Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trestein skrev (3 timer siden):

Slår lens bak en busk vaksker hendene i spylerveske, tar en dusj med en plastpose med hull i , koker kaffi og tar frem frunkosten.

Det fungerer fint i andre situasjoner, som på hytte uten tilkoblet vann og strøm, å koke opp vaskevann. Ellers kan man bruke våtservietter til nød.

Både for toalett og dusj finnes det flust av gode og vellfungerende løsninger for enklere camping/telting og skal man gjøre dette over lengre tid kan man enkelt kombinere med å sjekke inn på hotell, campingplass, airbnb eller annet for den ekstra bekvemmeligheten i blant.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 hours ago, bzzlink said:

Komforten ved å sove i en bil med AC på, flatt gulv og madrass må oppleves

Jeg føyer det inn i rekken med "Shit tesla owners say". Det begynner å bli mye rart

IMG_7564.thumb.jpeg.c7a18015083d78db68d9

IMG_0349.thumb.png.309ca751837602419f370

Skrevet
Hansien skrev (11 minutter siden):

Det fungerer fint i andre situasjoner, som på hytte uten tilkoblet vann og strøm, å koke opp vaskevann. Ellers kan man bruke våtservietter til nød.

Både for toalett og dusj finnes det flust av gode og vellfungerende løsninger for enklere camping/telting og skal man gjøre dette over lengre tid kan man enkelt kombinere med å sjekke inn på hotell, campingplass, airbnb eller annet for den ekstra bekvemmeligheten i blant.

Jeg regner med de fleste har antibac liggende i bilen, som er veldig greit å bruke om man "må bak en busk", og ikke har vann og  såpe eller våtservietter tilgjengelig. 😉

Skrevet
Snowleopard skrev (46 minutter siden):

Det virker jo som du tror det ikke går å opprettholde personlig hygiene, og "forslagene" dine var jo spinnville. Går an å tenke seg litt mere om.

Må si det luktet veldig av en ovenfra-ned-holdning, der bare det å ta inn på hotell sørger for god hygiene og renslighet. Og det blir da forbeholdt de som har råd til å bruke masse penger på hotell, lå det tjukt på i antydningen. Alle andre er liksom på akkord med dette, hørtes det ut som du mente!

Derfor kom jeg med de søkeresultatene jeg raskt søkte frem. Og, jo, mange virus og bakterier kan smitte på hotell, og god håndhygiene må man jo opprettholde fremdeles.

Nyhetsartiklene jeg viste frem, gjelder jo både virus og bakterier som kan smitte enten via luft,. dråper eller i vann, eller gjennom dårlig tilberedt mat. Det siste har man jo dessuten langt mer kontroll på når man lager maten selv.

At du velger å ligge i bilen i stedet for hotell kan jeg forstå. Kjenner slike også. Svakt imunsystem og redd for folk.Hotell er ikke veldig dyrt. Har man en el bil som man taper 100 000kr i året på eie (Verditap) så blir hotel småpenger. Bare en middag for to personer er vanskelig å få i dag til under 1000kr. Ofte koster ikke et hotellrom noe mere. Men selvføgelig så tilbereder du vel også middag og koker poteter og steiker entrekote ute i baksete på bilen og sparer de pengene. Skulle likt å trefft samboeren din.

• Liker 1
Skrevet
kremt skrev (20 minutter siden):

Jeg føyer det inn i rekken med "Shit tesla owners say". Det begynner å bli mye rart

IMG_7564.thumb.jpeg.c7a18015083d78db68d9

IMG_0349.thumb.png.309ca751837602419f370

Hva forventer du? At Tesla eiere er smartere enn andre typer eiere?

Det gjelder kun noen få av oss isåfall....

Skrevet
Jotun skrev (3 minutter siden):

Hva forventer du? At Tesla eiere er smartere enn andre typer eiere?

Det gjelder kun noen få av oss isåfall....

Tesla er jo spesialtilpasset folk som ikke klarer å lade eller vanskelige bil konfiguratorer. Hva forventer du?

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Tenker du MC donadls så ja. Kos deg med det!

Nei, jeg tenker faktisk resturanter som ofte er å finne på hotellet. Eller i nærområdene av disse.

Skrevet
Hansien skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tenker faktisk resturanter som ofte er å finne på hotellet. Eller i nærområdene av disse.

Bare 2 pils til maten er typisk 300kr. Selve maten kanskje en suppe til 200kr? (Vanligvis 350til 500kr for en hovedrett)Dessert er vanskelig å få under 100kr Da har man brukt 900kr Etter to kommer kaffe runder man 1000kr. Og jeg snakker ikke om dyre hotell her. Typisk scandic eller radison. 

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Bare 2 pils til maten er typisk 300kr. Selve maten kanskje en suppe til 200kr? (Vanligvis 350til 500kr for en hovedrett)Dessert er vanskelig å få under 100kr Da har man brukt 900kr Etter to kommer kaffe runder man 1000kr. Og jeg snakker ikke om dyre hotell her. Typisk scandic eller radison. 

Fjerner man pilsen som er unødvendig dyr på resturant, og hopper over desserten som også pleier å være latterlig dyre, så er jo det et måltid til under 1000,-. En god biff nytes like godt med et glass vann eller brus som med en pils eller vin.

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (9 minutter siden):

At du velger å ligge i bilen i stedet for hotell kan jeg forstå. Kjenner slike også. Svakt imunsystem og redd for folk.Hotell er ikke veldig dyrt. Har man en el bil som man taper 100 000kr i året på eie (Verditap) så blir hotel småpenger. Bare en middag for to personer er vanskelig å få i dag til under 1000kr. Ofte koster ikke et hotellrom noe mere. Men selvføgelig så tilbereder du vel også middag og koker poteter og steiker entrekote ute i baksete på bilen og sparer de pengene. Skulle likt å trefft samboeren din.

Her var da masse rart...

Svakt immunsystem kommer som regel av bakteriefobi, så da legger man seg ikke ute i skogen men tar hotell, og sprayer antibac og slikt rundt, for å unngå bakterier. F.eks. har de funnet ut at barn bør introduseres for peanøtter i ung alder, for å få immunsystemet forberedt, og ikke få sjokk når de blir større. Og astma er og veldig mye mer utbredt i hjem der man har sterke tendenser til bakteriefobi.

Folk trenger bil, elbil av rette typen og priskategori koster knapt mer enn å drifte en ice-bil. Camper mode og V2L, om man er heldig å ha bil med slikt, gjør at man kan ha masse, bilige men gode og opplevelsesrike turer. Finnes andre, dyrere biler man taper mer på. Inntil nylig har jo mange tjent penger på å bytte bil ofte. Den tiden er stort sett forbi, siden det er kommet mange flere elbiler å velge mellom, også i lav prisklasse.

Middag pårestaurant koster gjerne rundt 350-400 kroner inkludert en øl eller brus, så 7-800 kroner. Da spiser man på grei restaurant, ikke McDonalds eller Burgerking, 

Hotellrom koster fort 1500-2000 kroner eller mer, spesielt i tider da mange skal reise til der man ønsker å dra. Enda mere om det foregår konferanser, konserter eller annet som gir stor etterspørsel. Og det er og veldig typisk dyrt i fellesferien, oh høytider som påske og jul, samt når det er høst eller vinterferie på skolene.

Men nå var heller ikke poenget at man alltid må velge camping i bil fremfor hotell, men at begge deler kan være fine ferieformer om man har evnen og viljen til å tilpasse seg og nyte og glede seg, fremfor å rynke på nesen om ikke standarden er av den dyrere sorten. For mange er hotellrom der man sover, men sjeldent oppholder seg resten av dagen, for andre så tilbringer man mesteparten av tiden på hotellet og hotellrommet, eller fascilitetene. hver sin smak sier jeg.

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (33 minutter siden):

Tesla er jo spesialtilpasset folk som ikke klarer å lade eller vanskelige bil konfiguratorer. Hva forventer du?

Forventer at du svarer så rått som dette 🤩🤩🤩 

Wow altså!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...