Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Slutt nå å tull. Landingene ble utført i virkeligheten, ingen CGI.

 

Uansett, for å komme med saklig argumentasjon hvorfor det ble utført på nattestid.

En årsak kan være bruken av IR for å ta bilder av raketten for å se hvordan den oppfører seg:

aw102020143742.jpg'

 

Som gjengitt her: https://web.archive.org/web/20141027133828/http://aviationweek.com/space/nasa-spacex-share-data-supersonic-retropropulsion

 

 

Nå er jeg ikke en rakettforsker, men det finnes nok noen meget gode argumentasjoner for at testene ble utført på nattestid.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

"Nå er jeg ikke en rakettforsker, men det finnes nok noen meget gode argumentasjoner for at testene ble utført på nattestid."

 

Helt sikkert...

 

"Tilbyr dette igjen, og inkl. deg festus. Jeg sponser en tur til Florida til oss tre for neste launch. Er dere med? Ja, jeg er villig til å lange over penger for dette

Men da må dere være tøffe nok også.... "

 

 

Tror som sagt at selve oppskytningene er virkelige, så hva skal det bevise?

Personlig er jeg statsfiende, så bør nok unngå å bestille billett og derved annonsere min ankomst på en flyplass. Går ut fra at du ikke vil reise på et skip som Restauration til USA, eller en Heyerdahlsk flåte. 

Lenke til kommentar

"Forklar.."

 

Nu beveger De Dem utenfor tema. Men jo, jeg har faktisk blitt det. Blir De med og bygger et skip a la Leiv Eiriksson?

 

Elon Musk sier om bilen: "– Jeg syns det ser så latterlig og umulig ut. Og du kan se det er ekte fordi det ser så falskt ut. Alle fargene ser rare ut i verdensrommet."

Lenke til kommentar

Nei.

 

Juks:

 

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27654616_10103224673610784_4143739819779973035_n.jpg?oh=1a241023f4a5d5a490c8468467744d64&oe=5B244025

 

Ift solas gang over himmelen, kan det være at sola er mer som regnbuen eller flerdimensjonal?

 

Solstrålene er faktisk som regnbuer, som kommer fram i CD-plater og i regnskyll på varme sommerdager. 

Endret av festus haggen
Lenke til kommentar

Nei.

 

Juks:

 

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27654616_10103224673610784_4143739819779973035_n.jpg?oh=1a241023f4a5d5a490c8468467744d64&oe=5B244025

 

Ift solas gang over himmelen, kan det være at sola er mer som regnbuen eller flerdimensjonal?

 

Solstrålene er faktisk som regnbuer, som kommer fram i CD-plater og i regnskyll på varme sommerdager.

Du vet at regnbuer blir 'laget' av at lys sprer seg gjennom f.eks vann? Eller en prisme?

 

En regnbue er ikke et fysisk objekt.

Lenke til kommentar

Og hva med bilder fra Himawari satelitten? Mer livlige skyer der. Men litt for fancy farger.

 

Så utrolig rart, her har du virkelig malt oss opp i et hjørne.. Hvordan kan en timelapse som viser 24 timer på noen sekunder gi noen visuell forskjell fra en live feed?

Endret av Kakeshoma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Legg også merke til at man ser 24 timers bevegelse på ca 12 sekunder også da. Hvert sekund i filmen tilsvarer ca 2 timers bevegelse. Altså en timelapse. Det står jo helt tydelig i beskrivelsen av filmen også.

Klart det blir med livlige skyer når man ser 2 timers bevegelse pr sekund.

 

Setter du på en slik timelapse på en plante skal jeg si de blir livlige de også..

 

 

Det du ser her er IKKE, IKKE en plante som går fra frø til ferdig utvkst på 2 minutter, men en timelapse.

Vet du ikke hva en timelapse er så kan du lese om det her: https://en.wikipedia.org/wiki/Time-lapse_photography

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bwahahahahahahaha ha ha ha haaaa. Latterlig. Rett og slett. Ikke rart Elon Musk sier han tror vi lever i en datasimulering

Nå har du mast i hundrevis av sider om at ingen har sendt opp en satellitt for å ta bilder av jorden. Så får du se oppskytningen og plasseringen av en slik live og bildene du selv har mast om hele tiden kommer live, og da er det ikke bra nok.

Og folk her sa vel at det var intet poeng da du kom til å reagere akkurat slik du nå reagerte.

Men nå fikk du altså det du ba om, og du fikk sågar mye mer.

Men det var jo ikke bra nok. Ingen overraskelse der.

Lenke til kommentar

Som det står i sangen:

 

He's in the best selling show[/size]

Is there life on Mars?[/size]

 

det dreier seg mye om show. Hvor går grensen mellom sirkus og vitenskap?

 

Selvfølgelig dreier det seg om show. Uten offentlig oppmerksomhet blir jo interessen for prosjektet minimal, og videre arbeid med det blir vanskeligere.

Hva hadde du ventet deg egentlig? Dette er ikke et vitenskaplig eksperiment for å bevise at jorden er rund, men snarere et konseptbevis på at man kan sende store ting ut i rommet mot Mars for en "billig" penge. At det sitter en gjeng skrivebordskrigere rundt omkring i verden som sier hele greia er juks vedrører det lite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på flat jord, men må medgi at det ikke ser ekte ut... Det er jo ikke noe i veien for at bakgrunnen er green screen. Kunne vist bilder fra Gravity.

 

Må medgi jeg fikk litt samme tanke, når jeg hadde sett på bildene av bilen som svever en stund. Uten at jeg skal påstå noe av den grunn. Får jo virkelig håpe, og velger helst tro at det er virkelig.

 

Har et spørsmål. Var ikke sikker på om jeg skulle tørre å spørre om det, men når andre nøytrale sier noe får jeg også ta mot til meg. Det er ikke noe sånn spesielt da, bare et spørsmål (nøytralt og helt vennligsinnet ment):

Var kameraene på bilen på da den forlot kapselen rundt seg, og ble det overført  bilder av det akkurat på det punktet. Hvis ikke hvorfor ikke?

Kanskje det ble vist, følgte ikke med 100 % hele tiden, men har ikke sett den biten i ettertid heller. Det jeg husker vi så, var oppskytingen, landingen av de 2 rakettene, og så så det ut som man da litt etter hoppet rett til bilen som svevde i ro der oppe. 

Eller fikk man se noe av det som skjedd mellom der, fra bilens kameraer?

Kanskje kameraene på bilen ikke kunne skrus på før den var frigjort fra kapselen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke på flat jord, men må medgi at det ikke ser ekte ut... Det er jo ikke noe i veien for at bakgrunnen er green screen. Kunne vist bilder fra Gravity.

 

Må medgi jeg fikk litt samme tanke, når jeg hadde sett på bildene av bilen som svever en stund. Uten at jeg skal påstå noe av den grunn. Får jo virkelig håpe, og velger helst tro at det er virkelig.

 

Har et spørsmål. Var ikke sikker på om jeg skulle tørre å spørre om det, men når andre nøytrale sier noe får jeg også ta mot til meg. Det er ikke noe sånn spesielt da, bare et spørsmål (nøytralt og helt vennligsinnet ment):

Var kameraene på bilen på da den forlot kapselen rundt seg, og ble det overført  bilder av det akkurat på det punktet. Hvis ikke hvorfor ikke?

Kanskje det ble vist, følgte ikke med 100 % hele tiden, men har ikke sett den biten i ettertid heller. Det jeg husker vi så, var oppskytingen, landingen av de 2 rakettene, og så så det ut som man da litt etter hoppet rett til bilen som svevde i ro der oppe. 

Eller fikk man se noe av det som skjedd mellom der, fra bilens kameraer?

Kanskje kameraene på bilen ikke kunne skrus på før den var frigjort fra kapselen?

 

Her skytes skallet bort:

https://youtu.be/wbSwFU6tY1c?t=2480

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...