Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

 

 

Til dere begge. Og faktisk alle andre som deltar i tråden.

 

Vi har en fin tråd her på forumet om hvordan vi diskuterer, og hvordan vi burde diskutere

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1194095&page=1

 

Den er gull verdt. Om man ikke følger visse grunnleggende forutsetninger for diskusjonen blir den meningsløs og ender ofte opp i ren trolling. Noen regler for hvordan vi diskuterer er derfor fint. Dette er noe begge sider burde kunne enes om som en forutsetning før man deltar i diskusjonen.

 

 

Jeg er også en person som konstant tviler på det andre sier og spesielt på mine egne tanker, ideer og formuleringer. Ved noen anledninger vet jeg også at jeg har rett, men også da tviler jeg. For det kan jo tenkes at jeg har feil tross alt. Om du/dere også er slik så finnes det en fin tråd for oss også, vi som både er skråsikre og tvilende  :)

 

Skråsikkerhetens tyrtrani

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600985

 

 

 

Amen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De kunne jo hatt med seg to kameraer da. En av dem kunne vist stjerner.

Jeg sier virkelig ikke dette for å være nedlatende på noen måte, men du burde kanskje for din egen redelighets skyld se nøyere på de krav du stiller og de resultater du er villig til å akseptere. Dette for disse tingene ser ikke ut til å samsvare på noen måte i det hele tatt.

Du har etterspurt et (nytt) kamera som tar bilde av jorden. Når du fikk det da lo du av det.

Nå etterspør du et nytt kamera som tar bilde av stjerner.

Slik det ser ut for hvertfall meg er at du sitter og ser på live bilder av jordkloden og klager fordi du vil se stjerner - fordi du vil se stjerner uansett hva et kamera vil klare under forskjellige omstendigheter. Det virker ikke viktig for deg, og du virker ikke til å ville vite om det.

Jeg finner det forståelig at folk blir litt oppgitt når ingenting er bra nok uansett hva, og innfinner seg med at det ikke finnes beviser for deg/dere og dermed gir opp debatten og henfaller til alt annet enn videre saklig diskusjon.

 

Dessverre virker denne holdningen til å være mer regelen enn unntaket, og gjør intet mer enn å flytte målstolpen hele tiden.

Du vil aldri bli fornøyd med bevisene, og jeg lurer på om det er bare du som ikke har skjønt det enda.

Ikke kom å fortell meg at romorganisasjonene ikke har fått med seg at folk etterspør stjerner fra verdensrommet. Det er en beksvart himmel. Månen lyser ganske sterkt på himmelen når det er stjerneklar nattehimmel. Ikke fortell meg at det kameraet som er på en satelitt en million kilometer unna ikke kan ta bilde av jorden hvor stjernene også vises. Lukter tullball hele romfartsopplegget.

Himawari satelitten av jorden selvom den har bevegende skyer er bare dataredigert opplegg det også. Det som er ekte har jeg sett av luftballonger som har filmet langt der oppe skylag som beveger seg, er en spesiell nettside som har film av desse bevegende skyene, må bare lete gjennom hvor jeg mener å ha sett denne nettsiden. Men dette er vansklig legge til av hele verden da de bare kan filme en viss høyde. Men det er nok til å se deler av et land og når man ser de 40-50 minuttene av en romspasertur så er det ikke bevegelse på de skyene under dem.

 

Det dere mener er stjerner i filmingen av bilen i rommet er luftbobler, sikkert limt inn ifra tidligere filming under vann av «space walks». Men bilen er ikke under vann. De ønsker bare å forvirre oss konspiratører om det.

Lenke til kommentar

Og hvorfor er ikke det kommentert av desse to som liksom skal være reportere av hele oppskytningen med all den vrælingen av jubling i bakgrunnen. Det er jo samma showet hver gang.

De viste feil kamera helt fra starten av da eller bare før de boosterne landet. Ser jo likt ut fra oppskytningen av.

Du sier jo noe sjøl; "vrælingen av jubling i bakgrunnen". Kanskje de ikke la merke til det der og da?

 

Jeg spør igjen; kan vi stole på at OL virkelig kommer til å finne sted? Du vet jo at de kommer til å sende feil feed der opptil flere ganger. Hvorfor vil det i så fall være greit å gjøre feil under OL, men ikke ellers?

 

Og dere må slutte å beskytte desse romferdene med at vi ikke ser stjerner. Hvor mange nettsider får jeg ikke opp om jeg googler. «Why can’t we see stars from space»

Omtrent 98 400 000 resultater

 

Men hva er poenget ditt med det?

 

De kunne jo hatt med seg to kameraer da. En av dem kunne vist stjerner.

Ja, eller de kunne kanskje montert kameraet/ene de sendte på roterende fester og panorert. Skjønt, det hadde jo vært litt kjipt om motoren stoppet mens kameraet pekte bort fra bilen..

 

Eller de kunne brukt kameraer med HDR funksjoner. Men det er jo strengt tatt komposit bilder som taes da, og vi vet jo hvor glade dere FE'ere er i det..

 

Og seriøst.. Om du er i stand til å være ærlig ett millisekund.. OM de hadde sendt opp et kamera ekstra som pekte mot stjernene. Hadde det gjort noen forskjell for deg?

 

Det som vil være problemet med å fake stjerner er at når det fakes et bilde av jorden på film. Så er det en green screen duk, litt vansklig å vise 360 graders stjernehimmel rundt dette, som skal passe med en roterende jorklode, men de harbjo kommet unna med det i alle de år de har vært i «verdensrommet».

 

Litt usikker på hvordan jeg skal adressere dette. Jeg skjønner ikke en gang hva det er du tror du mener. En stjerne vil kunne representeres med kun hvite piksler på skjermen. Det er omtrent det enkleste å fake i verden. Det er når man skal beregne lyskilder reflektert i forskjellige materialer at det blir vanskelig å simulere hvordan materialet blir seende ut på en troverdig måte. Ta en titt på Universe Sandbox som jeg linket til nettopp. Det kunne fint gjort jobben du etterlyser her bokstavelig talt på en mobiltelefon. Fordi det er bare snakk om geometri og trianguleringer, som er supersimpelt for CPU'er. Og fjerne stjerner er så lys svake at de reflekteres ikke i jorden. Det henger som sagt ikke på greip. Det som du påstår er enkelt å simulere, er det ikke (Live feed fra ISS). Og det du påstår er umulig å simulere, er super simpelt..

 

NIrD var inne på om hvorvidt dere ganske enkelt bare er ensomme?

 

Jeg tror det stikker enda litt dypere. Noe festus (og andre FE'ere) har sagt (parafraset): "På en rund jord i et enormt univers er vi bittesmå og ubetydelige".. Kanskje det er det som er greia? Dere trenger å føle dere viktige? For det jeg jeg virkelig ikke skjønner; hvorfor dere tror at dere er i en posisjon til å kreve all verdens av beviser for denne latterlige ideen om at jorden er flat? Så og si hele resten av verden forstår at jorden er rund. Men fordi dere ikke klarer å forstå bevisene dere blir presentert for. Så krever dere andre beviser, som dere så bare forkaster når dere får..

 

Jeg vil foreslå at du setter deg ned, og finner ut hva slags bevis som ville overbevist deg. Om det er et ekstra kamera på neste test ferd. Eller om det er at Elon Musk personlig skal holde deg i hånden og vise deg rundt på Space X. Bare finn ut hva som kreves. Så innser du enten at det aldri kommer til å skje. Eller du kan jobbe mot det. Håndholding er neppe realistisk. Men et ekstra kamera burde jo ikke være umulig? Send en mail da vel, til FE society eller Musk selv. Fyren sendte tross alt sin egen Tesla opp, den var nok verdt et par kroner. De har sikkert råd til et kamera ekstra..

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke kom å fortell meg at romorganisasjonene ikke har fått med seg at folk etterspør stjerner fra verdensrommet.

"Folk"? Det finnes folk som ber om mye rart. Alt er en avveining av verdi mot kostnad. Og i tilfellet med reise til rommet, også sikkerhet (en ting mindre som kan løsne er bedre sikkerhet).

At det finnes folk som ikke tror verdensrommet finnes er på det rene. Det er også på det rene at de ikke vil overbevises av et kamera fullt av hvite prikker (ref min forrige post).

 

Det er en beksvart himmel. Månen lyser ganske sterkt på himmelen når det er stjerneklar nattehimmel. Ikke fortell meg at det kameraet som er på en satelitt en million kilometer unna ikke kan ta bilde av jorden hvor stjernene også vises. Lukter tullball hele romfartsopplegget.

Da anbefaler jeg deg å ta et kamera og ta bilde av den månen. Resultatet du får vil være noe ganske annet enn det du ser med dine egne øyne. Du skal ikke se bort ifra at de fleste stjernene (kanskje alle - avhengig av værforhold) ikke vil være på bildet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes masse bilder av stjerner tatt fra ISS, også med nattsida av jorda på samme bildet. Tror du på bildene? Hvis ikke, hva gjør vi da? Samme hva du tror, så er det ikke et massivt press fra folk flest om at NASA skal prioritere bilder av stjerner, og hva er vitsen? Ville du tro på bildene om du så dem?

Lenke til kommentar

Hva synes du om det? Det normale i en debatt hadde selvfølgelig vært at du i alle fall kom med en kommentar. Så vidt jeg kan se har du ca tre alternativ:

  • Du innrømmer at han som kom med den opprinnelige videoen dessverre tok feil i det meste han kom med om skyer osv.
  • Du kommer med argumenter mot han som debunka videoen og forklarer hvorfor du mener den opprinnelige videoen er korrekt.
  • Du sier at du ikke gidder å se gjennom debunkinga, fordi du allerede vet hva som er riktig.
Det siste er jo også et svar. Det verste er hvis vi ikke får noen slags reaksjon, for da er jo helt umulig å få til en debatt.

 

Jeg kan garantere deg med 99.9999% sannsynlighet basert på mange tidligere erfaringer med maxRPM at det følgende kommer til å skje:

 

Du får ingen svar, men om en tid (kanskje en uke, kanskje lenger) poster maxRPM de samme argumentene/videoene på nytt og later som han aldri har fått motargumenter mot dem.

 

Dette har maxRPM gjort massevis av ganger mot meg, og er grunnen til at jeg gang på gang har fastslått at han opptrer uredelig, men det hjelper ikke.

 

Så du har helt rett i at det er umulig å få til en redelig debatt med disse folka.

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Jeg spør igjen; kan vi stole på at OL virkelig kommer til å finne sted? Du vet jo at de kommer til å sende feil feed der opptil flere ganger. Hvorfor vil det i så fall være greit å gjøre feil under OL, men ikke ellers?"

 

Et feil studio ja, men bilen kan ikke være flere steder samtidig under en direktesending. 

Lenke til kommentar

Ok. Dette blir for dumt. Jøde kabbalah frimureri opplegg hele veien. Når var oppskytningen

6. Februar. Hva står på dashbordet på bilen? Don’t panic. Vet dere linken til 42 om Don’t panic?

Ok. Coldplay utga en single 19. Mars 2001 som het Don’t panic. Ken Nelson var produsenten.

Han er født 6. Februar, samme dag som oppskytningen. Ikke nok med det. Men født i 1959 gjør ham 42 år og 42 dager gammel 19. Mars 2001. Dagen for utgivelsen av Don’t panic.

Lenke til kommentar

Ok. Dette blir for dumt. Jøde kabbalah frimureri opplegg hele veien. Når var oppskytningen

6. Februar. Hva står på dashbordet på bilen? Don’t panic. Vet dere linken til 42 om Don’t panic?

Ok. Coldplay utga en single 19. Mars 2001 som het Don’t panic. Ken Nelson var produsenten.

Han er født 6. Februar, samme dag som oppskytningen. Ikke nok med det. Men født i 1959 gjør ham 42 år og 42 dager gammel 19. Mars 2001. Dagen for utgivelsen av Don’t panic.

 

Ting som har skjedd den 6 februar.

 

 

  • 337 St Julius I begins his reign as Catholic Pope
  • 1189 Riots in Lynn, Norfolk (England) spread to Norwich
  • 1508 Maximilian I proclaimed Holy Roman Emperor, 1st Emperor in centuries not to be crowned by the Pope
  • 1577 King Henri de Bourbon of Navarra becomes leader of the Huguenots
  • 1626 Huguenot rebels & French sign Peace of La Rochelle
  • 1651 -7] Cardinal Mazarin flees Paris
  • 1685 Duke of York becomes King James II of England and VII of Scotland upon the death of his brother Charles II
  • 1716 Britain & Netherlands renew alliance
  • 1778 Britain declares war on France
  • 1778 France recognizes USA, signs Treaty of Alliance in Paris, 1st US treaty
  • 1788 Massachusetts becomes 6th state to ratify constitution
  • 1815 New Jersey issues 1st US railroad charter (John Stevens)

 

Noe mer du lurte på angående 6. februar?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ok. Dette blir for dumt. Jøde kabbalah frimureri opplegg hele veien. Når var oppskytningen

6. Februar. Hva står på dashbordet på bilen? Don’t panic. Vet dere linken til 42 om Don’t panic?

Ok. Coldplay utga en single 19. Mars 2001 som het Don’t panic. Ken Nelson var produsenten.

Han er født 6. Februar, samme dag som oppskytningen. Ikke nok med det. Men født i 1959 gjør ham 42 år og 42 dager gammel 19. Mars 2001. Dagen for utgivelsen av Don’t panic.

 

 

ja helt enig, dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

Ok. Dette blir for dumt. Jøde kabbalah frimureri opplegg hele veien. Når var oppskytningen

6. Februar. Hva står på dashbordet på bilen? Don’t panic. Vet dere linken til 42 om Don’t panic?

Ok. Coldplay utga en single 19. Mars 2001 som het Don’t panic. Ken Nelson var produsenten.

Han er født 6. Februar, samme dag som oppskytningen. Ikke nok med det. Men født i 1959 gjør ham 42 år og 42 dager gammel 19. Mars 2001. Dagen for utgivelsen av Don’t panic.

:huh:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Dette blir for dumt.

Ja, dette blir alt for dumt maxRPM, men det virker ikke som du er i stand til annet enn dumheter.

 

Hva om du faktisk svarte matteus seriøst på alle de gode innvendingene og tilbakevisningene av den siste videoen du postet i stedet for å lete etter magiske sammensvergelser?

 

Men det ville krevet et snev av fornuft fra din side, og det er tydeligvis for mye forlangt. Mye lettere da å slenge ut dumheter som dette.  :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok. Dette blir for dumt. Jøde kabbalah frimureri opplegg hele veien. Når var oppskytningen

6. Februar. Hva står på dashbordet på bilen? Don’t panic. Vet dere linken til 42 om Don’t panic?

 

Ja, selvfølgelig gjør mange av oss her det!

 

"Don't Panic!" er teksten som står på omslaget til boken "The Hitchhiker Guide to the Universe" i boken "The Hitchhikers Guide to the Universe".. I boken har tallet 42 en artig rolle som jeg ikke tenker avsløre for deg. Fordi, dersom du mot formodning en dag bestemte deg for å lese boken, så vil jeg ikke ta fra deg det poenget. Boken er basert på en komedie fra BBC Radio og ble skrevet en gang på slutten av 70 - begynnelsen av 80 tallet. Så teorien om Coldplay sangen er nok ca. 20 år for seint ute..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...