Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"hva er dine tanker om å bruke lucifer sitt verk?"

 

Stjeler den...

Det er mange ting vi lever blant her i verden som tilhører djevelen, men det er ikke alt som binder sjelen fast slik at den ender i helvete.

For eksempel er det å ha et personnummer som er basert på en romersk kalender, ikke noe som binder sjelen for alltid.

Å kjøpe et eller annet produkt i en butikk som i siste instans tilhører djevelen, er ikke nødvendigvis noe som binder sjelen for alltid.

 

Det står i NT at det kreves av de hedningekristne (ikke-israelske kristne) at de ikke må leve i hor. Så det å dø mens en lever i hor eller i et ugyldig ekteskap, blir på en måte å dø i synden. Og trolig binder det sjelen for alltid...

Det som ellers kan binde sjelen for alltid er å ha inngått en avtale med djevelen for å få rikdom, talent eller andre ting. Det kalles å selge sin sjel. Det finnes dem som hevder at det er mulig å komme seg løs fra en slik avtale, men...

Nylig så jeg at det er flere kristne som hevder at Facebook binder sjelen til djevelen. Høres oppsiktsvekkende ut, men... Kanskje det er noe i det.  Det er mange som lever en god del av livet sitt på Facebook, og kanskje det oppstår sjelebindinger til de ikke-kristne personene der. Det opprettes linker mellom personer, i øst og vest og hytt og vær.

Samtidig... kan ikke slike sjelebindinger oppstå mellom personer på youtube, instagram og diskusjon.no? Har det noe å si om brukeren er anonym eller ikke? Tja... dette er vel ting kristne vil få mer klarhet i etter hvert.

 

bør jeg eie et atlas som har en kuleformet jordklode på forsida? Tja. Pr i dag gjør jeg nemlig det.... Men vi får se.

Lenke til kommentar

 

Det står i NT at det kreves av de hedningekristne (ikke-israelske kristne) at de ikke må leve i hor. Så det å dø mens en lever i hor eller i et ugyldig ekteskap, blir på en måte å dø i synden. Og trolig binder det sjelen for alltid...

Det som ellers kan binde sjelen for alltid er å ha inngått en avtale med djevelen for å få rikdom, talent eller andre ting. Det kalles å selge sin sjel. Det finnes dem som hevder at det er mulig å komme seg løs fra en slik avtale, men...

Nylig så jeg at det er flere kristne som hevder at Facebook binder sjelen til djevelen. Høres oppsiktsvekkende ut, men... Kanskje det er noe i det.  Det er mange som lever en god del av livet sitt på Facebook, og kanskje det oppstår sjelebindinger til de ikke-kristne personene der. Det opprettes linker mellom personer, i øst og vest og hytt og vær.

Samtidig... kan ikke slike sjelebindinger oppstå mellom personer på youtube, instagram og diskusjon.no? Har det noe å si om brukeren er anonym eller ikke? Tja... dette er vel ting kristne vil få mer klarhet i etter hvert.

Dette er så dumt på så mange områder at en ikke vet hvor en skal begynne...

 

Du lever i et opplyst samfunn der du har 90% pluss av ALL menneskelig viten rett foran nesa omtrent 24/7/365 og allikevel presterer du dette lavmålet av kunnskap og TROR på det? Forbløffende! En skulle ikke tro slikt var mulig, men her beviser du hvor fordummende religiøs tro helt klart er på en glimrende måte. Rasjonalitet, logikk, ALL kunnskap og viten tilsier at dette du her skriver er sludder og vås, ren bronsealder ignoranse, allikevel klarer du, med fordummende jesus briller på nesa, å presentere dette som om dette faktisk var virkelig og en sannhet...

 

Du bryr deg ikke en døyt om hva som mest sannsynlig er sant, det er ihvertfall helt sikkert. 

 

Men ja, lag et atlas som beskriver den flate jorden du tror eksisterer... Den jobben vil i det minste overbevise deg om at jorden ikke er flat... For det finnes en grense (selv for deg) for hvor lenge hjernen klarer å juge seg til sannheter. Jeg selv opplevde dette som tretten åring da jeg falt ut av kristendommen... Da var jeg rett og slett ikke i stand til å forsvare de løgnene jeg ble lært opp til å gjenta i forsvar av jesus troen, det var FOR mye som ikke stemte til at jeg klarte å gjenta forsvars løgnene.... Da jeg i tillegg leste bibelen var det gjort, da denne historien rett og slett ikke kunne stemme med virkeligheten og det gjør den jo heller ikke. ...

 

Så gjør det, lag et atlas som beskriver og målsetter jorden i flatt format. Det lar seg nemlig ikke gjøre uten å måtte innrømme at jorden ikke er flat. Så gjør det, gjør det, gjennomfør det!! :)

Lenke til kommentar

Noxhaven: hva er dine tanker om å bruke lucifer sitt verk?

Er ikke der noe du egentlig burde holdt deg unna, for å bruke lucifer verk kan og antagelig kommet til å sees på en tilbedelse av han og du havner i helvete den dagen du går bort.

 

Nå gir du meg litt mye berøm, som om jeg har egne tanker.

Men joda, helt enig. Lucifers verk er noe alle bør holde seg unna. Om man anskaffer og benytter seg av vitenskap og teknologien som har oppstått, så har man sikret seg en plass på det evigvarende varme hullløse Luci bordellet.

 

Tviholder én på håpet om at Jesus skal befri deg så blir man bare straffet hardere når etterlivet stirrer deg i hvitøyet, ikke bra. 

 

Det kan dog være at det er himmelen som er stedet man blir straffet med frost og voldelig tvang, og at helvete er en lang syden ferie.

Det er jo "godt dokumentert" hvem som vant krigen mellom Jahve og den fallende engelen, og hvem som skrev historien. Hadde Lucifer hatt en like god PR agent som flokken til Jahve som senere ble til den hellige trioen så ville man nok fått et litt mer objektivt syn på saken.

 

Ellers kan man ta historiene for å være en skremsel-analogi for hva som ville hende om man gjorde opprør mot den regjerende samfunns-autoriteten i sin tid - en utvikling ifra hebraiske "s-t-n" eller satan som er oversatt til opprører/motstander/rebel som senere fikk innflytelse fra den greske troen om Hades og dødsriket der helvete ble det nye kristne dødsriket for alle som ikke underkastet seg kirken.

 

Jeg håper og tror i grunn at alt bare er bullshit, at tiden etter livet vil bli som tiden min før jeg ble til - et rent fravær av det å erfare og være, alt jeg vil forbli er en idé eller minner om mennesket Noxhaven.

En evighet med konstant lykke eller smerte er begge situasjoner helt uten variasjon, og en evighet uten variasjon er ikke noe jeg vil melde meg på.

 

Men vi må vel tilbake til topic Aklla, det er bare 155 sider og 3084 innlegg med forklaringer på hinsidige påstander, uttalelser eller misforståelser om verden i denne tråden. Hvor mange flere må til før man kan anbefale trådstarter profesjonell hjelp eller rådgivning? Rasjonelle forklaringer og gjentatte korreksjoner av faktafeil fungerer tydeligvis meget dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah. Jeg prøvde å sette meg inn i hvordan det er å bare blåse ut hinsidige påstander.. og etter trådens historie å dømme så er dette tråden for nettopp det, ja?  

Se bare på trådtittelen - "Jorden er flat"

Hadde den i det minste vært "Er jorden flat?" så kanskje TS hadde ønsket å finne ut hva som er riktig i stede for å promotere egen dogma samtidig som han ignorerer alt som blir tilbakevist av det han promoterer.

 

Jeg ser at det kan være forvirrende da det ikke alltid er like lett å skille mellom "fjas" og "seriøs fjas".. intensjonene bak ord og meninger er ganske vrient å tolke over nett.

Lenke til kommentar

Ah. Jeg prøvde å sette meg inn i hvordan det er å bare blåse ut hinsidige påstander.. og etter trådens historie å dømme så er dette tråden for nettopp det, ja?

Se bare på trådtittelen - "Jorden er flat"

Hadde den i det minste vært "Er jorden flat?" så kanskje TS hadde ønsket å finne ut hva som er riktig i stede for å promotere egen dogma samtidig som han ignorerer alt som blir tilbakevist av det han promoterer.

 

Jeg ser at det kan være forvirrende da det ikke alltid er like lett å skille mellom "fjas" og "seriøs fjas".. intensjonene bak ord og meninger er ganske vrient å tolke over nett.

"Er jorden en roterende kule?"

Hvorfor er det ingen av dere som svarer på bshagens ærlige spørsmål til dere? Har han rokket ved noe i menneskets hypnose idag? Ditt svar var forferdelig langt og dårlig forsøk på å være morsom. Bruk heller tiden på et lengre svar som kan tilfredsstille spørsmålet Bshagen hadde

Lenke til kommentar

"Er jorden en roterende kule?"

Hvorfor er det ingen av dere som svarer på bshagens ærlige spørsmål til dere? Har han rokket ved noe i menneskets hypnose idag? Ditt svar var forferdelig langt og dårlig forsøk på å være morsom. Bruk heller tiden på et lengre svar som kan tilfredsstille spørsmålet Bshagen hadde

Kan ikke du starte med å svare våre spørsmål. Du ignorerer alle spørsmål som du mener er for vanskelige.
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det ingen av dere som svarer på bshagens ærlige spørsmål til dere? Har han rokket ved noe i menneskets hypnose idag? Ditt svar var forferdelig langt og dårlig forsøk på å være morsom. Bruk heller tiden på et lengre svar som kan tilfredsstille spørsmålet Bshagen hadde 

 

Hvorfor det? Problemet ligger hos deg alene Maxrpm, har du ikke selv en intensjon om å lære deg færrest mulig feiltagelser og flest mulig korrekte antagelser så hjelper det ikke å fortsette å pjatte med deg. Du virker være mentalt låst og da er alt lite givende.

 

Skal du quote folks meninger eller spørsmål som de har stilt å benytt deg av quote funksjonen er du grei. Tipper BShagen kan forklare seg godt nok med egne ord om han ønsker å stille et spørsmål, og han kan sikkert også stille spørsmålet til meg, om han ønsker et svar fra moi.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er så rart. Hvis jeg går ned til nederste dekk på riggen jeg er på, så kan jeg bare såvidt se boretårnet (derrick'n) til naboriggen, mens hvis jeg går opp trappene til drillfloor, så kan jeg se nesten hele. Merkelig, syns dere ikke?

(Høydeforskjellen er ca 25 meter)

Var dette spørsmålet ment til meg?

Lenke til kommentar

 

"Er jorden en roterende kule?"

Hvorfor er det ingen av dere som svarer på bshagens ærlige spørsmål til dere? Har han rokket ved noe i menneskets hypnose idag? Ditt svar var forferdelig langt og dårlig forsøk på å være morsom. Bruk heller tiden på et lengre svar som kan tilfredsstille spørsmålet Bshagen hadde

Kan ikke du starte med å svare våre spørsmål. Du ignorerer alle spørsmål som du mener er for vanskelige.

Jeg svarer de fleste spøsmålene. Dere godtar bare ikke svaret. Når det gjelder Håvard sitt gjentakende spørsmål så er det for vansklig. At vi flat jordere bare skal gå ut i all verden å lage et nytt verdenskart. Kanskje Google earth skal slutte å kopiere flat jord kartet som en påstår her.

https://www.youtube.com/shared?ci=eSOzcV0nZ3E

Lenke til kommentar

 

 

"Er jorden en roterende kule?"

Hvorfor er det ingen av dere som svarer på bshagens ærlige spørsmål til dere? Har han rokket ved noe i menneskets hypnose idag? Ditt svar var forferdelig langt og dårlig forsøk på å være morsom. Bruk heller tiden på et lengre svar som kan tilfredsstille spørsmålet Bshagen hadde

Kan ikke du starte med å svare våre spørsmål. Du ignorerer alle spørsmål som du mener er for vanskelige.

 

Jeg svarer de fleste spøsmålene. Dere godtar bare ikke svaret. Når det gjelder Håvard sitt gjentakende spørsmål så er det for vansklig. At vi flat jordere bare skal gå ut i all verden å lage et nytt verdenskart. Kanskje Google earth skal slutte å kopiere flat jord kartet som en påstår her.

https://www.youtube.com/shared?ci=eSOzcV0nZ3E

 

For vanskelig er det vel ikke. Vi snakker om en god gammel teknikk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Surveying

Lenke til kommentar

Jeg svarer de fleste spøsmålene. Dere godtar bare ikke svaret. Når det gjelder Håvard sitt gjentakende spørsmål så er det for vansklig. At vi flat jordere bare skal gå ut i all verden å lage et nytt verdenskart. Kanskje Google earth skal slutte å kopiere flat jord kartet som en påstår her.

https://www.youtube.com/shared?ci=eSOzcV0nZ3E

Det er grunn til at folk gjentar spørsmålene, og det er fordi du ikke svarer.

 

Og det vi ba deg om å gjøre er å forklare hvorfor det tar mye kortere tid å fly fra Sydney til Perth, enn å fly fra Berlin til New York. Etter de kartene du har vist så skal det ta like lang tid. Om du mener Australia er tegnet feil på flat jord kartet, så kan du forklare hvordan jeg fløy fra Auckland til Santiago på ca 12 timer. Det burde ha tatt 30 timer hvis jorden var flat. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...