Gå til innhold

NÅ: Nvidia har avduket GTX 1080!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sykt spennende med tanke på bærbare gaming maskiner. Blir forskjellen visket ut nå?

 

Hvorfor skulle den bli det?

 

AtW

 

 

 

<synsing> Er nok like sikkert som at pedopaven liker gutterumper </synsing>

 

 

Skulle vel være mulig å bli kvitt 180 watt på en bærbar vel?

Lenke til kommentar

 

Nizzen, din entusiasme for HW slår de fleste her inne tror jeg   :wee:

Blitt litt mer tilbakeholden jeg på mine eldre dager :p

 

 

Nizzen må da begynne å dra på årene han også?  

 

Selv har jeg et HD 7870 i maskinen og klarer ikke helt å styre meg på tross av alderstegn :)

81 modell, ca samme som Betroz :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Endelig kan 4k bli normalen.

 

 

 

 

 

Nei, vi må ha 120+hz 4k skjermer på markedet først!

Ellers så vet jeg at det er mange som ikkje synes 4k g-sync er verdt 9-10k heller enda.

 

4k er ikkje så kult enda.

 

 

 

- Misforstå meg rett, men jeg har fått intrykket av at G-Sync og Free-Sync var begge ment som en kompensasjon for manglende ytelse i den øvrige HW'en.

 

Jo svakere HW, desto større fortjeneste får man for å innvistere i en slik skjerm.

Som i mine øyne er ganske så bakvendt, ironisk nok.

 

Granted..., ting bør stå i still, for å si det på den måten.

Men istedenfor for å kjøpe en skjerm til 10k, så kanskje det er like greit å heller gå til innkjøp av et kraftigere skjermkort.

 

Med det sagt..., så synes jeg at det var modig av dem å komme med en slik påstand om at "GTX 1080" skal være istand til å servere 60-FPS i samtlige spill, ved Ultra-settings.

 

Jeg stiller meg i hvert fall letter skeptisk til den påstanden når det kommer til 4k-oppløsninger.

Lenke til kommentar

Division i 4k på max är sjukt tungt. Att ett kort skulle dra det i 60fps jämnt tror jag absolut ingenting på. Nizzen med sina tre 980ti grejar väl såvitt 60fps jämnt på 4k.

 

Att de skulle släppa ett kort som kan ersätta 2 st 980ti med en gång, och dessutom ha ett nytt Ti om ett år är jag skeptisk till. Men korten är ju klara och är på väg till grossister så det blir intressant att se.

Lenke til kommentar

Frister å oppgradere 980en, men må nesten sjå skikkelege benchmarks fyrst. Dei veljer vel stort sett ut dei spela som kortet gjer det best i på slike events.

Selvsagt er det markedsføring, om benchmarken er i 4k så overrasker det jo ikke at GTX 1080 gruser 980 SLI, i tillegg høres det jo flottere ut å si at den slår 980 SLI og Titan X enn å si 20-25% over 980 ti.

 

Det som overrasker meg er ikke ytelsen, men prisen. Håper noen nå kan donere ett 980 ti kort til gi bort pris på meg ;)

Lenke til kommentar

De sier at 1080 har dobbel ytelse av Titan X, men på grafen som viser "relative gaming performance" ligger Titan X på ca 3.6 mens 1080 ligger på ca 4.4. Hvordan får de dette til å bli 2x ytelse?

 

980 ligger på ca 2.6 på samme graf, så det er vel heller ikke her en dobling i ytelse til 1080.

 

Uansett imponerende ytelse, og det største hoppet på veldig lenge. Blir spennende å se hva AMD får til. Forhåpentligvis en konkurrent til 1070 ...

Lenke til kommentar

 

 

Endelig kan 4k bli normalen.

 

 

 

 

Nei, vi må ha 120+hz 4k skjermer på markedet først!

Ellers så vet jeg at det er mange som ikkje synes 4k g-sync er verdt 9-10k heller enda.

 

4k er ikkje så kult enda.

 

 

 

- Misforstå meg rett, men jeg har fått intrykket av at G-Sync og Free-Sync var begge ment som en kompensasjon for manglende ytelse i den øvrige HW'en.

 

Jo svakere HW, desto større fortjeneste får man for å innvistere i en slik skjerm.

Som i mine øyne er ganske så bakvendt, ironisk nok.

 

Granted..., ting bør stå i still, for å si det på den måten.

Men istedenfor for å kjøpe en skjerm til 10k, så kanskje det er like greit å heller gå til innkjøp av et kraftigere skjermkort.

 

Med det sagt..., så synes jeg at det var modig av dem å komme med en slik påstand om at "GTX 1080" skal være istand til å servere 60-FPS i samtlige spill, ved Ultra-settings.

 

Jeg stiller meg i hvert fall letter skeptisk til den påstanden når det kommer til 4k-oppløsninger.

 

 

Hjelper lite med et bedre skjermkort hvis skjermen ikke klarer å henge med oppdateringsmessig. Gsync forhindrer som kjent  "Tearing".

Lenke til kommentar

 

$599 for en 1080. Hvilken pris kan man se for seg denne vil få i Norge?

Med dollarpris som nå så blir det vel ca 6500kr

 

Blir interessant å se hvor mye dagens 9 serie faller i pris når Pascal blir å finne på lager. Mitt 980 Ti koster i skrivende stund 8 lapper hos komplett, så hvis 1080 havner på rundt 6500, så burde det være et drastisk prisfall, hvis de ikke har lyst til å ha disse på lager for all evighet.

Lenke til kommentar

 

 

Sykt spennende med tanke på bærbare gaming maskiner. Blir forskjellen visket ut nå?

 

Hvorfor skulle den bli det?

 

AtW

 

 

 

<synsing> Er nok like sikkert som at pedopaven liker gutterumper </synsing>

 

 

Skulle vel være mulig å bli kvitt 180 watt på en bærbar vel?

 

 

Det er jo mulig, men ikke særlig praktisk, men om det er mulig nå var det mulig før, så hvor skal forskjellen viskes ut mer enn før?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

$599 for en 1080. Hvilken pris kan man se for seg denne vil få i Norge?

Med dollarpris som nå så blir det vel ca 6500kr

Blir interessant å se hvor mye dagens 9 serie faller i pris når Pascal blir å finne på lager. Mitt 980 Ti koster i skrivende stund 8 lapper hos komplett, så hvis 1080 havner på rundt 6500, så burde det være et drastisk prisfall, hvis de ikke har lyst til å ha disse på lager for all evighet.

Det jeg håper på, så jeg kan få et til skambillig :D

Lenke til kommentar

De sier at 1080 har dobbel ytelse av Titan X, men på grafen som viser "relative gaming performance" ligger Titan X på ca 3.6 mens 1080 ligger på ca 4.4. Hvordan får de dette til å bli 2x ytelse?

 

980 ligger på ca 2.6 på samme graf, så det er vel heller ikke her en dobling i ytelse til 1080.

 

Uansett imponerende ytelse, og det største hoppet på veldig lenge. Blir spennende å se hva AMD får til. Forhåpentligvis en konkurrent til 1070 ...

Fordi verken 1070 eller 1080 gir 2x ytelse i spill. Det eneste grafen til nVidia sier er at 1080 scorer 2x bedre per watt, enkel markedsføring som får hoppet til å høres langt større ut enn det faktisk er. Rart at ingen her har bemerket seg at ytelsen de måler i her er per watt og effektivitet. I stede går folk av skaftet og begynner å selge Maxwell kortene sine som hett hvetebrød, før vi i det heletatt har sett noen benchmarks. Og det er jo akuratt det nVidia ønsker, for da får de økt mersalg.

 

Intel gjorde det samme, Skylake hadde 40% mer ytelse enn Haswell-E, men det var per watt. Så det som derimot blir spennende er å se hvor bra 1070 og 1080 faktisk yter når vi får se noen skikkelige benchmarks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...