Gå til innhold

bygge gaming pc til max 10k. invendinger?


Anbefalte innlegg

hei,

 

bestemt meg for å bygge en stasjonær pc, hovedsakelig til gaming.

ikke bygget pc på 10år å lurer på om dette oppsettet duger til dagens spill.

 

 

851060.jpg
HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit

2x8GB CL14

Varenr: 851060
100+ stk. på lager.
- +
639,20 639,20
 
- +
899,00 899,00
 
Totalt: 9.464,20
Endret av arcticviking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med FranZe på den andre SSD'en. Den er litt raskere på 4K lesning så den yter litt bedre til spillbruk, men koster en hundrings ekstra.

 

PSU holder det med 600w for 1 skjermkort. Om du skulle gå for SLI/Crossfire så vil større være viktig.

 

Men hva slags skjerm skal du bruke til oppsettet? GTX970 er knall på 1080p @60hz

Lenke til kommentar

Det skal holde en stund det der da.

 

Jeg har en liiiiten ting til å komme med, men er ikke 100% sikker på det, kjøp 4x4gb ram istedenfor 2x8gb. Mener å huske no om at ramen jobber raskere på det, men ikke ta meg på det ordet før noen andre også bekrefter det for meg:P

 

eksempel, som også koster en hundrings ekstra ca:

https://www.komplett.no/product/838112/datautstyr/minnebrikker/hyperx-fury-2400mhz-16gb-4x4gb#

 

Ellers ser det ut som ett ganskel solid bygg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Ja, bruk f.eks. IMGburn for å lage .iso fil av windows disken og bruk f.eks. win2flash for å sette isoen over på en tom usb penn. Programmene jeg nevner er de jeg bruker, de er gratis, og spesielt IMGburn er ganske populært.

 

Usb pennen vil da fungere akkurat som en cd/dvd (husk å bytte boot order til usb i bios) og så bruker du cd keyen som følger med windows utgaven du skaffer deg.

 

Har selv brukt dvd'rommet bare 3 ganger det siste året på pc'en min. En gang til å installere det første sims spillet, en for å installere diablo 2, og en annen gang for å installere cd utgaven til gta5 (den var 150kr billigere enn steam på release dagen til pc:P)

Lenke til kommentar

Ja, bruk f.eks. IMGburn for å lage .iso fil av windows disken og bruk f.eks. win2flash for å sette isoen over på en tom usb penn. Programmene jeg nevner er de jeg bruker, de er gratis, og spesielt IMGburn er ganske populært.

 

Usb pennen vil da fungere akkurat som en cd/dvd (husk å bytte boot order til usb i bios) og så bruker du cd keyen som følger med windows utgaven du skaffer deg.

 

Har selv brukt dvd'rommet bare 3 ganger det siste året på pc'en min. En gang til å installere det første sims spillet, en for å installere diablo 2, og en annen gang for å installere cd utgaven til gta5 (den var 150kr billigere enn steam på release dagen til pc:P)

ok. takk :) da bestiller jeg windows på dvd.

gidder ikke vente 1 uke på at flash utgaven kommer på lager.

Lenke til kommentar

 

Ja, bruk f.eks. IMGburn for å lage .iso fil av windows disken og bruk f.eks. win2flash for å sette isoen over på en tom usb penn. Programmene jeg nevner er de jeg bruker, de er gratis, og spesielt IMGburn er ganske populært.

 

Usb pennen vil da fungere akkurat som en cd/dvd (husk å bytte boot order til usb i bios) og så bruker du cd keyen som følger med windows utgaven du skaffer deg.

 

Har selv brukt dvd'rommet bare 3 ganger det siste året på pc'en min. En gang til å installere det første sims spillet, en for å installere diablo 2, og en annen gang for å installere cd utgaven til gta5 (den var 150kr billigere enn steam på release dagen til pc:P)

ok. takk :) da bestiller jeg windows på dvd.

gidder ikke vente 1 uke på at flash utgaven kommer på lager.

 

NB! Programvaren inneholder BIOS-lås (kan bare installeres én gang).

 

dette kommer opp på komplett.no når jeg går klikker in på windows 10 home dvd version.

hva betyr dette?

Lenke til kommentar

 

 

Ja, bruk f.eks. IMGburn for å lage .iso fil av windows disken og bruk f.eks. win2flash for å sette isoen over på en tom usb penn. Programmene jeg nevner er de jeg bruker, de er gratis, og spesielt IMGburn er ganske populært.

 

Usb pennen vil da fungere akkurat som en cd/dvd (husk å bytte boot order til usb i bios) og så bruker du cd keyen som følger med windows utgaven du skaffer deg.

 

Har selv brukt dvd'rommet bare 3 ganger det siste året på pc'en min. En gang til å installere det første sims spillet, en for å installere diablo 2, og en annen gang for å installere cd utgaven til gta5 (den var 150kr billigere enn steam på release dagen til pc:P)

ok. takk :) da bestiller jeg windows på dvd.

gidder ikke vente 1 uke på at flash utgaven kommer på lager.

 

NB! Programvaren inneholder BIOS-lås (kan bare installeres én gang).

 

dette kommer opp på komplett.no når jeg går klikker in på windows 10 home dvd version.

hva betyr dette?

 

 

Må vel være ideelt å kjøpe Windows online for deg?

 

Eller denne

 

 

 

 

Windows versjonen blir låst til hovedkortet.

gjelder dette både flash og dvd utgaven

 

å hvis jeg om 6mnd vil oppgradere hoverdkort, må jeg da kjøpe ny windows??

 

 

Ikke kjøp oem lisens men fullversjon. Er vel snakk om 59 kr i prisforskjell. Vil nå si at det er verdt det

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Windows versjonen blir låst til hovedkortet.

gjelder dette både flash og dvd utgaven

 

å hvis jeg om 6mnd vil oppgradere hoverdkort, må jeg da kjøpe ny windows??

 

Man vil aldri oppgradere hovedkortet om 6 mnd. Enten har du det til hele maskinen blir for treg, eller så kjøper du en helt ny maskin og selger den gamle. Hovedkortet og prosessoren er kanskje det siste du oppgraderer, og skjermkort det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...