Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva sier du til videoene mine av solnedgangen?

 

 

De to første videoene har sol som går ned over landskap? Og landskapet er ofte litt høyere enn havnivå.

Den siste videoen går den ned over havet, og der synes jeg sola blir mindre. 

 

I målingen av vinkelen skjønte jeg at kompasset måtte legges som om jorda var flat. 

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som syntes det er pussig at denne såkalte konferansen var stappa full av folk som ville selge ting? Det er jo nesten så man skulle tro de er med for pengenes skyld.

 

 

Produktene de selger er ganske unike, og hvilke mennesker kjenner du som ikke er opptatt av å tjene penger? Går ut fra at du ser opp til folk i det private næringsliv og kjendiser. 

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som tror på flat-earth.

1. hva stopper en person fra å gå til kanten av den flate jorden, og ta med seg en go-pro og avsløre hele greia for resten av verden? Dette burde jo være det mest åpenbare for å avsløre at alt vi tror på er fake-news.  

bonus-spørsmål

2.hva er forklaringen fra "flat-earthers" på midnattssol ved den nordlige halvkule? Vitenskapen har en god forklaring på dette om jorden er rund. 

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som tror på flat-earth.

 

1. hva stopper en person fra å gå til kanten av den flate jorden, og ta med seg en go-pro og avsløre hele greia for resten av verden? Dette burde jo være det mest åpenbare for å avsløre at alt vi tror på er fake-news.  

 

bonus-spørsmål

 

2.hva er forklaringen fra "flat-earthers" på midnattssol ved den nordlige halvkule? Vitenskapen har en god forklaring på dette om jorden er rund. 

 

Dersom Antarktis ikke er et kontinent men utgjør en enorm issirkel, er det vanskelig for f.eks. meg å få ferdes fritt der. Det er guidede turer, der turistene blir passet på. 

 

Midnattssol ved den nordlige halvkule er fordi sola tar korte runder. Eventuell midnattssol over Antarktis er litt verre å forklare, og mange mener derfor det må være oppdiktet. 

 

"Og de greier heller ikke å svare på det faktum at vi har både en magnetisk nord- og sydpol. Og det som er den magnetiske Nordpolen egentlig er den magnetiske sydpolen."

 

Er ikke dette litt selvmotsigende?

Enten er det to poler eller ikke. 

 

"Hvis jorden er flat, så er det en fysisk umulighet at en del kan være helt mørk, mens den andre er helt lys."

 

Men vi kan ikke se lengre enn til horisonten, og det lys eller mørke som er bakenfor den kan vi rett og slett ikke se. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det bare jeg som syntes det er pussig at denne såkalte konferansen var stappa full av folk som ville selge ting? Det er jo nesten så man skulle tro de er med for pengenes skyld.

 

Produktene de selger er ganske unike, og hvilke mennesker kjenner du som ikke er opptatt av å tjene penger?

 

Hehe. Ja... kremmere er opptatt av å tjene penger. Folk som taler for et virkelighetssyn er opptatt av å spre sitt budskap.

Kjenner du mange prester som driver nettbutikk hvor de selger kors og vievann og setter opp stand på messer?

 

Går ut fra at du ser opp til folk i det private næringsliv og kjendiser.

Du ville vel gå ut ifra det, men det skal mer til enn en feit lommebok eller bilde i glosserte magasiner for at jeg skal se opp til noen.
Lenke til kommentar
Hvor langt unna er sola igjen? 5000 km?

Hvor langt er det til horisonten? 3km?

Hvorfor kan vi se sola, men ikke forbi horisonten?

 

Nei.. lysene på himmelen må være ganske nær oss. Men det kan spille inn at himmelhvelvingen ikke er inndelt i noen flat grense mellom hav og landskap. Himmelhvelvingen har ikke noen horisont på samme måte. 

 

"Informasjon om hvordan avstanden mellom jorda og sola beregnes og bevises. Nok et uimotstridelig fundament for at jorda ikke er flat (siden sola visstnok skal være liten og innenfor en kuppel):"

 

Hvilket tøv.

 

"Kjenner du mange prester som driver nettbutikk hvor de selger kors og vievann og setter opp stand på messer?"

 

Prester får lønn, men hvis ikke måtte de gått rundt og tigget som fransiskanerne gjorde i begynnelsen. 

 

Dette ble en miks av sitater fra ulike personer, men det virker som alle leser alt uansett...

Lenke til kommentar

Sitat festus: «Hvilket tøv.»

 

Hvorfor?

 

Ingen kan kontrollere tallet.

 

Sitat fra din link:

 

"In other words, if you were alive about 800,000 years ago, and facing what we call north with a magnetic compass in your hand, the needle would point to 'south.' "

 

Også en høyst tvilsom konklusjon. De antar at jorda er mer enn 10 000 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...