Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet
Jalla21 skrev (4 minutter siden):

For de som synes den nye ix3 er dyr.

Her i Norge starter ix3 50 xDrive på 679.900, og i Sverige starter den på 749.900.

Hjelper ikke på min økonomi at bilen er dyrere i Sverige. Har man ikke råd eller lyst til å bruke såpass på bil, så gjør ikke det noe på vurderingen i antall kroner man kan/vil bruke.

Ser ikke at noen av de som har kommentert på prisen har ment at bilen er for dyr for hva man får for pengene!

😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snowleopard skrev (6 minutter siden):

Ser ikke at noen av de som har kommentert på prisen har ment at bilen er for dyr for hva man får for pengene!

Og hvordan leser du da følgende kommentar?
"Havna på 825' før jeg hadde snudd meg gitt."

Skrevet
Jalla21 skrev (1 minutt siden):

Og hvordan leser du da følgende kommentar?
"Havna på 825' før jeg hadde snudd meg gitt."

Et eksempel på at prisen går fort opp når man slenger på ekstrautstyr. Utgangsprisen på spesielt tyske biler er veldig lite sannsynlig at er det man havner på når en ev. kontrakt skrives.

Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (3 minutter siden):

Er når man sammenligner X3 og iX3... 😉

BMWs prisbombe setter fyr på bilverdenen

 

Overskriften. 

Hvis de henviser til at den er billig ift til vanlig X3 så skjønner eg ikke helt hvorfor verden settes fyr på.

Syns prisen var akkurat som forventet. I overkant dyr, men ikke så dyr som eg hadde "fryktet". Men det er hvertfall lite som setter fyr på noe som helst. Da måtte den vært vesentlig billigere.

Med en god kampanje så kan den være innafor. Må hvertfall inn og kikke på den mtp plass etc.

Endret av Jotun
Skrevet (endret)

Hva var pris på forrige ix3 da den kom? Sammenlign mot generell prisøkning ellers i samfunnet og hvor mye som er teoretiskt forbedret med denne. 

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (9 minutter siden):

Hva var pris på forrige ix3 da den kom? 

I motors test står den til ca 632K, som i 2024 tilsvarer 727,3 ca!

Så jeg vil si de er relativt likt priset, men man får godt mer for pengene!

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (3 minutter siden):

Så jeg vil si de er relativt likt priset, men man får godt mer for pengene!

Det var poenget jeg skulle frem til. 👍😉 (Endret isted før din kommentar)

Endret av Duriello
Skrevet (endret)
bzzlink skrev (8 timer siden):

Den nye BMW ix3 så fin ut på specs

skullen ønske jeg hadde 750’ + vinterhjul å bruke på bil

https://www.motor.no/bil/bmws-nye-klasse-setter-en-ny-standard/327729

Ser ut som den er samme størrelse som en Model Y?

Veldig synd at denne ikke har firhjulstrekk når man rygger 😔 Folk har forskjellige behov, men det er absolutt deal breaker for meg!

Edit; dette var tydeligvis feil info under lanseringen, den har awd i revers!

Endret av Elgen-Hansi
Skrevet
Duriello skrev (6 minutter siden):

Det var poenget jeg skulle frem til. 👍😉 (Endret isted før din kommentar)

Da kan man lure på hvordan ix3 40 rwd med rekkevidde på opp mot 1000km som kommer i 2026 blir priset.

Skrevet
Elgen-Hansi skrev (Akkurat nå):

Veldig synd at denne ikke har forhjulstrekk når man rygger 😔 Folk har forskjellige behov, men det er absolutt deal breaker for meg!

Hva mener du med det? Den har da xDrive med drift på begge aksler.

  • Liker 1
Skrevet
Jalla21 skrev (2 minutter siden):

Da kan man lure på hvordan ix3 40 rwd med rekkevidde på opp mot 1000km som kommer i 2026 blir priset.

Ja det blir spennende å se.👍

 

Skrevet
Jalla21 skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med det? Den har da xDrive med drift på begge aksler.

Er vel det som gjenstår å få testet, for det er uenighet innad hos BMW jamfør uttalelser som er kommet. Når det var nei på det fra han som var jef for den delen av bilen, så bør det være greit at det testes før man signerer kontrakten, om man ikke ber om den bekreftelsen i kontrakten...

Skrevet
Jalla21 skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med det? Den har da xDrive med drift på begge aksler.

I følge ingeniør på drivlinja, intervjuet under lanseringen, var det fordi motoren foran bare er en liten støttemotor, optimalisert for best mulig effektivitet. Bilen har kraftig bias på bakaksel, og motor foran kobles bare inn i spesielle situasjoner for ekstra grep. Kompromisset med designet var at den kun kunne trekke forover.

Skrevet
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Hva forventer du, fra selskapet som påstod de ikke-ladbare hybridene dems var "selvladende"...!?!

De måtte vel til slutt gå vekk fra den påstanden også i Norge, selv om den fikk leve lengre enn langt! 🤶

Hehe sant nok. 😅

Men da det var snakk om en elektrisk LC så var det jo ikke helt dette jeg hadde sett for meg. Ikke at jeg har råd til en LC uansett drivlinje liksom, men.. 😂

 

Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Hehe sant nok. 😅

Men da det var snakk om en elektrisk LC så var det jo ikke helt dette jeg hadde sett for meg. Ikke at jeg har råd til en LC uansett drivlinje liksom, men.. 😂

 

Nei, kunne nok nesten "akseptert" en Toyota om det var en LC-BEV, men det tipper jeg ikke skjer på flere år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...