Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
ozone skrev (12 minutter siden):

...og alle bestemødre i verden gleder seg!😍

Haha var faktisk en ung snelle som kjørte den men ja den passer nok bedre den eldre garde😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Leapmotor ett eller annet 😂 

Måtte google, Leapmotor T03.

Ca 280km wltp og maks ladehastughet på 45kW.. Yaay! 😂

Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Får den vell rimelig på temu får jeg håpe 😂

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Får den vell rimelig på temu får jeg håpe 😂

Ifølge carwow; The Leapmotor T03 has a RRP range of £15,995 to £15,995. However, with Carwow you can save on average £151. Prices start at £15,844 if paying cash. At less than £16,000, the Leapmotor T03 is the second-cheapest electric car on sale in the UK.

Meget dyrt til å være temu. Det er nesten så de skulle betalt meg det dobbelte for å bli sett i en. 😂

Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Ifølge carwow; The Leapmotor T03 has a RRP range of £15,995 to £15,995. However, with Carwow you can save on average £151. Prices start at £15,844 if paying cash. At less than £16,000, the Leapmotor T03 is the second-cheapest electric car on sale in the UK.

Meget dyrt til å være temu. Det er nesten så de skulle betalt meg det dobbelte for å bli sett i en. 😂

Ja det var ikke det at den var pen så fikk oppmerksomheten min, heller tvert om😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (10 minutter siden):

Ouch! 55 min fra 10-80%, med det lille batteriet. Da skal man ha god tålmodighet om man trenger å ta den på langtur.

Men som en lite "get around" bybil duger det sikkert helt fint!

Endret av Snowleopard
Skriveleif
  • Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Leapmotor ett eller annet 😂 

😂?

De er deleid av Stellantis og lager bl.a denne. Leapmotor_B01_003.jpg

Skrevet
Mag ne skrev (1 minutt siden):

😂?

Heter den BOI?😅 Eller B01 gir vell mer mening 😅 føler det ligner på noe men tar det ikke igjen.

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Heter den BOI?😅 Eller B01 gir vell mer mening 😅 føler det ligner på noe men tar det ikke igjen.

Faktisk mye Xpeng G6-look i fronten.

xpeng_g6_front_4x3.jpg

Endret av Snowleopard
Lagt til bilde
  • Liker 1
Skrevet
Mag ne skrev (6 minutter siden):

😂?

Xpeng G6 front på en ID7 sedan/coupe? 

Jeg hater den ikke så mye jeg har lyst til. 🤔

Skrevet
Duriello skrev (4 minutter siden):

Xpeng G6 front på en ID7 sedan/coupe? 

Jeg hater den ikke så mye jeg har lyst til. 🤔

Jeg er nok blind - for jeg klarer ikke se likhetene med Xpeng på den der......

Skrevet
obygda skrev (3 minutter siden):

Jeg er nok blind - for jeg klarer ikke se likhetene med Xpeng på den der......

Bytt ut den svarte "lysstripen" med en som en identisk som på Xpeng, så er nok mye gjort. 

Skrevet
Duriello skrev (15 minutter siden):

Jeg synes vi burde ha en slags standard måleenhet for langtur og velger ABRP fra Lindesnes Fyr til Nordkapp med standard innstilling på batteri (90% ved avgang, 10% ved ankomst, raskeste rute) og når man holder selve kjøringen utenfor. Resultat:

Leapmotor T03: 19 ladestopp, totalt 10 timer og 45 minutter ladetid. Noe som utgjør 28% av den totale reisetida.

Jeg tar med et par vanlige referansepunkter:

Nissan Leaf 2022 62 kWh: 11 ladestopp, totalt 6 timer og 33 timer ladetid. Noe som utgjør 19% av den totale reisetida.

Tesla Model Y LR AWD 19": 10 ladestopp, totalt 2 timer og 37 timer ladetid. Noe som utgjør 8% av den totale reisetida.

Jeg skal i hvert fall bidra til en lengre liste etter hvert, men jeg har ikke enerett på det. Dere må bare ta dere til rette og legge til linjer.

• Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (3 minutter siden):

Bytt ut den svarte "lysstripen" med en som en identisk som på Xpeng, så er nok mye gjort. 

Prøver...klarer ikke få det til..Helt annen front - andre lys - helt annen vinklet front..osv osv...Men jeg kan være blind....

Skrevet
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vi burde ha en slags standard måleenhet for langtur og velger ABRP fra Lindesnes Fyr til Nordkapp med standard innstilling på batteri (90% ved avgang, 10% ved ankomst, raskeste rute) og når man holder selve kjøringen utenfor. Resultat:

Leapmotor T03: 19 ladestopp, totalt 10 timer og 45 minutter ladetid. Noe som utgjør 28% av den totale reisetida.

Jeg tar med et par vanlige referansepunkter:

Nissan Leaf 2022 62 kWh: 11 ladestopp, totalt 6 timer og 33 timer ladetid. Noe som utgjør 19% av den totale reisetida.

Tesla Model Y LR AWD 19": 10 ladestopp, totalt 2 timer og 37 timer ladetid. Noe som utgjør 8% av den totale reisetida.

Jeg skal i hvert fall bidra til en lengre liste etter hvert, men jeg har ikke enerett på det. Dere må bare ta dere til rette og legge til linjer.

Det er vel en grunn til at det kalles en by-bil. Men setter pris på jobben gjort via ABRP.👍😀 (Fått litt sans for den appen, må jeg innrømme)

Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Prøver...klarer ikke få det til..Helt annen front - andre lys - helt annen vinklet front..osv osv...Men jeg kan være blind....

Ja lysene på sedanen er "sota" ned. Bytt til de på xpeng.

Skrevet
Duriello skrev (8 minutter siden):
obygda skrev (10 minutter siden):

Ja lysene på sedanen er "sota" ned. Bytt til de på xpeng.

Begynner å lure på om det er evnen eller viljen. Ingen av oss som har sagt at den er identisk, men har klare likhetstrekk.

Men finnes jo brukere på forumet her som ikke vil se, fordi at en annen bil kanskje var "først", og da kan man jo ikke sammenligne med en i mellom der som "referansepunktet".

Ja, og så må man jo vite navn og demografi på sjefsdesigneren, for ellers har man jo ikke peiling på design!

:thumbs:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (6 minutter siden):

Ja, og så må man jo vite navn og demografi på sjefsdesigneren, for ellers har man jo ikke peiling på design!

:thumbs:

Hæhæhæ, ja stemmer det. 😂

(Noen som husker kjeften jeg fikk da det var snakk om Renault 5?)

Endret av Duriello
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (2 timer siden):

Ionic 5 og EV6 er vel noen av de raskere til å hurtiglade, så sjekket EV6:

EV6 2025 awd lr:  8 ladestopp, totalt 1 time og 48 minutter ladetid. Noe som utgjør ca 6,5% av den totale reisetida. Ladetid 12-17 min pr stopp, alle bortsett fra en er 12-14 minutter.

Endret av Crowly
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...