Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er allmenn info, du kan spørre en hvilken som helst øyelege s¨vil han gi deg bedre beskrivelser på hvordan øyene våres fungerer

Nå spør jeg deg. Du hevder det er "allmenn info", så da kan du vel gi en link til en kilde? Jeg kjenner ingen øyelege, men jeg har en optiker i min vennekrets som heller ikke har hørt om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

In human visual perception, the visual angle, denoted θ, subtended by a viewed object sometimes looks larger or smaller than its actual value. One approach to this phenomenon posits a subjective correlate to the visual angle: the perceived visual angle or perceived angular size. An optical illusion where the physical and subjective angles differ is then called a visual angle illusion or angular size illusion.

 

Dette  oversetter du til at man ikke kan se buer, bare rette streker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om du ser i bildet nedenfor så vil du se at øyet "ser" punt A,B og C, mens i virkeligheten så er kun punk B vi ser mens resten er blindsone

 

attachicon.giflineofsight.png

Man har "blindsoner", man har bare skarpsyn "i midten". Dette betyr ikke at man ikke ser buer.

Ellers er det ikke blindsone, men sidesyn. Man har riktignok en flekk man faktisk ikke har syn på(verken streker eller buer), men hjernen er flink til å fylle inn :)

 

007_skarpsyn.jpg

Man ser fortsatt buer med sidesynet, men man er avhengig av skarpsynet får å "fylle inn" detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de har ingen konsept for "horisonten i øyehøyde", "går opp til horisonten" osv, men slike detaljer stopper de jo ikke fra å argumentere med det.

 

Jeg har spurt mange ganger hvordan man kan måle eller finne ut om horisonten er over/under/på øyehøyde men som alltid, ingen svar. Ettersom de selv ikke har noen form for forståelse eller idè om hva det kan være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...