Gå til innhold

F-35 vs F-15: 8-0. – Flyet overgår alt jeg kunne forestille meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott med en artikkel med innspill fra folk som nå har direkte erfaring med flyet. Blir litt slitsomt i lengden med all edder og galle fra alle nett-troll som sitter og synser helt ville ting om dette flyet.

 

Det er fortsatt mer enn nok å kritisere. Til å starte med kan man kritisere Tesli for å sammenlikne F-35 med F-15 og F-16. De er begge 40 år gamle og det skal være en selvfølge at de blir slått.

 

Det var JAS Gripen som var alternativet, og som det først og fremst bør sammenliknes med. Hvordan F-35 gjør seg mot det, vet vi fortsatt ikke. Og hva slags fly er det størst sansynlig at de kan ende i nærkamp med.. F-16? Tja, må være på øvelse. Spørsmålet er da heller hvordan det klarer seg mot et russisk Sukhoi eller MiG.

 

Til sist kan man stille spørsmålstegn ved Teslis agenda, eller mulighet til å snakke fritt. Det er begrenset hva forsvaret tilater han å fortelle, og om han faktisk kan bli beordret til å lyve.

 

Så nei, denne og andre artikler fra Tesli er ingen friskmelding av F-35, eller rettferdiggjøring av valget framfor JAS Gripen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Flott med en artikkel med innspill fra folk som nå har direkte erfaring med flyet. Blir litt slitsomt i lengden med all edder og galle fra alle nett-troll som sitter og synser helt ville ting om dette flyet.

 

Det er fortsatt mer enn nok å kritisere. Til å starte med kan man kritisere Tesli for å sammenlikne F-35 med F-15 og F-16. De er begge 40 år gamle og det skal være en selvfølge at de blir slått.

 

Det var JAS Gripen som var alternativet, og som det først og fremst bør sammenliknes med. Hvordan F-35 gjør seg mot det, vet vi fortsatt ikke. Og hva slags fly er det størst sansynlig at de kan ende i nærkamp med.. F-16? Tja, må være på øvelse. Spørsmålet er da heller hvordan det klarer seg mot et russisk Sukhoi eller MiG.

 

Til sist kan man stille spørsmålstegn ved Teslis agenda, eller mulighet til å snakke fritt. Det er begrenset hva forsvaret tilater han å fortelle, og om han faktisk kan bli beordret til å lyve.

 

Så nei, denne og andre artikler fra Tesli er ingen friskmelding av F-35, eller rettferdiggjøring av valget framfor JAS Gripen!

Hvilke fly tror du Jas Gripen vil bli testet mot? Du fantaserer om du tror de vil kjøpe russisk fly for å sammenligne.

 

Haterne vil aldri kunne tilfredstilles. Positiv omtale er kjøpt og betalt, og har selvfølgelig et agenda. Negativ omtale svelges ukritisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Flott med en artikkel med innspill fra folk som nå har direkte erfaring med flyet. Blir litt slitsomt i lengden med all edder og galle fra alle nett-troll som sitter og synser helt ville ting om dette flyet.

Det er fortsatt mer enn nok å kritisere. Til å starte med kan man kritisere Tesli for å sammenlikne F-35 med F-15 og F-16. De er begge 40 år gamle og det skal være en selvfølge at de blir slått.

 

Det var JAS Gripen som var alternativet, og som det først og fremst bør sammenliknes med. Hvordan F-35 gjør seg mot det, vet vi fortsatt ikke. Og hva slags fly er det størst sansynlig at de kan ende i nærkamp med.. F-16? Tja, må være på øvelse. Spørsmålet er da heller hvordan det klarer seg mot et russisk Sukhoi eller MiG.

 

Til sist kan man stille spørsmålstegn ved Teslis agenda, eller mulighet til å snakke fritt. Det er begrenset hva forsvaret tilater han å fortelle, og om han faktisk kan bli beordret til å lyve.

 

Så nei, denne og andre artikler fra Tesli er ingen friskmelding av F-35, eller rettferdiggjøring av valget framfor JAS Gripen!

 

 

Så utrolig forutsigbart  :wallbash:

 

Folk som ikkje har peiling, men som snakker negativt om F35 har alltid rett. Folk som har peiling, og snakker positivt om F35 tar alltid feil, eller er kjøpt og betalt.

 

No er det jo faktisk slik at F15 har grisebanka alle sovjetiske fly de har møtt. Om F15 ikkje klarer å hamle opp med F35 så synest eg det hørest lovende ut eg.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Flott med en artikkel med innspill fra folk som nå har direkte erfaring med flyet. Blir litt slitsomt i lengden med all edder og galle fra alle nett-troll som sitter og synser helt ville ting om dette flyet.

 

Det er fortsatt mer enn nok å kritisere. Til å starte med kan man kritisere Tesli for å sammenlikne F-35 med F-15 og F-16. De er begge 40 år gamle og det skal være en selvfølge at de blir slått.

 

Det var JAS Gripen som var alternativet, og som det først og fremst bør sammenliknes med. Hvordan F-35 gjør seg mot det, vet vi fortsatt ikke. Og hva slags fly er det størst sansynlig at de kan ende i nærkamp med.. F-16? Tja, må være på øvelse. Spørsmålet er da heller hvordan det klarer seg mot et russisk Sukhoi eller MiG.

 

Til sist kan man stille spørsmålstegn ved Teslis agenda, eller mulighet til å snakke fritt. Det er begrenset hva forsvaret tilater han å fortelle, og om han faktisk kan bli beordret til å lyve.

 

Så nei, denne og andre artikler fra Tesli er ingen friskmelding av F-35, eller rettferdiggjøring av valget framfor JAS Gripen!

Hvilke fly tror du Jas Gripen vil bli testet mot? Du fantaserer om du tror de vil kjøpe russisk fly for å sammenligne.

 

Haterne vil aldri kunne tilfredstilles. Positiv omtale er kjøpt og betalt, og har selvfølgelig et agenda. Negativ omtale svelges ukritisk.

Jeg påstår verken at man skal kjøpe russiske fly eller gripen for å sammenlikne med. Men havner F-35 i nærkamp, er sjansen større for at det er russiske fly enn F-15 eller F16.

 

Det jeg påstår er at en F-15 sammenlikning er verdiløs. Jeg har heller ikke henvist til noen negative omtaler. Jeg har ikke en gang kritisert F-35. Det ENESTE jeg argumenterer imot er at dette holder for å friskmelde F-35 valget over JAS Gripen.

 

Ellers får du holde deg til hva jeg skriver og holde påstander om "hatere", for deg selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så utrolig forutsigbart  :wallbash:

 

Folk som ikkje har peiling, men som snakker negativt om F35 har alltid rett. Folk som har peiling, og snakker positivt om F35 tar alltid feil, eller er kjøpt og betalt.

 

No er det jo faktisk slik at F15 har grisebanka alle sovjetiske fly de har møtt. Om F15 ikkje klarer å hamle opp med F35 så synest eg det hørest lovende ut eg.....

 

Låner denne, da dette var ganske forutsigbart: Så utrolig forutsigbart :wallbash:

 

Igjen jeg har ikke kritisert F-35, bare denne artikkelen som friskmelding. Er det noen som har slukt positivt snakk, så må det være deg som uten videre påstår at F-15 har grisebanka alle sovjetiske fly de har møtt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg påstår verken at man skal kjøpe russiske fly eller gripen for å sammenlikne med. Men havner F-35 i nærkamp, er sjansen større for at det er russiske fly enn F-15 eller F16.

 

Det jeg påstår er at en F-15 sammenlikning er verdiløs. Jeg har heller ikke henvist til noen negative omtaler. Jeg har ikke en gang kritisert F-35. Det ENESTE jeg argumenterer imot er at dette holder for å friskmelde F-35 valget over JAS Gripen.

 

Ellers får du holde deg til hva jeg skriver og holde påstander om "hatere", for deg selv

 

De kan vurdere kampevnen mot andre fly ved å teste mot F-16 og F-15. De gjør selvfølgelig en nøktern vurdering basert på møtet.

 

Du påstår Tesli har et agenda med å omtale flyet positivt, og kan ha blitt beordret til å lyve. Det er med andre ord umulig å omtale fløyet positivt uten å beskyldes for å lyve.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jeg påstår verken at man skal kjøpe russiske fly eller gripen for å sammenlikne med. Men havner F-35 i nærkamp, er sjansen større for at det er russiske fly enn F-15 eller F16.

 

Det jeg påstår er at en F-15 sammenlikning er verdiløs. Jeg har heller ikke henvist til noen negative omtaler. Jeg har ikke en gang kritisert F-35. Det ENESTE jeg argumenterer imot er at dette holder for å friskmelde F-35 valget over JAS Gripen.

 

Ellers får du holde deg til hva jeg skriver og holde påstander om "hatere", for deg selv

 

De kan vurdere kampevnen mot andre fly ved å teste mot F-16 og F-15. De gjør selvfølgelig en nøktern vurdering basert på møtet.

 

Du påstår Tesli har et agenda med å omtale flyet positivt, og kan ha blitt beordret til å lyve. Det er med andre ord umulig å omtale fløyet positivt uten å beskyldes for å lyve.

Hva det betyr er at vi kansje må vente flere tiår før vi får vite hele sannheten. Men det er ikke uvanlig når det gjelder millitær og etteretning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så utrolig forutsigbart  :wallbash:

 

Folk som ikkje har peiling, men som snakker negativt om F35 har alltid rett. Folk som har peiling, og snakker positivt om F35 tar alltid feil, eller er kjøpt og betalt.

 

No er det jo faktisk slik at F15 har grisebanka alle sovjetiske fly de har møtt. Om F15 ikkje klarer å hamle opp med F35 så synest eg det hørest lovende ut eg.....

 

Vel, vi nett troller har hedigvis skaperen av F-16 på vår side når det gjelder kritikk av F-35 som *jagerfly*. F-35 er forresten et ypperlig angrepsfly, men noe ren avskjæringsfly eller jagerfly er den ikke. Som andre skriver her burde luftkampen foregå mellom F-16 og F35 eller F-15 og F-22 om den skulle være i noenlunde samme vektklassen.

Gripen, Eurofighter og andre lette fly vil derimot vinne en ren klassisk luftkamp mot alle de pga lavere vekt, lavere vingebelastning og mer TTW.

 

Angående at F-15 har "grisebanka alle sovjetiske fly" vel det blir vell litt fra samme kategorien da M1A2 "Abrams" stridsvognen møtte enten 2vk-designede T-54/55 eller "T-72" som var eksportutgave med pasring av solid stål og ammunisjon fra 70-tallet. Altså å sammenligne maskineri som burde vært pensjonert for lenge siden med noe fra 80-tallet og senere.

Lenke til kommentar

F-35 er liten bombefly, som er ment til å brukes mot IS (les: Libya, Syria, Iraq, osv) for å få tak i olje til USA. Den var aldri designet eller ment å vare jagerfly. 
Selvfølgelig, det mest praktiske ville vert å sette en større bombefly mot Syria. MEN, da må USA sto for hele bombinga åleine, noe som koster veldig mye. Og de får jo ikke solgt svær bombefly til Norge.

Løysning - liten bombefly, som de kan kalle for "jagerfly" eller "multi-rollefly". For det første, så kjøper Noreg (og mange andre land) de flya for flere hundre milliærder dollar. Greit deal her. Og på toppen av det hele, så blir alle med å bombe "terroristene".


Testene mot F-15 kan vare så rigga som det er berre mulig å få til. Det ville vert mer spennande å se den mot Mig-35 med S-400 på bakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

F-35 er liten bombefly, som er ment til å brukes mot IS (les: Libya, Syria, Iraq, osv) for å få tak i olje til USA. Den var aldri designet eller ment å vare jagerfly. 

Selvfølgelig, det mest praktiske ville vert å sette en større bombefly mot Syria. MEN, da må USA sto for hele bombinga åleine, noe som koster veldig mye. Og de får jo ikke solgt svær bombefly til Norge.

 

Løysning - liten bombefly, som de kan kalle for "jagerfly" eller "multi-rollefly". For det første, så kjøper Noreg (og mange andre land) de flya for flere hundre milliærder dollar. Greit deal her. Og på toppen av det hele, så blir alle med å bombe "terroristene".

 

 

Testene mot F-15 kan vare så rigga som det er berre mulig å få til. Det ville vert mer spennande å se den mot Mig-35 med S-400 på bakken.

 

The JSF development contract was signed on 16 November 1996, and the contract for System Development and Demonstration (SDD) was awarded on 26 October 2001 to Lockheed Martin

Lenke til kommentar
Testene mot F-15 kan vare så rigga som det er berre mulig å få til. Det ville vert mer spennande å se den mot Mig-35 med S-400 på bakken.

 

Først må de finne F-35'ene da. Det kan skje iblandt, ved hell, men sansyneligvis ikke systematisk med mindre de har veldig mye antiluftskyts på et lite område. Radarene på F-15 klarte det ikke og de systemene, oppgradert mange ganger, er fremdeles foran de russiske på de aller fleste områdene.

 

Mig 35 og S-400 flyr både høyt og fort men det hjelper lite hvis du ikke kan spore det du skyter på og de kan skyte deg før du ser dem fordi du bruker aktiv radar mot stealth.

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du påstår Tesli har et agenda med å omtale flyet positivt, og kan ha blitt beordret til å lyve. Det er med andre ord umulig å omtale fløyet positivt uten å beskyldes for å lyve.

Selvfølgelig. Når virkeligheten ikke stemmer med sin egen forutintatte form for virkelighet ,da er det på tide med konspiranoia-teorier, og dermed sette seg selv i et enda dårligere lys. Det er modus opperandi for nett-troll og konspiranoia-gærninger. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel, vi nett troller har hedigvis skaperen av F-16 på vår side når det gjelder kritikk av F-35 som *jagerfly*. 

 

 

No regner eg med at du sikter til Pierre Sprey.

 

For folk som ikkje sluker alt Pierre Sprey sier rått så er den mannen avkledd som en bløffmaker flere ganger, som skryter på seg mye større innflytelse enn han egentlig hadde. Flyet som lightweight fighter mafiaen spesisfiserte skulle bare kunne bære med seg en minimal våpenlast, det skulle ikkje ha radar eller systemer som gjorde det i stand til å fly i dårlig vær eller om natten.

 

Hadde F16 vore bygd etter Sprey sine spesifikasjoner hadde det kun kunnet fly i godt vær om dagen. F16 er den suksessen det er fordi det kan gjøre mye mere enn Sprey ville, og han kjempet i mot at flyet skulle ha de egenskapene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Du påstår Tesli har et agenda med å omtale flyet positivt, og kan ha blitt beordret til å lyve. Det er med andre ord umulig å omtale fløyet positivt uten å beskyldes for å lyve.

Selvfølgelig. Når virkeligheten ikke stemmer med sin egen forutintatte form for virkelighet ,da er det på tide med konspiranoia-teorier, og dermed sette seg selv i et enda dårligere lys. Det er modus opperandi for nett-troll og konspiranoia-gærninger.

Nett-troll kjennes best igjen på trangen til personangrep: "nett-troll og konspiranoia-gærninger"

 

Ellers er det ikke noe nytt at personer tilknyttet til en sak har en annen agenda enn sannheten.

 

Og igjen, for 3. gang, jeg har ikke sagt at det Tesli sier ikke stemmer, jeg har sagt at denne artikkelen eller Teslis andre artikler ikke friskmelder valget av F-35 framfor JAS Gripen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...