Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel strengt tatt heller ikke det samme spillet i dag som det var for to år siden?

både ja og nei. Har jo kommet mye gode QOL endringer. Men er jo i stor grad samme spillet. Men største problemet for de som likte spillet var kanskje at det var litt få kart og våpen. Dette har jo helt klart endret seg så lenge man har casha ut premium vel å merke.

Lenke til kommentar

Om du har testa bf1 like grundig som du leser foruminnlegg så er det jo ikke rart :D

Ser liten grunn til å teste BF1 mer. Intet som tyder på at spillmekanikken har forandret seg i løpet av disse årene. Alle de teite noobifiseringene var der fortsatt noen måneder etter release og hadde ikke forandret seg fra beta. Men nåde dem som kommer med kritikk altså!! :D Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Om du har testa bf1 like grundig som du leser foruminnlegg så er det jo ikke rart :D

Ser liten grunn til å teste BF1 mer. Intet som tyder på at spillmekanikken har forandret seg i løpet av disse årene. Alle de teite noobifiseringene var der fortsatt noen måneder etter release og hadde ikke forandret seg fra beta. Men nåde dem som kommer med kritikk altså!! :D

 

 

Hva er f.eks noobifisert i BF1 som infantery VS Bf2?

Hva mener du med spillmekanikken?

 

Hvis du forklarer litt nærmere hva du EGENTLIG mener, så er det lettere å skjønne.

 

Det du skriver er egentlig; "BF 1 er dårlig punktum"  :huh:

 

Du er kanskje så vant til å skrive i "politikk" delen av forumet, at du glemmer å komme med "detaljerte" ting? Rote rundt grøten er slik politikere holder på. Kanskje du ER politiker :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Dette har jeg vel stort sett skrevet før, men la gå: For det første kunne man bare hoppe rett inn i fly. Ingen avgang og ingen retanking etc. Det var ekstremt lett å ta ut bakkemål med fly. Etter 5min. var man nærmest ekspert. Null læringskurve.

Plutselig dukket det opp latterlige "folk med rustninger" som tålte utrolig mye og som hadde en "minigunlignende" sak. Grusomme våpen med magasiner som dekker sikten(greit at det er den tåpelige WW1 perioden og våpnene da var generelt ræva, men men).

Gameplayet virket seigt og treigt sammenlignet med tidligere spill. Mange av våpnene trengte man bare sleivskudd for å få kills på. (Mulig dette har blitt balansert/korrigert). Når man snipet så det ut som om det kom en stor "glødende kanonball" ut av løpet som man faktisk kunne *se* hvor landet...

Hestene virket nærmest helt uovervinnelige. Mulig dette har blitt korrigert også etter 2 år..

Generelt sett virket BF1 mest som bare et "run & gun" spill. Man skulle liksom bare hoppe i det uten å kreve noen som helst form for læringskurve på noe som helst. BF2-4 var det hvertfall nødvendig med *litt* strategi for å kunne gjøre det bra, men i BF1 kunne man klare seg bra ved å flakse rundt som en skadeskutt kylling.

Men det skal også sies at BF1 så ut til å lide sterkt av det som kanskje var en av BF4's svakeste sider også: Dårlig mapdesign. Det virket som om Dice etterhvert mistet evnen(les ansatte) til å lage gode maps slik de kunne i BF2/3. Hvordan dette har utviklet seg siste tiden vet jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når spilte du spillet sist forresten? Og hvor mange timer har

Nesten alt det du nevner er høyst subjektivt, men likevel fortsetter du etter to år å klage på det som om det var objektiv fakta. Som om det var noe fundamentalt galt med spillet. Du kan si at "jeg likte ikke spillet grunnet X og Y". Men slik du holder på så virker det som om spillet er dritt. Noe det definitivt ikke er. Du og flere gjør det samme. Alle vet hva dere synes, hvorfor fortsetter dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at flertallet av folk som liker BF ikke liker BF1. Folk skal naturligvis ha sin egen mening. Men for min smak er det altfor mye kaos og eksplosjoner over alt som igjen fører til at man ikke trenger mye skills. Neste samtlige map har et eller annet punkt der man blir stuck og granater og annet dritt hagler i alle retninger. Hvem som finner dette moro skjønner ikke jeg. Spilt spillet i rundt 100 timer og senest for en uke siden før det ble avinnstallert

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når spilte du spillet sist forresten? Og hvor mange timer har

 

Nesten alt det du nevner er høyst subjektivt, men likevel fortsetter du etter to år å klage på det som om det var objektiv fakta. Som om det var noe fundamentalt galt med spillet. Du kan si at "jeg likte ikke spillet grunnet X og Y". Men slik du holder på så virker det som om spillet er dritt. Noe det definitivt ikke er. Du og flere gjør det samme. Alle vet hva dere synes, hvorfor fortsetter dere?

Spilte det mye gjennom betaen for å skåffe meg et inntrykk av selve spillmekanikken. Etter det har jeg bare testet det sporadisk i løpet av noen få måneder for forsikre meg om at førsteintrykket fortsatt gjaldt og om det var verdt å kjøpe på billigsalg.

Som sagt, om spillet er dritt eller ikke er subjektivt. Når ble det forresten forbudt å klage på et spill? Eller har det bare blitt lov for folk som skal rose det opp i skyene og som mener at dette er det aller beste de har opplevd i sin korte spillkarriere? Så lenge man befinner seg i et offentlig forum må du finne deg i at alle har ikke samme meninger som deg. Om man skal ha en liten gruppe hvor man kun skal skryte av faorittspillet sitt er det bedre å lage en lukket gruppe ett eller annet sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du får det til å virke som at det eneste alternativet er å rose spillet i skyene, men det er det ikke. Det går an å ha relle diskusjoner rundt spillet. Hva som er nytt, hva som burde endres, hva man liker med spillet, hva man ikke liker, bugs man har eller kule klipp fra spillet. Problemet er at det du og et par andre kommer med er totalt ukonstruktivt og veldig unyttig etter 2 år. Det  var klart for deg veldig tidlig at du ikke ble å like spillet. Hvorfor henge i tråden? Om man liker spillet eller ikke er ikke så nøye, men tråden burde jo være her for folk som faktisk spiller spillet eller har en interesse.

 

 

Ja BF1 er annerledes i forhold til BF4, på godt og vondt. Noen liker de fleste endringene, noen hater de. Noen klager at de er for lik Battlefield-oppskriften, noen klager på at det er for forskjellig fra tidligere spill. Uansett så kommer BF1 til å være BF1 så lenge det er aktivt.

 

Dere kan jo opprette en BF5-tråd (eller hva det blir å hete) og så kan vi ha en diskusjon om hva man ønsker neste BF blir. For BF1 er slik det er, med små endringer som skjer underveis.

 Hvem som finner dette moro skjønner ikke jeg. 

Veldig mange. Jeg liker det litt variert. Både åpne landskap men også tett krigføring i bygninger og lignende. Med tanke på hvor mange som spilte Metro og Locker i BF4 så er det et marked for de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper neste BF-spill blir mer likt gamle Battlefield 1942. Da tenker jeg på stor variasjon av kart og kjøretøy. Fly som du må lette fra bakken og hitbox på tanks. I BF 1942 kunne du one-shotte tanks med bazooka dersom du kom bakfra, unntaket var heavy tanks. Helteklasser og supervåpen kan de holde seg langt unna fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du har testa bf1 like grundig som du leser foruminnlegg så er det jo ikke rart :D

Ser liten grunn til å teste BF1 mer. Intet som tyder på at spillmekanikken har forandret seg i løpet av disse årene. Alle de teite noobifiseringene var der fortsatt noen måneder etter release og hadde ikke forandret seg fra beta. Men nåde dem som kommer med kritikk altså!! :D

 

Du får det som å virke som jeg har kjeftet deg huden full for å komme med kritikk, når mitt første innlegg sier klart å tydelig at kritikk er greit og det å ikke like spillet er greit. Leser du noe annet?

Det jeg pekte ut er at jeg syntes det er komisk hvordan du over 2 år er en av de mest aktive i en tråd om et spill du ikke liker en gang. Det virker som om du er butthurt fordi EA ikke lagde spillet du ville ha :p

 

Ellers er jo oppsummeringen av hvordan du oppfatter spillet helt innafor. Jeg opplever riktignok ikke spillet slik og har store vanskeligheter med å se hvordan bf1 slik om du ikke har opplevd andre bf spill sånn. men vi er jo alle forskjellige som det heter. 

Lenke til kommentar

Håper neste BF-spill blir mer likt gamle Battlefield 1942. Da tenker jeg på stor variasjon av kart og kjøretøy. Fly som du må lette fra bakken og hitbox på tanks. I BF 1942 kunne du one-shotte tanks med bazooka dersom du kom bakfra, unntaket var heavy tanks. Helteklasser og supervåpen kan de holde seg langt unna fra.

Fly som må lettes og tanker som man må sette seg inn i / kan stjeles savner jeg selv. 

 

Men skal sies at det er jo ikke bare negativt med det nye systemet. slipper alle camperne som nekter annet enn å fly/kjøre tank som bare venter i main hele runda om de må. Og det blir generelt mindre rape ettersom spawnrape er tricky. 

 

Veldig enig i weakspots på tanker, det var så digg med AT jeep :D Rulla rundt og one shotta tanker all day long. hehe. Heldigvis er det veldig enkelt å ta ut de fleste tankere i bf1, med 2 AT nades og dynamitt så er det null stress. 

 

Hero classes er veldig unødvendig. Burde scrappes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håper neste BF-spill blir mer likt gamle Battlefield 1942. Da tenker jeg på stor variasjon av kart og kjøretøy. Fly som du må lette fra bakken og hitbox på tanks. I BF 1942 kunne du one-shotte tanks med bazooka dersom du kom bakfra, unntaket var heavy tanks. Helteklasser og supervåpen kan de holde seg langt unna fra.

Fly som må lettes og tanker som man må sette seg inn i / kan stjeles savner jeg selv. 

 

Men skal sies at det er jo ikke bare negativt med det nye systemet. slipper alle camperne som nekter annet enn å fly/kjøre tank som bare venter i main hele runda om de må. Og det blir generelt mindre rape ettersom spawnrape er tricky. 

 

Veldig enig i weakspots på tanker, det var så digg med AT jeep :D Rulla rundt og one shotta tanker all day long. hehe. Heldigvis er det veldig enkelt å ta ut de fleste tankere i bf1, med 2 AT nades og dynamitt så er det null stress. 

 

Hero classes er veldig unødvendig. Burde scrappes. 

 

 

De ble ikke kvitt campingen, forskjellen er at du i dag camper i lobbyen istedenfor på rullebanen :p I dag er det egentlig lettere å spawnrape fienden, grunnen til det er at fienden spawner på samme sted i luftrommet. Man kan igrunn bare sirkle bak spawnpointet deres, og vente på at et fiendtlig fly spawner foran deg. Når du angrep fly som takset på rullebanen, var du også utsatt for luftvernskanoner.

 

En annen ting er at fly ikke hadde uendelig med ammunisjon så du måtte tilbake til rullebanen etter en lang tokt. Jeg savner dynamikken Battlefield 1942, det ga mer variasjon. Eneste minuset med Battlefield 1942 er at du ikke hadde sprint-knapp og muligheten til å gjenopplivet sårede soldater. Derimot likte at klassene i Battlefield 1942 var unike, og veldig ulike.

 

Folk klager på at det er mye granater i BF1? Prøv å spill på kartene Stalingrad og Berlin i Battlefield 1942, der vil du se at det regner granater :lol: Du kunne supplere deg selv med granater ved å stå ved statiske ammokasser. I en treningskamp på El Alamein spilte vi i mot TB (Trønderbataljonene). Jeg nøytraliserte en av deres Panzer IV med kun håndgranater. Jeg holdt et flagg alene i nord og eneste dekningen jeg hadde var en bunker. Inni bunkeren står det en ammokasse, men jeg stod på utsiden andre siden av veggen hvor denne kassen stod, og fikk supplert meg med granater. Det tror jeg er en av mine største bradger i Battlefield-serien, slå ut en tanks med Assault Rifle Kit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg sliter litt med grafikk og lag, og lurer på om jeg rett og slett har en litt for dårlig PC. Jeg opplever store drops i framerate og mye stuttering. Er ikke så kyndig. Noen som har mye peil som kanskje har noen tips?

 

Har prøvd meg på 1080p og "low" innstillinger, hvor laptopen sliter litt

 

Min laptop:

 

I7 7700HQ

16GB DDR4

Gtx 1050ti

M2 SSD

Win 10

 

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg sliter litt med grafikk og lag, og lurer på om jeg rett og slett har en litt for dårlig PC. Jeg opplever store drops i framerate og mye stuttering. Er ikke så kyndig. Noen som har mye peil som kanskje har noen tips?

 

Har prøvd meg på 1080p og "low" innstillinger, hvor laptopen sliter litt

 

Min laptop:

 

I7 7700HQ

16GB DDR4

Gtx 1050ti

M2 SSD

Win 10

 

Setter stor pris på svar :)

Om det ikkje hjelper å kjøre "ddu" og legge inn nyeste driver, deretter lukke ALLE bakgrunnsprogrammer i windows, da er det ikkje håp :p

 

*skulle kjøpt stasjonær for å spille på*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...