Gå til innhold

Donald Trump er kanskje ikkje dum allikevel?


Anbefalte innlegg

Donald Trump startet som en vits, media narret ham og fremmet han som en rik idiot. Alle trodde Trump var helt ufarlig og at han aldri kunne nermet seg en plass som verdens mektigste mann. På den andre siden derimot ser vi at han idag vinner store delstater og stiller ganske høyt på meningsmålingene. 

 

Spørsmålet vi må stille oss selv er: Har Donald Trump narret verden trill rundt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

 

Han er fortsatt en "rik idiot", men han er tydeligvis den personen USA sin befolkning vil ha.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

 

Han er fortsatt en "rik idiot", men han er tydeligvis den personen USA sin befolkning vil ha.

 

Ja, det sier mer om den Amerikanske befolkningen enn det gjør om Trump, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Donald Trump startet som en vits, media narret ham og fremmet han som en rik idiot. Alle trodde Trump var helt ufarlig og at han aldri kunne nermet seg en plass som verdens mektigste mann. På den andre siden derimot ser vi at han idag vinner store delstater og stiller ganske høyt på meningsmålingene. 

 

Spørsmålet vi må stille oss selv er: Har Donald Trump narret verden trill rundt?

E du forelska i Trump? 

Lenke til kommentar

Med litt flaks er det først og fremst egne velgere han har narret. Mye av det han sier han skal gjøre er lite realistisk, så det gjenstår å se hvor ekstrem han vil være i posisjon. Og det er begrenset hvor mye skade det er mulig å gjøre på fire (eller gud forby åtte) år, det systemet snur ikke akkurat på en femøring.

 

Forøvrig er det ikke bare i USA vi ser dette. Høyrepopulisme har hatt en skummel fremgang i mange land, vårt eget inkludert, i senere tid.

Lenke til kommentar

Fyren var nær å stille for demokratene i 2000 og nevnte vel etter det at det er mye lettere med Republikanere for de kjøper hva som helst (husker ikke ordlyden).

 

Drømmen er at han vinner og har punka hele landet. Idiot? Ja, slik han fremstår nå. Dum? Nei. Han bruker en retorikk og noen hersketeknikker som er riktignok enkel i teori men å bruke det som han er du neppe uintelligent.

 

Som jeg sier til en kompis av meg: Du er den dummeste smarte fyren jeg kjenner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

 

Han er fortsatt en "rik idiot", men han er tydeligvis den personen USA sin befolkning vil ha.

 

Ja, det sier mer om den Amerikanske befolkningen enn det gjør om Trump, dessverre.

 

Ikke minst om tilliten til politikerne sine. drøyt 30% mot 65-67 eller noe i Norge som jeg mener er i verdenstoppen hvis ikke leder.

 

Er ikke pga politisk syn at Arnold ble guvernør i noe som ville vært verdens 5. største økonomi hvis det var et land. Også en Western-sanger og en wrestler som har fått disse sykt viktige jobbene.

 

Er så gjennomkorrupt i alle ledd at det er håpløst. Og det er ikke korrupsjon der om du betaler Hillary for å legge ned helsereformen osv. Til og med dommere "Judge Supreme?" blir støtta med store summer av advokatene de møter i retten med klar tendens til at de vinner sakene sine (bombe).

 

Trump-Palin hadde slått all annen TV-underholdning.

Lenke til kommentar

 

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

 

Han er fortsatt en "rik idiot", men han er tydeligvis den personen USA sin befolkning vil ha.

 

Ja, det sier mer om den Amerikanske befolkningen enn det gjør om Trump, dessverre.

 

Jeg tenker også at det sier like mye om andre amerikanske politikere, og pressen, at denne mannen kan ende vinne. 

Lenke til kommentar

 

 

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

 

Han er fortsatt en "rik idiot", men han er tydeligvis den personen USA sin befolkning vil ha.

Ja, det sier mer om den Amerikanske befolkningen enn det gjør om Trump, dessverre.

Jeg tenker også at det sier like mye om andre amerikanske politikere, og pressen, at denne mannen kan ende vinne.
Det sier mer om nominasjon prosessen. Hadde partiledere velget kandidat på den helt udemokratiske måten som skjer i Norge, så ville en som Trump aldri blitt nominert. Partilederne hater Trump
Lenke til kommentar

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

Hvordan er han blitt undervurdert? Alt av amerikansk mainstream media både på høyre og venstresiden har hele veien vært helt desperat etter å svartmale og undergrave han. De kunne vel knapt lagt ned mer innsats i å motarbeide han. Nei han er ikke blitt undervurdert, "gamle media" har bare tapt i kampen mot han og folket som er drittlei "gamle media" og landets politiske elite.
Lenke til kommentar

Fyren var nær å stille for demokratene i 2000 og nevnte vel etter det at det er mye lettere med Republikanere for de kjøper hva som helst (husker ikke ordlyden).

 

Drømmen er at han vinner og har punka hele landet. Idiot? Ja, slik han fremstår nå. Dum? Nei. Han bruker en retorikk og noen hersketeknikker som er riktignok enkel i teori men å bruke det som han er du neppe uintelligent.

 

Som jeg sier til en kompis av meg: Du er den dummeste smarte fyren jeg kjenner!

 

Han kan argumentere/debattere på et høyere nivå om han ønsker eller vil som han viser til her i et klipp fra 1988 :

 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

 

Trump ble absolutt undervurdert. Trump er ikke problemet i seg selv, men jeg tror heller at han er et symptom på et problem med amerikansk politikk.

Hvordan er han blitt undervurdert? Alt av amerikansk mainstream media både på høyre og venstresiden har hele veien vært helt desperat etter å svartmale og undergrave han. De kunne vel knapt lagt ned mer innsats i å motarbeide han. Nei han er ikke blitt undervurdert, "gamle media" har bare tapt i kampen mot han og folket som er drittlei "gamle media" og landets politiske elite.
Han ble ikke tatt som alvorlig kandidat blant media og politiske eliten i begynnelsen fordi de mente hans mange dumme utsagn ville ødelegge han. Isteden lønner det seg når han hevder noe ignorante fordi han ikke er en politiker og blir sett som autentiske. Det lønner seg også når media eller politiske eliten angriper han

 

Dette er noe helt nytt i amerikansk politikk og blir interessant å se hvordan Clinton angriper han. Det finnes ingen nøytrale troverdig gruppe som kan kritiserer han (ifølge hans støttere). Det skaper en fryktelig situasjon hvor det spiller ingen rolle hva han sier og gjør, Trump kan være helt uansvarlig og betaler ingen eller lite pris så lenge eliten protesterer

 

Dere som støtter Trump får feire så mye som du vill hvis han vinner fordi dette er den siste gangen en kan bli president uten støtte fra etniske minoriteter, det blir ikke nok hvite amerikanere neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...