Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At båter forsvinner under horisonten er ikke et problem, det er slik i et korridorperspektiv at ting vil gå gradvis ut av syne ved horisonten.

Men når jeg nevner korridorperspektiv her, tror de at jeg er syk eller sprø.

 

Det er et noe større problem hvis sola ikke minker i størrelse, og det ikke er nok sollys til å dekke de sydlige områdene av den flate jorda.

 

Men det finnes likevel noen videoer som skal vise at sola blir mindre. (sun shrinks)

 

The sun shrinks as it moves farther away! Globe huggers have tried to tell me different but the evidence is there every single night!

Du henviser til en YouTubevideo av et værfenomen som skjer en sjelden gang for å forklare det jeg ser med egne øyne hver dag?

 

Jeg melder meg ut her :-) lykke til med egen overbevisning. Jeg syns litt synd på deg at du har slik bias-tankegang og avfeier alle bevis som taler mot din egen tro. Håper ikke du jobber i et yrke hvor hypotesearbeid er kritisk (slik som i etterforskning etc.)

Lenke til kommentar

Virker som en ikke klarer å formidle, eller bestemme seg for om det er veldig kaldt eller veldig varmt i rommet. 

Termosfæren er visst varm: "Temperaturen i termosfæren stiger utover, og kan nå over 2000°C.[trenger referanse]

 

Over der har vi eksosfæren, den ytterste delen av atmosfæren. 

 

Uansett om det er veldig kaldt der bilen blir påstått å være nå, må den på veien ha passert gjennom termosfæren der det er veldig varmt.

 

Om termosfæren: https://no.wikipedia.org/wiki/Termosfæren

 
Temperaturen stiger utover, og i den ytre delen av termosfæren kan temperaturen nå over 2000°C. Den lave partikkeltettheten medfører imidlertid at den termiske energien i et gitt volum er relativt lav. -snip- Dermed vil temperaturen føles mye lavere, og et vanlig termometer vil også måle en mye lavere temperatur.
Lenke til kommentar

At båter forsvinner under horisonten er ikke et problem, det er slik i et korridorperspektiv at ting vil gå gradvis ut av syne ved horisonten. 

Men når jeg nevner korridorperspektiv her, tror de at jeg er syk eller sprø.

Du har ikke den fjerneste ide om hva "korridorperspektiv" er. Gjør et enkelt eksperiment selv. Finn deg en lang korridor. Legg en klinkekule på gulvet i den ene enden. Gå så vekk fra klinkekulen til du akkurat ikke ser den lengre. Ta frem en kikkert og se på klinkekulen nå. Jeg kan garantere deg at den vil fremstå som like rund, i motsetning til objekter som forsvinner bak horisonten (eksempelvis fartøy på sjøen). Så ja, du fremstår som mindre intelligent og aldri så lite syk og sprø (selv om du kanskje ikke er det). Den store majoritet av religiøse fornekter ikke jordens form.

Lenke til kommentar

Der hadde vært en tabbe ja, men heldigvis gjorde de ikke det..

Men ingen kan overbevise deg om noe annet selv ikke om du hadde vært der å sett med egne øyne.

 

Hvis hun hadde sett det med egne øyne hadde hun antakelig fortsatt ikke trodd på det, så fastlåst er gjerne slike mennesker.

Lenke til kommentar

At båter forsvinner under horisonten er ikke et problem, det er slik i et korridorperspektiv at ting vil gå gradvis ut av syne ved horisonten. 

Men når jeg nevner korridorperspektiv her, tror de at jeg er syk eller sprø.

 

Det er et noe større problem hvis sola ikke minker i størrelse, og det ikke er nok sollys til å dekke de sydlige områdene av den flate jorda. 

 

Men det finnes likevel noen videoer som skal vise at sola blir mindre. (sun shrinks)

 

 

 

The sun shrinks as it moves farther away! Globe huggers have tried to tell me different but the evidence is there every single night!

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=f5R_HOJXMcY

 

Jeg vet det finnes YT-videoer som viser at sola blir mindre og mindre, men jeg har sett 100- for ikke å si 1000-vis av solnedganger, og jeg har ALDRI opplevd dette. Jeg gjør som dere prediker: Tro på dine egne observasjoner, tro på hva du selv ser! Jeg gir blaffen i vitenskapen når det gjelder solnedganger.

 

Spørsmålet mitt til deg var altså: Har DU sett dette selv?

 

Når det gjelder perspektiv, så er det en teori som er tilpasset flat jord. Det er ingen andre enn FE-ere som skjønner noe av denne teorien, og da kommer neste spørsmål:

Båter forsvinner bak horisonten pga perspektiv, men sola er fremdeles like stor når den forsvinner bak horisonten. Hvordan kan denne forskjellen forklares? 

 

Det er lett å forklare med ei rund jord, men hvordan kan det forklares med ei flat? Tenk gjennom dette en stund før du svarer.

Lenke til kommentar

Du har ikke den fjerneste ide om hva "korridorperspektiv" er. Gjør et enkelt eksperiment selv. Finn deg en lang korridor. Legg en klinkekule på gulvet i den ene enden. Gå så vekk fra klinkekulen til du akkurat ikke ser den lengre. Ta frem en kikkert og se på klinkekulen nå. Jeg kan garantere deg at den vil fremstå som like rund, i motsetning til objekter som forsvinner bak horisonten (eksempelvis fartøy på sjøen). Så ja, du fremstår som mindre intelligent og aldri så lite syk og sprø (selv om du kanskje ikke er det). Den store majoritet av religiøse fornekter ikke jordens form.

 

Greit, du klarer å se for deg en korridor. Men hvis det skal være noe sammenligningsgrunnlag med storhavet der det er høy horisont, må halve korridoren være fylt opp med vann. Og klinkekula kan ikke være på gulvet, men den må være på vannet. 

Lenke til kommentar

Hvordan påvirker vannet korridoreffekten? Er den ikke gjeldende på land?

I så fall burde man sett uendelig på land, men ikke på vann, men gjør man det? nei.

 

C0bkkrpXEAEUgnQ.jpg

 

Interessant spørsmål. Hvorfor er det båtene vi ser forsvinne på en spesiell måte?

 

Kan det skyldes at båtene ligger høyere i landskapet fordi de er på havet? 

 

I tilfelle burde vi se en lignende effekt på en stor og høy bro der bilene kjører direkte mot horisonten? Muligens. 

 

Så det kan være interessant å observere. Men det kan også koste å stoppe opp på en slik stor bro, for å observere. Kanskje bedre da å lete etter allerede innspilte videoer. Leste tilfeldigvis om en som gikk over Askøybrua og stanset opp for å se på utsikten. Da trodde noen forbipasserende at han stod der for å hoppe i havet fra brua, og de ringte til politiet. Som troppet opp og tok med seg mannen, til avhør og diverse. De hadde jo fått inn en bekymringsmelding, må vite.  

Lenke til kommentar

Interessant spørsmål. Hvorfor er det båtene vi ser forsvinne på en spesiell måte?

 

Kan det skyldes at båtene ligger høyere i landskapet fordi de er på havet? 

 

I tilfelle burde vi se en lignende effekt på en stor og høy bro der bilene kjører direkte mot horisonten? Muligens.

Det får nesten du forklare..

Vil anbefalle deg å sjekke ut det med en lang og rett bro også, bare husk at broen bør være rett, uten bakker og bølger.

Tidligere har du jo funnet broer med bakker og latet som at dette viser ditt poeng, selv om de åpenbart verken har vært rette og bilder fra andre vinkler har tydelig vist at de er veldig ujevne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan påvirker vannet korridoreffekten? Er den ikke gjeldende på land?

I så fall burde man sett uendelig på land, men ikke på vann, men gjør man det? nei.

 

C0bkkrpXEAEUgnQ.jpg

 

Interessant spørsmål. Hvorfor er det båtene vi ser forsvinne på en spesiell måte?

 

Kan det skyldes at båtene ligger høyere i landskapet fordi de er på havet? 

 

I tilfelle burde vi se en lignende effekt på en stor og høy bro der bilene kjører direkte mot horisonten? Muligens. 

 

Så det kan være interessant å observere. Men det kan også koste å stoppe opp på en slik stor bro, for å observere. Kanskje bedre da å lete etter allerede innspilte videoer. Leste tilfeldigvis om en som gikk over Askøybrua og stanset opp for å se på utsikten. Da trodde noen forbipasserende at han stod der for å hoppe i havet fra brua, og de ringte til politiet. Som troppet opp og tok med seg mannen, til avhør og diverse. De hadde jo fått inn en bekymringsmelding, må vite.  

 

 

Nå er vi i gang igjen. Kan det skyldes. Muligens.  Er det virkelig helt umulig å komme med et konkret svar uten å ty til en masse meningsløst utenomsnakk. Jeg prøver igjen. Når en båt, eller hva som helst, beveger seg bort fra deg og etter hvert forsvinner bak horisonten, blir den mindre og mindre før den forsvinner. Sola forsvinner bak horisonten den også, MEN DEN BLIR IKKE MINDRE FØR DEN FORSVINNER.

 

Hva i all verden kan det komme av? Har du noen gang tenkt på det, eller....?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du har ikke den fjerneste ide om hva "korridorperspektiv" er. Gjør et enkelt eksperiment selv. Finn deg en lang korridor. Legg en klinkekule på gulvet i den ene enden. Gå så vekk fra klinkekulen til du akkurat ikke ser den lengre. Ta frem en kikkert og se på klinkekulen nå. Jeg kan garantere deg at den vil fremstå som like rund, i motsetning til objekter som forsvinner bak horisonten (eksempelvis fartøy på sjøen). Så ja, du fremstår som mindre intelligent og aldri så lite syk og sprø (selv om du kanskje ikke er det). Den store majoritet av religiøse fornekter ikke jordens form.

 

Greit, du klarer å se for deg en korridor. Men hvis det skal være noe sammenligningsgrunnlag med storhavet der det er høy horisont, må halve korridoren være fylt opp med vann. Og klinkekula kan ikke være på gulvet, men den må være på vannet. 

 

Høy horisont? Den må du nesten forklare.

 

Hva er storhavet for deg? Er Nordsjøen eller Barentshavet stort nok for deg? 

 

Er det bare "eliten" som kommer inn på skoler der navigasjon er en vesentlig del av utdanningen? Hvordan velges vi i så fall ut? Fordi vi er kjønnsoperert? Eller fordi vi er inndoktrinerte? ...forklar oss med egne ord...

 

Jeg trenger ikke å se for meg en korridor. Jeg har navigert både under, på og over havoverflaten... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...