Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er andre planeter inkludert månen flate ifølge flath earth folk?

 

Det står om månen i Bibelen. Ingen har visstnok sett baksida av månen, og det tyder på at det er en skive. Månen blir påstått å rotere, samtidig som ingen har sett baksida av den!

 

Jeg visste jo hva zoom var for noe.

 

Nathan Oakley er en ledende (visstnok) flat-jorder, som ikke ser sammenhengen mellom en flat jord og en Skaper.

Men i flere kommentarer har jeg sett folk som sier de ble ledet til Gud av flat jord.

 

Har jo for svingende prøvd å svare mange ganger på hvordan sol, måne og stjerner fungerer på en flat jord, og at det muligens er engler som styrer disse tingene, eller elektromagnetisme.

Som dere deretter kaller for "magi". Skal vi nå ta dette igjen hver fjerde diskusjonsside?

Lenke til kommentar

Det står om månen i Bibelen. Ingen har visstnok sett baksida av månen, og det tyder på at det er en skive. Månen blir påstått å rotere, samtidig som ingen har sett baksida av den!

Månens "bakside" har blitt fotografert og dokumentert jo. Dere som bruker internett så flittig burde nesten ha kommet over dette..?

 

 

Jeg visste jo hva zoom var for noe.

Sikker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde vel beklaget deg for å påstå at Gud ikke finnes

Da jeg ikke har påstått dette ser jeg absolutt ingen grunn til å beklage.

 

og proklamere dette til andre som kanskje igjen vil gå ut og gjøre verre synder enn du gjør i dine mørke avkroker i ditt sinn.

For det første har jeg ikke proklamert at Gud ikke finnes, og for det andre syntes jeg du går litt for langt i påstander om uhyrligheter du mener jeg besitter. Hva er det egentlig du insinuerer om meg som person her?

 

Du kan godt påstå at du har det helt fint med å ikke tro på Gud og være en grei og snill person her i verden. Men det finnes andre som trenger kjærlighet fra Gud og Jesus til å bli bedre mennesker fordi om de blir fortalt at det ikke finnes noen Gud så kan de lett forandre samvittigheten sin til å gjøre andre mennesker ondt og det var slik de ville leve livet sitt.

Psykopater finnes enten de tror på Gud eller ei. Talløse onde handlinger har blitt gjort med de beste gudsfryktige hensikter i minnet. Overgrep mot barn. Fysisk tortur. Psykisk tortur. Frihetsberøvelse. Hjernevask. Mord. Ju neim it.

 

I begynnelsen vil de frykte Gud med frykt. Men med tilgivelsen inn i bildet, så kan de forandre hjertene sine til å ikke utføre onde handliger mer.

Ingenting er som å utvise overlegen styrke når man skal dressere kjæledyrene sine. Bare pass på å aldri slå hunden din, for den kan lære at vold er en akseptert form for utfoldelse. Og da taper du helt garantert neste uenighet. Men dette gjør jo guden din greit. Han bare truer hardt nok til underkastelsen er et faktum og dere alle løper rundt som lydige bikkjer som tror dere har valgt det selv.

 

Men det er etter min mening bare Guds kjærlighet i Jesu nåde som kan forandre dem. Jeg føler meg spesiell ja i at jeg er tilgitt og får hjelp og kjærlighet fra Gud så lenge jeg lever. Det har forandret meg.

Hva forandret du deg fra egentlig? For sjeldent har jeg sett noen som er så totalt mistroiske og sikre på at de har fiender som vil deg vondt.

 

La meg få legge til her det Raven heart er så påståelig på at Focaults pendel er testet på sydpolen. Jeg tror jorden er flat og dermed stoler jeg ikke på eksperimenter på sydpolen. Allais effekten er testet flere ganger og har ikke hørt at det ikke skjer noe. Men har det skjedd noe flere ganger så tror jeg det ligger noe i det. Jeg håper å få mer klare svar i hva som er rett. Og har på følelsen 2017 er året.

Jeg kan ikke se hva du mener skal skje i 2017 som ikke har skjedd i årevis allerede. Noe som jo er dokumentert i det vide og det brede på youtube.

Men - kanskje 2017 er året hvor en flat jorder drar til sydpolen? Det hadde vært noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da ville man sett at bygget var i et absolutt nærbilde. Det er vanskelig å tro at et bygg kan være zoomet så mye inn uten at vi legger merke til det. Og som sagt har jeg selv sett at månen er så stor flere ganger om året, uten at det er supermåne.

Det er ganske forbausende at månen er så stor noen ganger, men hvis du hadde vært en ivrig fotograf ville du visst det.

Og det er åpenbart at månen skifter "størrelse" og posisjon, som tilsier at den ferdes over en flat verden.

Hvis den var veldig langt borte, ville det aldri virket som den skiftet størrelse på en så ekstrem måte, og så uten at det er supermåne.

Gøy at du, som så vidt har lært hva zoom er belærer meg om hvordan kamera fungerer :)

Jeg har riktignok bare 2 speilreflekskameraer og 2-3 kompaktkameraer og kaller meg ikke ivrig fotograf, men vil nå påstå at jeg er milevis forran deg også når det gjelder kameraer :)

 

 

Ellers er du som vanlig på bærtur når du sier at "Det er vanskelig å tro at et bygg kan være zoomet så mye inn uten at vi legger merke til det." for hvordan legger man merke til slikt på bildet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

EDIT: Og herlige videoer, Splitter - jeg kan sitte i timesvis på Youtube og se STS-oppdragene, det er virkelig mektige saker, og helt enormt med krefter i sving, de videoen kiler meg på den rette plassen  :dribble:

 

Samme her. Spesielt de nattlige oppskytingene er helt herlige å se på.  :)
 
Men dette blir kanskje litt OT.  :laugh:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

***

Ellers er du som vanlig på bærtur når du sier at "Det er vanskelig å tro at et bygg kan være zoomet så mye inn uten at vi legger merke til det." for hvordan legger man merke til slikt på bildet?

 

Man kan legge merke til om noe er zoomet inn på. Hvis man zoomer inn på noe fra et høyt sted der det ikke er mulighet for å få samme perspektiv lavere ned så ser man at det er zoomet. Ikke det at det egentlig er relevant, men man kan finne ut i visse tilfeller at noe er zoomet inn på.

 

Kanskje jeg skrev noe dumt nå da det kanskje kan brukes som bevis for ett eller annet.

 

Edit; Tja, i disse dager med droner så blir det nok vanskeligere. Men at droner er en ting kan sikkert også stilles spørsmålstegn ved :p

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel halvmåne den skulle hatt, ettersom halve siden skulle ha blitt lyst opp av sola, om de er på samme høyde.

Men nå er jo både månen og sola antagelig både under og over hverandre samtidig som at de er både over og under både fly og skyer så det er ikke godt å si :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...