang søker vi etter både moderatorer og veiledere som er engasjerte og villige til å bidra til å øke kvaliteten på forumet. I utgangspunktet er det mest aktuelt at nye frivillige begynner med veilederstilling, men gode søknader fra erfarne brukere kan tilbys moderatorstilling med en gang.

 

I utgangspunktet ser vi etter frivillige med erfaring og engasjement i de fleste deler av forumet. Likevel ser vi et behov for brukere som har erfaring i kategoriene for samfunn og spill.

 

Hvordan søke:

Søknaden skal legges i forumet "Søknad om å bli veileder eller moderator". I toppen av kategorien finnes blant annet informasjon om hva søknaden skal inneholde. Det er bare administratorer som har tilgang til å se søknader. 

 

Generelle spørsmål rundt det frivillige vervet kan gjerne tas i denne tråden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg finner ingen informasjon (ang søknadsinnhold) i toppen av "søknadsinnholdi"-kategorien. Kan det skyldes mobilutgaven av forumet ?

(Er på tur uten PC tilgang for tia)

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen informasjon (ang søknadsinnhold) i toppen av "søknadsinnholdi"-kategorien. Kan det skyldes mobilutgaven av forumet ?

(Er på tur uten PC tilgang for tia)

 

Hei, det stemmer nok at det ikke er tilgjengelig i mobil-utseendet. 

 

Du kan navigere deg helt ned på siden og trykke på en lenke hvor det står "Full versjon", da vil du kunne bruke den versjonen på mobil. 

 

Oppdatert: Jeg har nå hevet inn en fiks, så du får lest det med mobil-utseendet nå.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Det hadde fort blitt dyrt. Tror ikke de hadde giddi å drifte forumet da.

Pluss at jeg vil heller ha ildsjeler som gjør det av idealistiske årsaker enn økonomisk motiverte.

Det at vi ikke blir betalt gjør også at det er lettere å være uavhengig av forlaget sine redaksjonelle interesser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det er tullete. Jeg synes bare at det viser at man er aktiv og at sannsyligheten for at brukeren slutter å bruke forumet, er mindre jo flere innlegg man har

Når det gjelder aktivitet mener jeg at det er idioti å sette et minimumskrav til innlegg. En bot kan jo poste innlegg.

I beste fall er høy post count et tegn på at personen bruker mye tid på forumet., men de som kommenterer artikler på VG med tittel som toppkommentator har jo postet mye. Kan ikke si jeg leser så mye fornuftig fra dem. Gode gamle kvalitet over kvantitet.

Da ville det være mye mer fornuftig å ta hensyn til hvor mye tid søkeren bruker på forumet. En som poster har ikke nødvendigvis noe mer erfaring med hvordan forumet styres enn en som i aller størst grad leser.

Lenke til kommentar

En moderator/ veileder trenger ikke poste et eneste innlegg for å gjøre jobben sin bra. Problemet med å "ansette" en ny er at man må ha noe å vise til. Jeg vet ikke om rapportering er anonymt, men en som er flink til det vil jo det være et tegn på aktivitet og kompetanse.

 

Når det gjelder innlegg så trenger man ikke ha mer enn 1 om dagen, eller mindre, så lenge de er bra og relevante. Det er nok mer ønskelig med en som har 100 innlegg som er gode enn en som har 10.000 innlegg der 9900 av dem er trolling.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i kvalitet før kvantitet. Men jeg mener også det å være aktiv og vise til mange bra og konstruktive innlegg er viktig.

Det blir noe annet, men heller 100 av dem enn 1500 med memeer, hvis innlegg skal ha noe å si.

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

Merk at det ikke er noen fastsatt grense på antall innlegg, men man bør minst ha noen par hundre innlegg. Dette gir oss et innblikk i erfaring, saklighet, kvalitet på innlegg, aktivitet og engasjement. Likevel, en bruker med eksempelvis 150 innlegg kan i teorien være mer aktuell enn en person med 1500 innlegg. Vi ser også på rapporter fra og på brukeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette høres interessant ut. Har tidligere vært interessert i dette, dog lurer jeg på om det er en frist, og hvor mye tid dere ønsker at man skal bruke på dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...