Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Om månen er ett hologram og flytter seg ut fra hvor man er og hva man gjør, hvordan kan de da skyte laser på den og måle at de treffer?

 

Og de sier mindre, ikke svakere.

https://en.wikipedia.org/wiki/Q-switching

"Q-switching, sometimes known as giant pulse formation or Q-spoiling,[1] is a technique by which a laser can be made to produce a pulsed output beam. The technique allows the production of light pulses with ,extremely high (gigawatt) peak power much higher than would be produced by the same laser if it were operating in a continuous wave (constant output) mode. Compared to modelocking, another technique for pulse generation with lasers, Q-switching leads to much lower pulse repetition rates, much higher pulse energies, and much longer pulse durations. The two techniques are sometimes applied together."

 

Og som de selv sier, de brukte veldig veldig sensitivt utstyr, og latterlig ekstremt kraftig laser.

Mens det i dag ut fra det jeg har funnet ut, uten noen gode kilder med konkrete tall, er at det holder med milliwatt.

Det du sammenligner er målinger med en laser som krever mer strøm hele oslo til sammen med en laser som kan drives av ett klokkebatteri.

 

Du jo både at månen ikke finnes og at de målte refleksjoner fra månen før, hvem av de mener du egentlig?

Synes de kan bruke den laseren til å måle flat jord i stedet jeg. Det er sikkert bare å peke laseren i retning månen og litt rundt opp og frem og sideveien. Så treffer de nok til slutt og får en refleksjon tilbake. Sikkert slik de gjorde før 1969 og sikkert sånn de tenkte å snyte mer penger fra skattebetalerne ved å si at det må reflektorer på månen for å få dette til.

Har du noen gang tenkt på hvordan de to astronautene i månelanderen fikk på seg draktene sine? Kanskje den ene kunne hjelpe den andre. Men hvem hjalp den siste? Da de viste frem draktene her på jorden var jo de flere folk i hvite frakker som hjalp til å kle på en astronaut drakten sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes de kan bruke den laseren til å måle flat jord i stedet jeg. Det er sikkert bare å peke laseren i retning månen og litt rundt opp og frem og sideveien. Så treffer de nok til slutt og får en refleksjon tilbake. Sikkert slik de gjorde før 1969 og sikkert sånn de tenkte å snyte mer penger fra skattebetalerne ved å si at det må reflektorer på månen for å få dette til.

Har du noen gang tenkt på hvordan de to astronautene i månelanderen fikk på seg draktene sine? Kanskje den ene kunne hjelpe den andre. Men hvem hjalp den siste? Da de viste frem draktene her på jorden var jo de flere folk i hvite frakker som hjalp til å kle på en astronaut drakten sin.

tull og fantasi merket med rødt.

 

Det med bekledning, har noen gang holdt opp døren for deg? Da var det litt lettere enn åpne den selv, ikke sant?

Det var nok litt vanskeligere å kle på seg selv enn å få hjelp, men det er jo ikke dermed sagt at det er veldig vanskelig. Når jeg dykker får jeg gjerne litt hjelp med tanker osv, det er praktisk og enkelt men jeg klarer jo alt selv også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres noget risikabelt ut å sende en kraftig laser oppover, som kan reflekteres tilbake. Når bare små guttestreker med lasere virker sterkt forstyrrende på helikoptre. Hvis den treffer noe av det der tinnfolie-utstyret som skal være igjen på månen, og reflekteres tilbake til jorda med sylskarp presisjon.

Men hva vet jeg?

Jeg forsøker ihvertfall ikke å demonstrere vakuum i verdensrommet med blå laken.

Lenke til kommentar

hvorfor?

 

De fyller naturligvis på mer drivstoff under flyging, slik at de kan hevde at flat jord-kartet må være feil og at denne Stephen Hawking som har hatt ALS i kanskje 50 år(?), har rett i at Gud er en unødvendighet. Snakk med noen helseansatte, og de vil si det er umulig å leve så lenge med ALS. Ikke bare lever han med det, han reiser rundt og holder foredrag om at Gud må være en unødvendighet. Og at Big Bang "gjorde" alt.

Lenke til kommentar

 

Eller hvilken form beviser min bensinfylling at jorden har?

 

Javel... Har ikke du lest gjennom alle problemstillingene i denne tråden? En av dem er utfordringene med flygninger i den såkalte sydlige hemisfæren.

 

Kan du kort forklare hva du mener? Denne tråden har 213 sider med over 4250 innlegg, og du hopper mellom argumenter hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er du sikker på det?

 

Teoretisk sett kunne tråden blitt oppdelt i flere undertråder (f.eks. "Flat jord og Antarktis", "Flat jord og flyruter" "Flat jord og månelandingen"). Men da tror jeg det ville vært vanskelig å følge med i alle undertrådene samtidig. Det har vært slik helt fra starten at tråden har hoppet litt fra tema til tema.

Lenke til kommentar

Høres noget risikabelt ut å sende en kraftig laser oppover, som kan reflekteres tilbake. Når bare små guttestreker med lasere virker sterkt forstyrrende på helikoptre. Hvis den treffer noe av det der tinnfolie-utstyret som skal være igjen på månen, og reflekteres tilbake til jorda med sylskarp presisjon.

Men hva vet jeg?

Selv de mest harmløse ting kan bli potensielt farlige om de benyttes feil. Derfor må vi for eksempel lære å kjøre bil før vi kan slippes ut blandt andre folk i denne potensielt livsfarlige farkosten. Men vet man hva man gjør klarer de fleste å gå igjennom hele livet uten å drepe noen med bil.

Skal vi tro at de som siktet på månen hadde god nok kunnskap til å ikke treffe helikoptre eller andre?

Eller syntes du det virker mer fornuftig at månen er en stor konspirasjon fordi ... barn og helikoptre, eller noe?

 

Jeg forsøker ihvertfall ikke å demonstrere vakuum i verdensrommet med blå laken.

:hmm:

Tittelen på filmsnutten er "Gravity Visualized". Fra dette får du at det er en demonstrasjon av vakuum i verdensrommet?

Det er litt vanskelig å vite helt hvordan man skal engang begynne å svare gitt denne kommentaren din. Det er enten språkproblemer, konseptproblemer eller begge.

 

De fyller naturligvis på mer drivstoff under flyging, slik at de kan hevde at flat jord-kartet må være feil

Nei. Militæret gjør dette for å ikke ta et fly ut av tjeneste engang et lite øyeblikk i de tilfeller dette er nødvendig. Eller sier du at din video viser noen som helst ruteflymodell bygget for slik tanking?

 

og at denne Stephen Hawking som har hatt ALS i kanskje 50 år(?), har rett i at Gud er en unødvendighet. Snakk med noen helseansatte, og de vil si det er umulig å leve så lenge med ALS.

Da burde denne helseansatte mistet jobben. Men for all del. Sitèr gjerne noen slik at vi får se at du ikke bare kommer med påstander.

 

Ikke bare lever han med det, han reiser rundt og holder foredrag om at Gud må være en unødvendighet. Og at Big Bang "gjorde" alt.

Så du liker ikke budskapet, derfor er det en konspirasjon? Kanskje han er velsignet av Gud slik at han kan leve med dette for å spre sitt budskap? Tross alt virker jo dette fra deg som noe på linje med å kurere spedalske. Da må det vel ha en høyere mening da, eller?

 

Det blr sagt at visse direkteflyginger er umulige, f.eks. fra Sydney til Santiago. Men med slik refueling kan disse direkteflygingene være mulige og forklarlige?

Javel. La oss si at vanlige rutefly er bygget med denne muligheten (noe vi vet de ikke er). La oss også si at over dette veldig store vannet det måtte vært på en flat jord ville det vært påfyllingsdepoter tilgjengelig (noe det ikke ville vært uten land i nærheten).

Hvor lang tid ville en slik flytur tatt hvor man svir av to fulle flytanker? Og, hvordan ser du for deg at passasjerene ikke hadde merket denne ikke ubetydelige tiden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...